  • 1. Data: 2011-11-28 22:01:44
    Temat: czarny ekran
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich. :-)

    Mam nadzieję, że piszę na odpowiednią grupę.

    W telewizorze (Elemis) jedynie co widać to ciemny ekran,
    bez względu na to jaki wybiorę kanał.
    Od jakiegoś czasu działo się tak, że po włączeniu pojawiały się lekko
    ukośne paski, a po ponownym naciśnięciu tego samego kanału, lub po
    jakimś czasie "nagrzewania" się telewizora, pojawiał się obraz.
    Aż któregoś dnia podczas odbioru, "pyknęło" i pojawił się czarny ekran
    oraz światełko (taka mała lampeczka) z zielonego zamieniło się na
    czerwone. Tak się robiło do tej pory, gdy przez jakiś czas nie było
    sygnału i telewizor wyłączał się przechodząc w stan czuwania.
    Dla oszczędności ekranu, po co ma świecić gdy nie dociera sygnał obrazu.
    Teraz jak włączę i wybiorę kanał, to po nagrzaniu się na moment
    pokazują się na szarym tle lekko ukośne paski i zaraz ekran robi się
    ciemny (czarny-bez życia).

    Czy jest to objaw wyeksploatowania się kineskopu?
    Zastanawiam się czy wynieść z domu, gdy będzie wywóz "wielkich gabarytów".
    Czy warto wołać "naprawiacza" od TV?

    Pozdrawiam Krycha.
    --
    "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
    zmienia poglądów, zmienia autorytet.."

  • 2. Data: 2011-11-29 05:09:30
    Temat: Re: czarny ekran
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-11-28 23:01, Krycha pisze:
> [...]
    > ciemny (czarny-bez życia).
    >
    > Czy jest to objaw wyeksploatowania się kineskopu?

    zdecydowanie nie.
    zimne luty w obszarze wysokiego napięcia, trafo wysokiego napięcia.

  • 3. Data: 2011-11-29 06:27:40
    Od: "DareckY" <D...@g...com>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy jest to objaw wyeksploatowania się kineskopu?
    > Zastanawiam się czy wynieść z domu, gdy będzie wywóz "wielkich gabarytów".

    Ja bym już nie inwestował w naprawę , bo w/g Mnie powysychały kondensatory i
    naprawa będzie długa i kosztowna .

  • 4. Data: 2011-11-29 07:19:56
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    rnetia.pl
    *Krycha* napisał(-a):

    > Witam wszystkich. :-)

    Sprawa wprawdzie dotyczy telewizora i zdawało by się, że jest jak
    najbardziej a propos, ale jednak proponuję zapytać na
    pl.misc.elektronika

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2011-12-01 19:46:35
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Hej Jack.

    W dniu 2011-11-29 08:19, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    rnetia.pl

    > Sprawa wprawdzie dotyczy telewizora i zdawało by się, że jest jak
    > najbardziej a propos, ale jednak proponuję zapytać na pl.misc.elektronika

    To była bardzo dobra rada. Dziękuję.

    Krycha.

  • 6. Data: 2011-12-02 08:21:10
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    rnetia.pl
    *Krycha* napisał(-a):

    > To była bardzo dobra rada. Dziękuję.

    Polecam się na przyszłość ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 7. Data: 2011-12-04 09:35:47
    Od: Mark <...@o...pl>

    Dnia Mon, 28 Nov 2011 23:01:44 +0100, Krycha napisał(a):

> [...]
    > czerwone. Tak się robiło do tej pory, gdy przez jakiś czas nie było
    > sygnału i telewizor wyłączał się przechodząc w stan czuwania.

    Mialem podobnie w Philipsie, dwa razy. Raz wystarczylo wezwac goscia -
    kilkadziesiat zlotych za wymiane czegos od regulacji napiecia.
    Drugi raz po paru latach - to byl dobry pretekst do wymiany telewizora na
    nowy, co zreszta polecam, zwlaszcza jesli to byl tv 4;3

    > Zastanawiam się czy wynieść z domu, gdy będzie wywóz "wielkich gabarytów".

    Oj tam od razu wyniesc, jest prosty sposob na to by nie tylko samemu z domu
    tego nie wynoic ale nawet zarobic paredziesiat zlotych przy dobrym ukladzie
    - allegro
    Wystawiasz aukcje, nawet od zlotowki, zaznaczasz wyraznie ze interesuje Cie
    tylko odbior osobisty i chetny na pewno sie znajdzie, najpewniej wlasnie
    jakis "pan od naprawy tv" sobie wezmie na czesci

    --
    Mark