  • 1. Data: 2015-11-06 17:42:31
    Temat: czujnik ciśnienia oleju
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    Jak działa czujnik ciśnienia oleju w Astrze F 1,6 (16XEL) - podaje tylko
    sygnał o zbyt niskim ciśnieniu czy jego sygnał jest zmienny w zależności
    od ciśnienia oleju? Chodzi mi o to czy mogę wykorzystać sygnał z tego
    czujnika i zrobić wskaźnik ciśnienia, czy konieczne jest dołożenie
    czujnika, bo fabryczny to tylko zwieracz/rozwieracz obwodu do zapalenia
    kontrolki?
    A jak to jest w innych autach (nie wyposażonych we wskaźnik i starszych,
    bo zgaduję że nowsze już takie dane udostępniają komputerowi- nie wiem
    jak ten)

    Łukasz

  • 2. Data: 2015-11-06 19:22:13
    Temat: Re: czujnik ciśnienia oleju
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "ddddddddd" <d...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bo zgaduję że nowsze już takie dane udostępniają komputerowi- nie wiem jak

    Astra F 1,4 i 1,8 - czujnik ciśnienia jest dwustanowy.
    W większości samochodów czujnik będzie dwustanowy. Mercedes miał wskaźnik
    ciśnienia, więc tylko tam spodziewałbym się czujnika proporcjonalnego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2015-11-07 14:31:31
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2015-11-06 17:42:31 niejaki ddddddddd napisał:
    > A jak to jest w innych autach (nie wyposażonych we wskaźnik i starszych,
    > bo zgaduję że nowsze już takie dane udostępniają komputerowi- nie wiem
    > jak ten)

    jak w astrze jest to ci nie powiem ale przerabiałem podobny temat z 15 lat
    temu w BX-sie

    są dwa rodzaje czujników - dwustanowy do kontrolki lub proporcjonalny do
    wskaźnika

    oczywistym jest że nie są wymienne i wskaźnik nie będzie pracował z
    czujnikiem nr 1

    jeśli chcesz u siebie założyć musisz mieć komplet wskaźnik-czujni czy to z
    innego modelu opla czy w ogóle akcesoryjny

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 4. Data: 2015-11-11 22:45:44
    Od: m...@w...pl

    W dniu piątek, 6 listopada 2015 16:42:29 UTC użytkownik ddddddddd napisał:
    > Jak działa czujnik ciśnienia oleju w Astrze F 1,6 (16XEL) - podaje tylko

    Jest czujnik dwustanowy.

    Mozesz go wymienic na czujnik stosowany w Oplach Frontera. Pseudoterenowka Opla.
    Pasuje. Od Frontery ma 2 wyjscia: stanowy do kontrolki cisnienia i proporcjonalny do
    wskaznika.

    Tak zrobilem kilka lat temu w 14SZR. W twoim silniku tez powinno sie udac.

  • 5. Data: 2015-11-12 09:51:06
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 2015-11-11 o 22:45, m...@w...pl pisze:

> [...]
    wskaznika.

    > Tak zrobilem kilka lat temu w 14SZR. W twoim silniku tez powinno sie udac.

    właśnie się zastanawiam - z jednej strony koszt niższy, z drugiej strony
    trzy wskaźniki (temp. oleju+temp wody+ciśnienie oleju) + adapter do
    czujników oleju to koszt ok. 160zł
    http://tnijurl.com/adapter/ - nie wiem tylko czy podejdzie
    a temperatura oleju to też przydatna rzecz
    jedyne co, to wskaźnik ciśnienia oleju wyskalowany jest w "OIL/KG" - nie
    znam takiej jednostki, ale w zasadzie potrzebna mi informacja o zmianie
    ciśnienia oleju a nie o konkretnej wartości

    Łukasz