    From: "bagno" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: czy da sie jakos zabezpieczyc sterowniki L298 ?
    Date: Thu, 1 Apr 2010 00:10:39 +0200

    Witam

    Mam takie sterowniki silnikow krokowych na L297 i 2 * L298. Pol roku
    chodzilo to bez problemu. Teraz
    zrobilem wiekszy zasilacz (36V 10A i 5V - 1A) i testowalem jeden. Wszystko
    bylo ok. Potem
    podlaczylem drugi i sie okazalo, ze jeden z L298 padl. Wymieniłem i
    sprawdzilem calosc dokladnie a po wlaczeniu
    spalilo sie wszystko. Bilans jest taki, spalilem zasilacz, chyba z 7 ukladow
    L298, 5 sztuk L297 i uklad
    optoizolacji portu LPT.

    Czy ktos wie jak te uklady pozabezpieczac ? Chodzi mi jakies zabezpieczenie
    przeciwzwarciowe, termiczne,
    cokolwiek co sprawi, ze przy najdrobniejszym bledzie nie bede musial
    wymieniac praktycznie calego sterownika.
    Myslalem o tym, zeby calkowicie odizolowac te mostki od delikatniejszej
    czesci ukladow poprzez jakies
    optoelementy. Problem bylby pewnie liniami pomiaru pradu.

    Czy L298 moze przy uszkodzeniu zewrzec mi 40V do linii gdzie jest 5V ? Bo
    nie wiem czemu popalily sie uklady
    ktore sa dosyc daleko od tego wysokiego napiecia. Z drugiej strony znowu te
    40V pewnie narobiloby jeszcze wiecej
    szkod.

    Na razie mam tylko zwykle bezpieczniki ktore pozostaly nietkniete.

    Te sterowniki to takie cos:

    http://www.akcesoria.cnc.info.pl/pliki/instrukcje/st
    erowniki/SSK-B02.pdf