  • 1. Data: 2010-04-05 09:06:38
    Temat: co jeśli nie panda?
    Od: "nowy" <t...@t...pl>

    Założenie takie, że chce kupić coś niewielkiego osobowego na 2+2 dzieci we
    wczesnym wieku szkolnym. Odwożenie dzieci do szkoły, dojazdy do pracy około
    80km w obydwie strony, raz lub 2x w roku jakiś dalszy wyjazd w 4 os. ale bez
    sprzętu biwakowego, namiotów itp.
    Samochód to dla mnie jedynie narzędzie i jeśli go kupię, opłacę i dam
    zarobić handlarzowi(oby nie)/komisowi/salonowi sprzedającemu używki
    zostawione w rozliczeniu to chciałbym jeździć nim jak najdłużej.
    Do dyspozyzycji bez niepotrzebnego zadłużania (bo pojazd się znudzi a kredyt
    zostanie) jest około 15 tys i szukając powiedzmy pojazdu krajowego
    kilkuletniego o przebiegu nie większym jak 100 tys jest alternatywa pomiędzy
    fiatem pandą a fiatem pandą.

    Jak zwykle wszelcy domorośli doradcy radzą "kupić audi lub folcfagena" i
    może słusznie ale nie za 15 tys.
    Wiem, że nawet za kwotę 15 tys. można kupić coś większego ale chce tym
    pojeździć jak najdłużej więc zakup np. dziesięcioletniego golfa lub
    kilkunastoletniego passata nie wchodzi w rachubę. Jestem realistą,
    zakładając, że kupię coś sprowadzonego z klasycznym na polskim rynku
    przebiegiem 180 tys to faktycznie będzie miało tego przebiegu 2 lub 3 x
    więcej, będzie najprawdopodobniej zabite po przejściach i reanimowane przez
    handlarzy a poza tym zakładając, że chcę użytkować co najmniej 6-7 lat to po
    tym okresie to już jest pojazd 20 letni w który w trakcie eksploatacji
    trzeba będzie sporo włożyć a ja potrzebuję czegoś do jazdy a nie do
    wystawania u mechanika.

    Z tego co się dowiedziałem Panda się jak na mały samochód dobrze prowadzi (o
    wiele lepiej i stabilniej od matiza, z którym miałem wcześniej przyjemność)
    i jest podobnie jak matiz bezawaryjna ale chce rozważyć wszystkie opcje więc
    proszę o ewentualne podpowiedzi co jeszcze brać po uwgę przy założeniu, że
    ma to być pojazd, którym da się pojeździć jak najdłużej bez remontów i
    większych wydatków serwisowych.

  • 2. Data: 2010-04-05 09:09:52
    Temat: Re: co jeśli nie panda?
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "nowy" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    Rzuć okiem na samochody koreańskie np: hyundai/kia. Jak wstępnie wybierzesz
    model to w sieci jest dużo na temat awaryjności etc. Jak dla mnie panda do
    zestawu 2+2 to niewypał.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 3. Data: 2010-04-05 10:03:07
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    Tata Nano ma kosztować 16 tys. zł ;-)

  • 4. Data: 2010-04-05 10:13:07
    Od: Ramok <c...@c...com>

    On 05.04.2010 09:06, nowy napisał(a)/has written:
    > Założenie takie, że chce kupić coś niewielkiego osobowego na 2+2 dzieci
    > we wczesnym wieku szkolnym. Odwożenie dzieci do szkoły, dojazdy do pracy
    > około 80km w obydwie strony [...]
    Panda będzie męczyć IMHO przy Twoich założeniach. Lepiej Punto lub coś
    (co najmniej) tej wielkości. Polecam poszukać egzemplarza z klimą (dla
    komfortu i bezpieczeństwa prowadzącego, a także wygody pasażerów). Wybór
    silnika to już wyłącznie kwestia preferencji prowadzącego -przy takich
    przebiegach diesel (np. Punto JTD) także może się sprawdzić, zwłaszcza
    jeśli prowadzący lubi charakterystykę pracy tego typu silników, a te
    80km nie oznaczają wyłącznie jazdy po mieście/w korkach.

    /Ramok

  • 5. Data: 2010-04-05 10:16:04
    Od: btn <w...@b...pl>

    Ktos wczesniej doradzal Hyundai'a i mysle to dobry kierunek. Sprawdz w
    kwocie 15tys Accenta, Lantre lub Getz'a.

  • 6. Data: 2010-04-05 10:16:29
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    punto 2fl - tyci wieksze a w tej samej cenie

  • 7. Data: 2010-04-05 10:22:56
    Od: "nowy" <t...@t...pl>

    Użytkownik "ttt" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Tata Nano ma kosztować 16 tys. zł ;-)
    słyszałem, poszukuję małego, taniego ale jednak normalnego samochodu

  • 8. Data: 2010-04-05 10:36:26
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    Jeżeli 2+2 niewielkim kosztem
    to polecam Renault Thalia - może nie największa
    bo to takie Clio z doczepionym 500l bagażnikiem
    ale u mnie na razie z braku na razie czegoś
    droższego (np za 30-35tys) sprawuje się całkiem nieźle.

    Z tyłu dwa foltliki dla dzieci 1rok + 4lata

    Moja w tej chwili ma już 9 lat robione jest max 10tys rocznie
    i nie inwestuję w nią za bardzo oprócz klocków, oleju, płynów
    bagażnika na dach, boxu na bagażnik

    Dpoiero teraz -po 80parę tysięcach km i 9latach
    zrobiłem rozrząd.

    Dopiero po 9 latach pokazało się pierwsze niewielkie ognisko korozji
    a w zasadzie raczej nie korozji tylko ubytek lakieru i widać ocynkowaną
    blachę.

    Myślę że za 15tys zł znajdziesz coś sensownego w podobnych wymaganiach
    postawionych przez Ciebie - dla przykładu :

    http://www.allegro.pl/item979108271_renault_thalia_s
    uper_stan.html
    http://www.allegro.pl/item979843853_thalia_alize_1_5
    _dci_2004_rok_salon_polska.html
    http://www.allegro.pl/item971117354_renault_thalia_1
    _4_polecam_super_stan.html
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C123261
    43

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl

  • 9. Data: 2010-04-05 10:36:28
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

    "nowy" <t...@t...pl> wrote in message
> [...]

    Hyundai Accent. Tanie w zakupie, a ewentualne naprawy wykona kazdy kowal.
    Wersja 1.3 ma klimę i elektryczne szybki.
    Hatchbackiem wozilem dwie 4metrowe drabiny i wcale nie wystawały jakos
    strasznie :-)

    PS Z budzetem 15ooo - kupisz 3 albo 4 sztuki :-)

  • 10. Data: 2010-04-05 10:40:30
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > strasznie :-)
    >
    > PS Z budzetem 15ooo - kupisz 3 albo 4 sztuki :-)

    Chyba pierwszej generacji :> Jeżeli accent to od 2 w górę choć ostatnia
    (aktualna) jest oporowo obleśna z zewnątrz ;/

    --
    pozdrawiam
    kml