  • 1. Data: 2004-01-29 18:00:01
    Temat: Sprawność łącza internetowego
    Od: "Maciej Konaszczuk" <m...@p...pl>

    HI

    Mam do was pytanie w jaki sposób określić sprawność łącza stałego.
    Mam możliwość podpisania umowy z operatorem, który daje
    IMHO dość dobrą cene za łącze 2Mbps ale umowa ma być na
    12 miesięcy a jak zerwe wczssniej to i tak w tym okresie mam
    zapłacić różnice w kwocie jako kare do 12 miesęcy.

    Czyli tak czy siak płace za 12 miesiecy.
    Jedynym kryterium, dzięki któremu mogę
    wypowiedzieć łącze to niestełnienie warunków
    sprawności łącza, ktore to sam mam określić
    i im podesłąć do akceptacji.

    Jakie są wasze sugesie, w jaki sposób określić
    sprawność i jakość pracy łącza tak abym nie był robiony w balona
    i nie płacił bez sęsu ?

    Czy są jakieś standardy zawierania takich umów i gwarancji ?

    Łącze ma być 2MB styk ethernet.

    Pozdrowienia
    Maciek

  • 2. Data: 2004-01-29 18:12:04
    Temat: Re: Sprawność łącza internetowego
    Od: Darek Wichniewicz <d...@a...com.pl>

    Maciej Konaszczuk wrote:
    > Mam do was pytanie w jaki sposób okre?liae sprawno?ae ??cza sta?ego.
    [...]
    > Jakie s? wasze sugesie, w jaki sposób okre?liae
    > sprawno?ae i jako?ae pracy ??cza tak abym nie by? robiony w balona
    > i nie p?aci? bez s?su ?

    - opoznienia i straty pakietow do najwazniejszych adresow w sieci (cos z
    Polpaku, cos z POLa, cos z zagranicy, portale itp). musi byc okreslony
    sposob i tryb pomiaru, bo inaczej nie ma zadnej wartosci

    - mozliwosc wysycenia oferowanego pasma (na przyklad mierzone transferem
    z jakiego dobrze polozonego FTPa).

    - dostepnosc uslugi mierzona miesiecznie, czyli przez ile procent czasu
    usluga moze wogole niedzialac lub nie trzymac parametrow podanych powyzej.

    - maksymalny czas naprawy awarii (to niekoniecznie musi byc spojne z
    dostepnoscia)

    > Czy s? jakie? standardy zawierania takich umów i gwarancji ?

    raczej nie - kazdy operator ma swoje wlasne sposoby zawierania umow.
    zreszta nie sadze, zeby przed wszystkim dalo sie zabezpieczyc - zawsze
    znajdzie sie jakis haczyk, pozwalajacy sie wykrecic :)

    Pozdrowienia,
    Darek

  • 3. Data: 2004-01-29 21:17:06
    Temat: Re: Sprawno?ae ??cza internetowego
    Od: "Tom(asz)" <t...@g...pl>

    Dnia 2004-01-29 19:12, Darek Wichniewicz napisał:

> [...]
    > zreszta nie sadze, zeby przed wszystkim dalo sie zabezpieczyc - zawsze
    > znajdzie sie jakis haczyk, pozwalajacy sie wykrecic :)

    Darek !!!
    kodowanie Ci padło.....

  • 4. Data: 2004-01-29 21:35:37
    Od: ZORK <t...@z...it.pl>

> [...]
    > zreszta nie sadze, zeby przed wszystkim dalo sie zabezpieczyc - zawsze
    > znajdzie sie jakis haczyk, pozwalajacy sie wykrecic :)

    Ojojoj , powaliło Ci Się kodowanie :-(

  • 5. Data: 2004-01-30 09:53:28
    Od: radi <r...@s...wireland.org>

    Maciej Konaszczuk wrote:

    (rach ciach ciach)

    > Czy s? jakie? standardy zawierania takich umów i gwarancji ?

    polecam trzy magiczne literki 'SLA' (tudziez wraz z jakkolwiek
    wyspecyfikowanym TCA).
    operator powinien miec taki gotowy draft propozycji, zawierajacy
    takie parametry jak dostepnosc sieci, czasy odpowiedzi, warunki
    pracy w obrebie obslugiwanej sieci + ew. informacje w oparciu
    o specyfikacje nadrzednych dostawcow badz sieci wspolpracujacych.

    chociaz nie spodziewalbym sie tutaj dalekich deklaracji, po
    prostu zazwyczaj lacze z okreslonymi przyklepanymi zobowiazaniami
    zazwyczaj troche kosztuje (-> spojrz na to przez pryzmat ceny
    ktora sam znasz).

    --

    Usenet, Luke!

  • 6. Data: 2004-01-30 12:12:33
    Od: "Michał Kicman" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Konaszczuk" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > HI
    >
    > Mam do was pytanie w jaki sposób określić sprawność łącza stałego.

    Hmm... generalnie sprawnosc to stosunek pracy wykonanej przez dany układ do
    całkowitej energii zużytej przezeń do jej wykonania. Urzadzenia elektryczne
    maja bardzo wysoka sprawnosc ok 90% wiec myśle ze Twoje lacze stale jest
    sprawne ;-)

    LOL

    pozdrawiam m.

  • 7. Data: 2004-02-01 11:46:06
    Od: michal <m...@m...poznan.pl>

    On 1/29/2004 7:12 PM, Darek Wichniewicz wrote:

    > - opoznienia i straty pakietow do najwazniejszych adresow w sieci (cos z
    > Polpaku, cos z POLa, cos z zagranicy, portale itp). musi byc okreslony
    > sposob i tryb pomiaru, bo inaczej nie ma zadnej wartosci

    Zgadza sie, jednakze zaden pomiar z urzadzenia klienta nie moze byc
    uznany za miarodajny (kazdy mozna podwazyc - za duzo zmiennych ktore
    wplywaja na pomiar) Jedynie pomiary punkt-punkt przy pomocy
    specjalistycznego hardware daja "material dowodowy" ;-)

    > - mozliwosc wysycenia oferowanego pasma (na przyklad mierzone transferem
    > z jakiego dobrze polozonego FTPa).

    Metoda dobra dla lacza 2Mbit/s ale szybsze lacza nie diagnozuja sie
    dobrze tym sposobem (opoznienia wplywaja na tansfer TCP).

    Pozdrawiam

    Michal