  • 1. Data: 2009-04-09 18:46:58
    Temat: czy mój pendrive padł?
    Od: "tosca" <f...@N...pl>

    Witam
    wczoraj wyłączyłem komputer i zapomniałem wcześniej wyjąć pendrive (PQI
    i830) poprzez bezpieczne usuwanie sprzętu, po prostu zamknąłem windowsa
    poprzez start>wyłącz komputer, a pendrive został w gdzieździe usb. Teraz nie
    jest wykrywany przez żaden z moich 3 komputerów, brak jest jakiejkolwiek
    reakcji na włożenie urządzenia do portu usb, sprawdzałem pod win xp i
    knoppixem. Inny pendrive, który posiasam jest wykrywany i działa prawidłowo.
    Czy można jakoś przywrócić do życia ten penndrive?
    Czy przyczyną braku reakcji na niego było wyłączenie komputera bez
    wcześniejszego odmontowanie i wyjęcia go z portu?
    Ze starym pendrivem wielokrotnie mi się to zdarzało i nigdy żadnych
    problemów.

  • 2. Data: 2009-04-09 18:51:14
    Temat: Re: czy mój pendrive padł?
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "tosca"
    >Czy przyczyną braku reakcji na niego było wyłączenie komputera bez
    >wcześniejszego odmontowanie i wyjęcia go z portu?

    Nie. Przy zamykaniu systemu dyski są odmontowywane. Zresztą nawet jeśli
    dysk nie zostałby prawidłowo odmontowany i bufory systemu nie zostałyby
    opróżnione, najwyżej miałbyś na dysku uszkodzone dane, ale sam dysk
    byłby sprawny.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Snipers can't hit a person at this dist...
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 3. Data: 2009-04-09 18:58:50
    Od: "tosca" <f...@N...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > dysk nie zostałby prawidłowo odmontowany i bufory systemu nie zostałyby
    > opróżnione, najwyżej miałbyś na dysku uszkodzone dane, ale sam dysk

    Czyli jaka może być przyczyna, że ot tak sobie padł? Był wyjęty w normalny
    sposób, mechanicznie na pewno się nie uszkodził. Czy w porcie usb po
    wyłączeniu komputera mogło pojawić się jakieś napięcie mogące go uszkodzić?

  • 4. Data: 2009-04-09 21:04:59
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >sposób, mechanicznie na pewno się nie uszkodził. Czy w porcie usb po
    >wyłączeniu komputera mogło pojawić się jakieś napięcie mogące go uszkodzić?

    Można zgadywać, co najwyżej.
    W każdym razie, raczej nie jest to kwestia wyłączenia komputera.

    --
    \------------------------/ Przez ciernie do gwiazd - w oczach.(Wojtek
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 5. Data: 2009-04-10 09:37:49
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 09.04.2009 Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> napisał/a:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "tosca"
    >
    > Można zgadywać, co najwyżej.
    > W każdym razie, raczej nie jest to kwestia wyłączenia komputera.

    Ale może być konsekwencja włączenia z włożonym, może jakieś przepięcie na
    starcie.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 6. Data: 2009-04-10 09:47:38
    Od: ikov <ikov1_@_t-l-e-n.pl>

    > Ale może być konsekwencja włączenia z włożonym, może jakieś przepięcie na
    > starcie.

    Generalnie USB czasami może powodować takie wypadki. Mi się nieraz
    zdarzało, że podczas połączania pena pod USB komputer się resetował. To
    raczej zależy od komputera niż pendrive - np mój Cruzer wszędzie działa
    ok, ale na jednym kompie czasami powoduje reset, zaś na innym kompie
    jeszcze inny pendrive powoduje takie zjawisko.

    --
    http://ikov.bikestats.pl

  • 7. Data: 2009-04-10 15:12:17
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    tosca zapodal(a):

> [...]
    > jest wykrywany przez żaden z moich 3 komputerów, brak jest jakiejkolwiek
    > reakcji na włożenie urządzenia do portu usb,

    skąd ja to znam :) Miałem dokładnie to samo z PQI. Spróbuj ściągnąć jakiś
    program do odzysku danych, były tu niedawno podawane na grupie. Jeśli jesteś
    z wrocławia to wpadnij, mam do tego soft :)

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 8. Data: 2009-04-11 07:44:05
    Od: "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    Użytkownik "ikov" <ikov1_@_t-l-e-n.pl> napisał w wiadomości

    > Generalnie USB czasami może powodować takie wypadki. Mi się nieraz
    > zdarzało, że podczas połączania pena pod USB komputer się resetował. To
    > raczej zależy od komputera niż pendrive -

    Może od zasilacza?

  • 9. Data: 2009-04-12 18:05:22
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 09.04.2009 20:46, tosca pisze:
    > jakiejkolwiek reakcji na włożenie urządzenia do portu usb, sprawdzałem
    > pod win xp i knoppixem. Inny pendrive, który posiasam jest wykrywany i
    > działa prawidłowo.

    Podłącz pen-drive i sprawdź:

    a) w dzienniku zdarzeń,

    b) zarządzaniu dyskami

    czy są ślady po włożeniu pen-drive i czy widać partycję
    główną napędu (albo sam napęd) w zarządzaniu dyskami.
    Potem napisz na grupę wnioski z badań.

    > Czy przyczyną braku reakcji na niego było wyłączenie komputera bez
    > wcześniejszego odmontowanie i wyjęcia go z portu?

    Nie powinno to być powodem. Zamykanie systemu prawidłowo
    odmontowuje wszystkie systemy plików.

    PS. Oczywiście o ile faktycznie *wyłączyłeś* komputer, a nie
    uśpiłeś go tylko.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |