  • 21. Data: 2011-01-20 22:02:15
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-01-20 21:19, masti pisze:
    > Dnia pięknego Thu, 20 Jan 2011 21:08:56 +0100 osobnik zwany WOJO wystukał:

    > prosto . trzeba spełnić wymogi wpłacić wadium i złozyć ofertę.
    > Samo opracowanie oferty na taki przetarg kosztuje ogromne pieniądze i
    > lepiej żebyś był pewien, że jesteś w stanie to zrealizować. Inaczej grozi
    > Ci wykluczenie na 5 lat z przetargów publicznych.

    i zawsze glownym kryterium jest niska cena, a nie jakosc, a i tak
    zazwyczaj wychodzi zaje..e drogo :| po czym plonie dokumentacja
    "niechcacy" albo firma bankrutuje i nie ma chetnego do napraw gwarancyjnych.
    nie mozemy w PL ogarnac dziur po zimie w tych drogach co juz sa, a co
    dopiero utrzymac nowe odcinki tych tras. po nastepnej zimie to goscie na
    euro2012 tylko beda mogli sie samolotem dostac i dojechac na stadion
    konno ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 22. Data: 2011-01-20 23:03:50
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-01-20 21:08, WOJO pisze:
> [...]
    > oświecisz wszystkich, jaka jest prawda (jaśli ją znasz).
    > Chętnie też posłuchamy jak wygladają (nie jak powinny wyglądać)

    Skoro nie wiecie jak, to czego się miotacie?
    Umiesz to zrobić taniej, zrób - wystartuj w przetargu. Nie umiesz, nie
    znasz się - nie pleć głupot.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 23. Data: 2011-01-21 00:08:15
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "masti"

> [...]
    > grozi
    > Ci wykluczenie na 5 lat z przetargów publicznych.

    no jasne, samo opracowanie dokumentacji przetargu to ogromne pieniądze,
    zwłaszca gdy trzeba je zapłacić siostrze ministra ogłaszającego
    przetarg, dobrze, że chociaż ten nakład zwraca się 100
    krotnie...następnie drogi są dwie (o zgrozo dwie drogi), albo robimy
    fuszerkę, bo przy tak niskich kosztach (oferenta) nie da się wykonać
    prawidłowo usługi, albo ten cały przetarg to lipa i mielismy wygraną "z
    góry" jako np. jedyny oferent spełniający określone kryteria o których
    nikt inny nie wiedział...no masti, co mam Ci polityke tłumaczyć? ;-)

  • 24. Data: 2011-01-21 00:15:42
    Od: DoQ <p...@g...com>

> [...]
    (...)
    > nikt inny nie wiedział...no masti, co mam Ci polityke tłumaczyć? ;-)

    Skoro posiadasz taką wiedzę, lepiej złóż doniesienie do prokuratury.
    OIDP jest odpowiedni art. dotyczący odpowiedzialności karnej za nie
    zawiadomienie o przestępstwie.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 25. Data: 2011-01-21 00:37:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    zinek napisal:
    > bo jakos skumac nie moge ...
    > zloto kladli pod ukradziony tluczen czy jak ?
    > chyba ze znowu poszlo fifty / fifty...

    a) Wiadukty. Drogie są jak cholera, a na takiej obwodnicy
    to ich jak mrówek.

    b) przekładki instalacji podziemnych.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 26. Data: 2011-01-21 00:41:41
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Skoro nie wiecie jak, to czego się miotacie?
    > Umiesz to zrobić taniej, zrób - wystartuj w przetargu. Nie umiesz, nie
    > znasz się - nie pleć głupot.

    Bo latwo zaglada sie do czyjejs kieszeni... zawsze widac tylko to co po
    wierzchu.

    --
    Picasso

  • 27. Data: 2011-01-21 01:40:35
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "DoQ"

    > (...)
    >
    > Skoro posiadasz taką wiedzę, lepiej złóż doniesienie do prokuratury.
    > OIDP jest odpowiedni art. dotyczący odpowiedzialności karnej za nie
    > zawiadomienie o przestępstwie.

    Taką wiedzę, to posiada cała Polska, odpowiedz sobie sam na pytanie,
    dlaczego prezesem spółki zostaje minister, który podpisał umowę? No
    patrz wszystko zgodnie z prawem!

  • 28. Data: 2011-01-21 01:45:46
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek_P"

    > a) Wiadukty. Drogie są jak cholera, a na takiej obwodnicy
    > to ich jak mrówek.
    >
    > b) przekładki instalacji podziemnych.

    jak kolega szacuje ileż to ton cementu i stali? robotnicy po? hmm? 1370
    miesięcznie? - oczy szeroko zamknięte

  • 29. Data: 2011-01-21 03:56:57
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Max_P <M...@x...pl> napisał(a):

> [...]
    > stawiany w skrajnie arcytrudnych warunkach morskich ma 36 km długości.
    > Mostem biegnie 6 pasowa trasa szybkiego ruchu.
    > Trwałośc gwarantowana (!!!) to 100 lat. Koszt budowy (ostateczny) to 770
    > mln funtów brytyjskich - w tym podwodne prace kesonowe na średniej
    > głębokości 100m.
    > Z prostego rachunku 770/36=21,4 mln funtów za kilometr. Żeby nie
    > komplikować, licząć po ca. 5 zl za funt wychodzi mi jakieś 100 mln PLN za
    > kilometr tej ekstremalnej kanstrukcji budowlanej.
    > Za 2 mld zł byłoby tego mostu 20 km. A jest 10 km drogi.

    Kluczem do rozwiązania zagadki jest prawdopodobnie ichnie prawo. Za przekręty
    biorą goscia na stadion i przy pełnych trybunach dostaje kulkę w tył głowy.
    Oczywiście za kulkę sam płaci. Następnie zostaje podłączony do maszyny co robi
    pinggg, żeby serce pracowało to robią i żeby oddychał. I bardzo szybciutko
    wiozą do szpitala żeby na części zamienne do człowieka przerobić. Jak widać po
    moście system działa. Też na pewno przewalili na budowie mostu jakąś kasę. Ale
    robili to z umiarem i dlatego cena do przyjęcia. Tutaj przekrętasy niczego się
    nie boją. Ktoś pisał ze działki drogie. A jakie by miały być skoro zostały
    wiele lat temu za śmieszne pieniązde kupione tylko po to żeby je w odpowiednim
    momencie odsprzedać. No panie prokuratorze taki fart mialem. Kupilem 100
    działek dla corki żeby miala w posagu. A mi się syn urodził. To sprzedalem. A
    że akurat pasowaly pod drogę bo były długie, wąskie i jedna za drugą to nie
    moja wina. Czy ja 10 lat temu moglem wiedzieć że tu droga będzie. I zrób coś
    takiemu jak to patriota.

  • 30. Data: 2011-01-21 04:07:47
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    zinek <u...@o...pl> napisał(a):

    > bo jakos skumac nie moge ...
    > zloto kladli pod ukradziony tluczen czy jak ?
    > chyba ze znowu poszlo fifty / fifty...
    Za komuny był taki dowcip. Wysoki polski urzędnik państwowy został zaproszony
    do ZSRR na jakies rozmowy. Po skończeniu pojechał do swojego radzieckiego
    odpowiednika do daczy. No ładna mówi. Pewno sporo kosztowałą. E tam drogo.
    Wyjrzyj pzrez okno. widzisz most. No widzę. Jak budowali to cement, stal,
    robotnicy stamtąd. Po jakimś czasie rewizyta. Wchodzi rosjanin do domu a to
    nie dom tylko palac. Marmury spawane srebrem itd. Pyta o kasę. Polak mowi
    wyjrzyj przez okno. Widzisz ten most, nie widzę, a widzisz.