  • 1. Data: 2011-11-30 11:44:37
    Temat: funai, problem z odbiorem jednego z multipleksów
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Witam,

    Podobno w całej Polsce występuje od kilku dni problem z modelem FUNAI EH850.
    Objawia się czkawką w odbiorze i brakliem reakcji na pilota na niektórych
    programach (TVP1,2,3 historia...).
    Czy ktoś zaobserwował to zjawisko? Może znacie przyczynę? Pomysłów jest
    kilka od zmiany w nadawaniu przez błąd w oprogramowaniu telewizora na skutek
    samoczynnego upgrade systemu. Podobno nawet producent ma problem.
    t-1

  • 2. Data: 2011-11-30 20:27:11
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    Może to nie jest odpowiedź na Twój problem, ale miałem coś podobnego z
    telewizorem Orion (jak widać nie jest to problem taki rzadki, szczególnie
    wśród tańszego sprzętu).

    Odbiór MUX2 był doskonały, natomiast po przełączeniu na jakikolwiek kanał
    MUX3 , w najlepszym razie odbiornik zawieszał się po kilku minutach pracy.

    Jakiekolwiek naciśnięcie przycisku pilota powodowało natychmiastowe
    wyłączenie się telewizora.
    Nawet nie mogłem sprawdzić poziomu sygnału, itp. gdyż wejście do menu było
    niemożliwe.
    Wprowadzenie ustawień fabrycznych i ponowny skan nic nie dał.
    Telewizor był reklamowany u sprzedawcy i później zgłaszany do naprawy
    gwarancyjnej.
    Co ciekawe, w obu przypadkach była odmowa uznania reklamacji......ponieważ
    jak oświadczył serwis, wina leży po stronie nadawcy i 'złych parametrów
    nadawania' :-))

    Piszę w czasie przeszłym, ponieważ to nie mój TV, a u właścicieli bywam raz
    na kilka miesięcy.Nie wiem, jak jest teraz, ostatni raz widziałem to
    dziwactwo latem.

    W każdym razie faktycznie w strumieniu MUX3 jest coś, co 'wykłada'
    niedopracowane odbiorniki (może E-AC3, może dane EPG czy jeszcze jakieś inne
    cholerstwo).
    Ciekawy jestem Waszych sugestii.

    BTW:widziałem już upgrade firmware na stronie producenta.Jak będę u
    znajomych na święta, to zaaplikuję i zobaczę, co to dało.

  • 3. Data: 2011-12-01 07:37:32
    Temat: Re: funai LH850, problem z odbiorem jednego z multipleksów
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Pomyłka w typie powinno być LH850 32 cale.

    t-1

  • 4. Data: 2011-12-01 08:11:59
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > jakikolwiek kanał
    > MUX3 , w najlepszym razie odbiornik zawieszał się po kilku

    Problem żeby było śmiesznie jest częsty, tylko nie zawsze
    możliwy do zdiagnozowania w rzeczywistych warunkach, bo póki
    co mamy tylko dwa MUX-y w eterze :-). Tak się składa że w
    swojej sieci transmituję pakiet cyfrowej TVK w paśmie DVB-T
    właśnie. I naprawdę sporo telewizorów ma problemy z
    prawidłowym odbiorem. Najczęstszy objaw to odbiór tylko
    pierwszego programu z listy kanałów z konkretnego
    strumienia. Np. w kanale jest 6 programów, a,b,c,d,e,f,, a
    TV odbiera tylko a, reszta zgłasza się, ale ich nie widać
    :-). Korespondowałem niedawno z serwisem Panasonica w tej
    sprawie, bo klient kupił nowy TV i od razu nie odbiera 8
    kanałów z dwóch strumieni. Serwis sam przyznał się że
    "Objawy o jakich Pan mówi mogą wynikać z niedopasowania
    numerów poszczególnych elementary_stream opisanych w tablicy
    PMT
    Objaw braku obrazu może być spowodowany błedami w tablicy
    PMT problematycznych kanałów. Niektóre dekodery/TV radzą
    sobie lepiej/gorzej w przypadku jakichś nieścisłości z
    tablicach. Być może nasz TV radzi gorzej z błedami".
    Dalej było żebym nagrał kilka sekund problematycznego
    strumienia, przesłał im, a oni spróbują dopracować soft do
    TV.
    Możliwe że podobny problem pojawia się w telewizorach, o
    których piszecie.