    From: "nowy" <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: co jeśli nie panda?
    Date: Mon, 5 Apr 2010 09:06:38 +0200

    Założenie takie, że chce kupić coś niewielkiego osobowego na 2+2 dzieci we
    wczesnym wieku szkolnym. Odwożenie dzieci do szkoły, dojazdy do pracy około
    80km w obydwie strony, raz lub 2x w roku jakiś dalszy wyjazd w 4 os. ale bez
    sprzętu biwakowego, namiotów itp.
    Samochód to dla mnie jedynie narzędzie i jeśli go kupię, opłacę i dam
    zarobić handlarzowi(oby nie)/komisowi/salonowi sprzedającemu używki
    zostawione w rozliczeniu to chciałbym jeździć nim jak najdłużej.
    Do dyspozyzycji bez niepotrzebnego zadłużania (bo pojazd się znudzi a kredyt
    zostanie) jest około 15 tys i szukając powiedzmy pojazdu krajowego
    kilkuletniego o przebiegu nie większym jak 100 tys jest alternatywa pomiędzy
    fiatem pandą a fiatem pandą.

    Jak zwykle wszelcy domorośli doradcy radzą "kupić audi lub folcfagena" i
    może słusznie ale nie za 15 tys.
    Wiem, że nawet za kwotę 15 tys. można kupić coś większego ale chce tym
    pojeździć jak najdłużej więc zakup np. dziesięcioletniego golfa lub
    kilkunastoletniego passata nie wchodzi w rachubę. Jestem realistą,
    zakładając, że kupię coś sprowadzonego z klasycznym na polskim rynku
    przebiegiem 180 tys to faktycznie będzie miało tego przebiegu 2 lub 3 x
    więcej, będzie najprawdopodobniej zabite po przejściach i reanimowane przez
    handlarzy a poza tym zakładając, że chcę użytkować co najmniej 6-7 lat to po
    tym okresie to już jest pojazd 20 letni w który w trakcie eksploatacji
    trzeba będzie sporo włożyć a ja potrzebuję czegoś do jazdy a nie do
    wystawania u mechanika.

    Z tego co się dowiedziałem Panda się jak na mały samochód dobrze prowadzi (o
    wiele lepiej i stabilniej od matiza, z którym miałem wcześniej przyjemność)
    i jest podobnie jak matiz bezawaryjna ale chce rozważyć wszystkie opcje więc
    proszę o ewentualne podpowiedzi co jeszcze brać po uwgę przy założeniu, że
    ma to być pojazd, którym da się pojeździć jak najdłużej bez remontów i
    większych wydatków serwisowych.