eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › czy zwarcie po stronie wtornej zasilacza-typu przetwornica moze spowodowac zepsucie sie bezpiecznika po stronie pierwotnej 230V?

  • 1. Data: 2016-04-15 08:34:30
    Temat: czy zwarcie po stronie wtornej zasilacza-typu przetwornica moze spowodowac zepsucie sie bezpiecznika po stronie pierwotnej 230V?
    Od: a...@g...com

    witam

    pytanie jak w temacie
    w starych zasilacza z duzym trafo takie zwarcie po stronie pierwotnej
    powodowalo wywalenie bezpiecznika po stronie wtornej, wiec pytam grzecznie, czy cos
    takiego obowiazuje rowniez w przetwornicach?

    pzdr

  • 2. Data: 2016-04-15 10:44:32
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 15.04.2016 o 08:34, a...@g...com pisze:
> [...]
    > powodowalo wywalenie bezpiecznika po stronie wtornej, wiec pytam grzecznie, czy cos
    takiego obowiazuje rowniez w przetwornicach?

    bardzo uogólniasz. Zrobiłem dziesiątki zwarć "za" transformatorkiem
    kilkuwatowym i nigdy korki nie wybiły. Natomiast dzisiejsze zasilacze
    których używam do zasilania pasków diodowych mają sprytne
    zabezpieczenia. jak zrobiłem zwarcie, zasilacz potulnie wyłączył się na
    3 sekundy, załączył na pół sekundy - stwierdził że jest zwarcie i
    powtarzał spokojnie ten cykl - migając w takt diodką

    ToMasz

  • 3. Data: 2016-04-15 11:19:07
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <N...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak zrobiłem zwarcie, zasilacz potulnie wyłączył się na 3 sekundy,
    > załączył na pół sekundy - stwierdził że jest zwarcie i powtarzał spokojnie

    Stareńki, jeszcze hen sprzed czasów przycisku soft-power zasilacz do kompa,
    taki z heblem, jak się zrobiło zwarcie, wyłączał się tak błyskawicznie
    (linia 5V 20-coś A), że nie udawało mi się zarejestrować ani błysku (no,
    może maleńka iskierka mniejsza, niż przy zdejmowaniu swetra), ani trzasku,
    który towarzyszy takim sprawom. Aby odpalił ponownie, trzeba było wyłączyć z
    sieci, chwilkę poczekać, aż rozładują się kondzioły po stronie pierwotnej i
    załączyć, wszystko grało normalnie.
    Co kraj to obyczaj, różnie się różne zasilacze zachowują. Mam taki
    (przetwornica, ale nie do PC), co twardo daje z pradem zwarcia i piszczy,
    ale ma tak czyste zasilanie, że nie ma lepszego.

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego

  • 4. Data: 2016-04-15 11:40:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andgab9,

    Friday, April 15, 2016, 8:34:30 AM, you wrote:

    > witam

    > pytanie jak w temacie
    > w starych zasilacza z duzym trafo takie zwarcie po stronie pierwotnej
    > powodowalo wywalenie bezpiecznika po stronie wtornej,

    Opisujesz jakieś dziwne zjawisko czy nie odróżniasz stron
    transformatora?

    > wiec pytam grzecznie, czy cos takiego obowiazuje rowniez w przetwornicach?

    Zazwyczaj zwarcie po stronie pierwotnej powoduje wypuszczenie
    magicznego dymu z przetwornicy i przestaje ona działać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2016-04-15 11:42:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Friday, April 15, 2016, 10:44:32 AM, you wrote:

    > bardzo uogólniasz. Zrobiłem dziesiątki zwarć "za" transformatorkiem
    > kilkuwatowym i nigdy korki nie wybiły.

    Dla Ciebie kilkuwatowy transformator to duży transformator?

    Robiłeś zwarcie po stronie pierwotnej?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2016-04-15 12:14:36
    Od: a...@g...com

    W dniu piątek, 15 kwietnia 2016 11:40:44 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

> [...]
    >
    > Zazwyczaj zwarcie po stronie pierwotnej powoduje wypuszczenie
    > magicznego dymu z przetwornicy i przestaje ona działać.

    ok moj blad
    zwarcie naturalnie po stronie wtornej, czyli niskiego napiecia,
    wywalalo bezpiecznik po stronie pierwotnej czyli 230V

    ok moj blad w opisie