  • 1. Data: 2011-10-10 09:51:29
    Temat: [co wybrać] Nowy (używany) samochód rodzinny
    Od: "Franc " <c...@N...gazeta.pl>

    Wiosną przyjdzie pora na wymianę Hydrolota (który to jest 01/1999 i 290KKM) na
    coś nowszego i się powoli zaczynam rozglądać co mogłoby go zastąpić.
    Założenia: _nie_volkswagen_, nowy (używany) samochód rodzinny ma być kombi lub
    minivan z dużym bagażnikiem, ma mieć mniej niż 475~480cm długości (bo się do
    garażu nie zmieści), nie starszy niż 2006rok, silnik diesla i kosztować max
    35000~36000ppln ze wszystkimi opłatami.
    Rozpatruję:
    1. Citroen C4GrandPicasso
    najlepiej 2.0HDI-> jak się sprawuje ta zrobotyzowana skrzynia biegów (bo tu
    chyba nie ma opcji)?
    ewentualnie 1.6HDI -> czy to ma siłę jechać nie mówiąc o wyprzedzaniu?

    2. Ford C-Max -> pewnie 2.0 (jak się nazywa u Forda ten wspólny silnik diesla
    z PSA?)-> czego się można złego i dobrego po nim spodziewać?

    3. Toyota Corolla Verso, najlepiej mi się podoba wersja 2.2-170KM ewentualnie
    2.2-150KM -> jak z trwałością zawieszenia i ewentualnymi kosztami utrzymania?

    4. Mazda 5 -> tu w ogóle nie mam pomysłu jak i gdzie to serwisować w
    Piasecznie/Południowej Warszawie i ile to może kosztować, jakie mogą być z nią
    problemy?

    5. Toyota Avensis - silniki jak w Corolce Verso

    6. Alfa 159 2.4 ewentualnie 1.9 ale mocniejsza wersja - jak z trwałością
    zawieszenia i kosztami jego utrzymania? Jaka jest dziecioodporność wnętrza?

    7. Ostatecznie biorę pod uwagę dobrze wypasioną i nowszą wersję Peugeot'a
    307SW, 2.0HDI. Kumple w pracy mają i nie narzekają a byłby trochę tańszy.

    Może jakieś inne propozycje spełniające kryteria? Zafira odpada za kanapę w
    drugim rzędzie (van ma mieć siedzenia i kropka) oraz Scenic bo brzydki.

    Pzdrw

    Franc "Rowery Poziome Rule"
    --

    Niczym niewyróżniający się IMK P7 - SWB ASS
    Szary Modus z D4F

  • 2. Data: 2011-10-10 10:16:07
    Temat: Re: [co wybrać] Nowy (używany) samochód rodzinny
    Od: p0li <p...@a...WYTNIJ.pl>

    T->Dnia 2011-10-10 09:51:29 niejaki Franc napisał:
    > Wiosną przyjdzie pora na wymianę Hydrolota

    mialem podobny problem i pewnie padloby na c4 (2,0 hdi) lub voyagera (3,8
    pb)

    ale okazalo sie ze jednak w 2 rzedzie 2 foteliki + dorosly nie mieszcza sie
    na tyle komfortowo zeby pokonac ponad 1200km jednorazowo
    mozka wtedy posadzic jedna osobe do 3-go rzedu - ale wtedy bagaznik jest
    taki se

    wiec padlo na cos innego - ale ci nei proponuje bo masz za maly garaz :)

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 3. Data: 2011-10-10 11:16:01
    Od: tyran <t...@o...pl>

    Honda Accord?

    --
    tyran

  • 4. Data: 2011-10-10 11:18:40
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    Nie rozumie o co ci chodzi z tym 2 rzędem siedzeń w Zafirze ?

  • 5. Data: 2011-10-10 11:30:38
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > ewentualnie 1.6HDI -> czy to ma siłę jechać nie mówiąc o wyprzedzaniu?

    Mam, więc moje subiektywne opinie sa takie:
    - ma sile jechac ale pewnie 2.0 byloby lepsze
    - ma sile wyprzedzac :-)
    - skrzynia jest (chyba) tak zestopniowana ze do wyscigow sie nie za
    specjalnie nadaje ale za to przy wiekszym obciazeniu nie steka. Wczoraj
    jechalem wieksza ekipa w srodku (4 dorosle osoby, dwoje dzieci) i w zasadzie
    nie bylo roznicy w jezdzie, bez problemu dawal rade.
    - powyzej 130km/h zaczyna sporo palic, jazda 115 -120 jest dla tego
    samochodu optymalna tzn. jest cicho, plynnie, pali malo.
    - moja zona twierdzi, ze jezdzi lepiej niz FF mk.1 1.8 TDCi a to ona jest
    glownym uzytkownikiem tego i poprzedniego samochodu
    - upierdliwa jest glosna praca zawieszenia ale pudlo rezonansowe robi swoje.

  • 6. Data: 2011-10-10 11:32:37
    Od: "Franc " <c...@g...pl>

    > Nie rozumie o co ci chodzi z tym 2 rzędem siedzeń w Zafirze ?

    Zafira ma w 2 rzędzie siedzeń kanapę, która wujowo się dzieli i w razie
    potrzeby przewiezienia czegoś dużego trudno jest wymontować. To jest dla mnie
    dyskwalifikujące. Indywidualne fotele stosowane w konkurencji łatwiej
    wymontować /złożyć częściowo co poprawia możliwości przewozowe bagażu i ludzi.

    Pzdrw

    Franc "Rowery Poziome Rule"

  • 7. Data: 2011-10-10 11:41:32
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Franc " <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wymontować /złożyć częściowo co poprawia możliwości przewozowe bagażu i ludzi.

    Mam akurat Zafire z 2003 r. i jak potrzebuej "coś większego" przewieść to nie ma
    problemu bo kanapa składa się (oparcia idą na siedzenia) siedzenie pasażera też
    sie ładnie składa w pół i moge wieść co chce ;)

  • 8. Data: 2011-10-10 12:02:17
    Od: "Franc " <c...@g...pl>

    > Mam akurat Zafire z 2003 r. i jak potrzebuej "coś większego" przewieść to
    nie ma problemu bo kanapa składa się (oparcia idą na siedzenia) siedzenie
    pasażera też się ładnie składa w pół i moge wieść co chce ;)

    Ale 3 osoby oraz coś długiego i wąskiego nie przejdzie. W kombi masz dzielenie
    siedzenia, w wanach masz indywidualne fotele i 3/4 osoby + długie i wąskie
    (np. rower) mieścisz. Tu można co prawda położyć część oparcia (można?) ale
    otrzymujemy nierówną podłogę utrudniającą transport i pakowanie.

    Pzdrw

    Franc "Rowery Poziome Rule"

  • 9. Data: 2011-10-10 12:31:27
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    <c...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >garażu nie zmieści), nie starszy niż 2006rok, silnik diesla i kosztować max

    nie wiem, czy się zmieścisz z kwotą, ale ford galaxy i seat alhambra
    (takiego z 2004 ujeżdżam) z 1.9 TDI powinny spełniać wymagania.
    Dorzuciłbym trzeciego "trojaczka" vw sharan, ale vw nie chcesz :-)

    >2. Ford C-Max -> pewnie 2.0 (jak się nazywa u Forda ten wspólny silnik diesla
    >z PSA?)-> czego się można złego i dobrego po nim spodziewać?

    złego (przypadek kolegi): drogiego tłumika.

  • 10. Data: 2011-10-10 13:08:57
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Franc nabazgrał(a):

    > 4. Mazda 5 -> tu w ogóle nie mam pomysłu jak i gdzie to serwisować w
    > Piasecznie/Południowej Warszawie i ile to może kosztować, jakie mogą być
    > z nią problemy?

    Serwis Mazdy na Puławsiej przy Karczunkowskiej, brat tam serwisuje i jest
    zadowolony.
    Zależy ale trafiały się problemy z korozją. .. nie wiem tylko jaki rocznik
    wchodził w grę.

    www.automo.pl - Sprawdź VIN auta, jego wyposażenie, przebieg, historię
    wypadkową.