  • 1. Data: 2010-04-12 21:11:01
    Temat: co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    Witajcie,
    przeglądam sobie cenniki nowego Doblo i widzę że pojawił się w ofercie 2.0 L
    diesel, zerknąłem i jest też w ofercie w Scudo, występuje w wersjach 120KM i
    136KM, cóż to za cudo? Zmodyfikowany 1.9 czy coś zupełnie innego? a może
    przejęty z PSA stary dobry 2.0 HDI? (choć to by było zbyt piękne) o_O
    wie ktoś?
    dzięki z jakieś info,
    brat

  • 2. Data: 2010-04-12 21:38:05
    Temat: Re: co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > może
    > przejęty z PSA stary dobry 2.0 HDI? (choć to by było zbyt piękne) o_O

    no chyba ze to jakieś Fordowskie gówno?

    brat

  • 3. Data: 2010-04-12 21:41:46
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-04-12 21:11, bratPit pisze:
> [...]
    > wersjach 120KM i 136KM, cóż to za cudo? Zmodyfikowany 1.9 czy coś
    > zupełnie innego? a może przejęty z PSA stary dobry 2.0 HDI? (choć to by
    Wspólnie z PSA używany silnik - Jumpy, Expert, Scudo
    Silniki w PSA:
    2.0 HDi - DW10UTED4 - - 110KM
    - DW10UTED4 FAP - RHK - 120KM
    - DW10BTED4 - RHR - 136KM
    Zapewne spokrewnione z osobowymi DW10, ale mają inne oznaczenia typów

    W nowym Doblo to są zupełnie inne silniki (oznaczenia silników
    "fiatowskie", inny skok i średnica cylindra:

    Typ 263A1000
    Położenie cylindrów 4 w rzędzie
    Średnica i skok 83×90,5
    Pojemność 1956
    Stopień sprężania 16,5: 1
    moc kW 99
    KM 135
    przy obrotach 3500
    moment Nm 320
    przy obrotach 1500

    Wojciech Smagowicz

  • 4. Data: 2010-04-12 21:49:14
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-04-12 21:38, bratPit pisze:

    > no chyba ze to jakieś Fordowskie gówno?
    >
    > brat
    Fordowski ZSD "Puma" jest tylko w Ducato 100KM

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 5. Data: 2010-04-12 22:11:10
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Fordowski ZSD "Puma" jest tylko w Ducato 100KM

    wiem, m.in. dlatego z całej trójki Ducato/Boxer/Jumper został kupiony Ducato
    2.3 bo on jako jedyny 120KM ma silnik Iveco, a nie Forda ;-)
    (a z kolei 3.0L/160KM nie było potrzeby kupować),
    brat

  • 6. Data: 2010-04-12 22:12:26
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > W nowym Doblo to są zupełnie inne silniki (oznaczenia silników
    > "fiatowskie", inny skok i średnica cylindra:
    >
    > Typ 263A1000
    > Położenie cylindrów 4 w rzędzie
    > Średnica i skok 83×90,5
    > Pojemność 1956
    > Stopień sprężania 16,5: 1
    > moc kW 99
    > KM 135
    > przy obrotach 3500
    > moment Nm 320
    > przy obrotach 1500

    hmm... czyżby zatem mod 1.9 multijeta?
    ciekawe,
    thx,

    brat

  • 7. Data: 2010-04-12 22:18:31
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    bratPit wrote:

> [...]
    > czy coś zupełnie innego? a może przejęty z PSA stary dobry 2.0 HDI?
    > (choć to by było zbyt piękne) o_O wie ktoś? dzięki z jakieś info,

    moze to ten
    http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine#2.0 ?

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 8. Data: 2010-04-12 22:24:52
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > moze to ten
    > http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine#2.0 ?

    no jasne, wygląda na to że to konstrukcja własna Fiata, ciekawe jak będzie z
    eksploatacją - no ale to będzie wiadomo jak ludzie nimi porobią po
    300...500kkm,
    brat

  • 9. Data: 2010-04-13 17:39:39
    Od: "j...@p...onet.pl" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-12 22:24, bratPit pisze:

    > no jasne, wygląda na to że to konstrukcja własna Fiata, ciekawe jak
    > będzie z eksploatacją - no ale to będzie wiadomo jak ludzie nimi porobią
    > po 300...500kkm,
    > brat

    Trochę już jeździ Bravo 2.0 MJTD 165 KM. Na razie brak zastrzeżeń. Na
    pewno lepsze od 2.0 TDI.

  • 10. Data: 2010-04-13 21:58:12
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Trochę już jeździ Bravo 2.0 MJTD 165 KM. Na razie brak zastrzeżeń. Na
    > pewno lepsze od 2.0 TDI.

    oby oby, ja tam kompleksów TDI nie mam,
    ASTD nie wiem jak we Fiacie wyposażonych w te silniki ale przy 1.9 150KM (w
    Vectrach) też miało być lukrowato, życie pokazuje że dwumasy lecą OK 120kkm,
    jakieś kolektory, a to cośtam innego, itd,
    a ostatnio słyszę że skrzynie M32 się czasem wysypują, oczywiście
    jakichkolwiek części zamiennych do tych skrzynek brak...
    wiem wiem, samochód to teraz produkt FMCG,

    brat