  • 1. Data: 2016-04-14 11:04:46
    Temat: moduł led - czyżby na wysokie napięcie?
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam
    dostałem kilka modułów jak na fotce:
    http://iv.pl/images/48222985950334698010.jpeg
    jeden moduł dobrze świeci z 12v. ( a-b zasilanie c-d zwarte) Sęk w tym,
    że te moduły są łączone szeregowo jeden z drugim, a na końcu b-d jest
    zwarte ze sobą. Logika wskazuje ze były zasilane z wyższego napięcia,
    ale ja mam 10+1 sztuka a to za mało aby je zasilić z 230V. Mimo wszystko
    pytam nieśmiało. czy to było projektowane do zasilania bezpośrednio z
    230v? Zalane żywicą od tyłu, z przodu plastikowy klosz.

    ToMasz

    PS na stronie producenta nie znalazłem informacji o tych modułach

  • 2. Data: 2016-04-14 14:44:41
    Temat: Re: moduł led - czyżby na wysokie napięcie?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    >
    > ToMasz
    >
    > PS na stronie producenta nie znalazłem informacji o tych modułach

    Kondensator 220nF 400V szeregowo z 220V do mostka prostowniczego z niego
    opornik 1k szeregowo do Twojego zestawu szeregowo połączonych pasków.
    Będzie mrugać 100Hz.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2016-04-14 16:24:49
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 14.04.2016 o 14:44, AlexY pisze:

    > Kondensator 220nF 400V szeregowo z 220V do mostka prostowniczego z niego
    > opornik 1k szeregowo do Twojego zestawu szeregowo połączonych pasków.
    > Będzie mrugać 100Hz.

    Jak mocno kondensator i rezystor obniżą prąd? pi razy oko. troszkę czy
    mocno?

    ToMasz

  • 4. Data: 2016-04-14 16:43:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Policz sobie. Dla rezystora prawo Ohma dla kondensatora wzor na reaktancje.

  • 5. Data: 2016-04-14 22:07:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Policz sobie. Dla rezystora prawo Ohma dla kondensatora wzor na reaktancje.

    http://iv.pl/images/48222985950334698010.jpeg

    połączyłem 20 sztuk szeregowo, mostek i 230V. świeci ładnie. nie jakoś
    zabójczo, ale ładnie. prąd 43mA(miernik za 40zł) a wtyczkowy watomierz
    wskazuje 12W (jemu bardziej wierzę przy prądzie przemiennym). Nic się
    nie grzeje. gdybym miał pewniejszy miernik może zaryzykowałbym
    podniesienie prądu. Widzę tam diody zenera. czy one ustalają jakieś
    bezpieczne napięcie na diodach? Jeśli tak to "przeprądzenie" nie zabije
    diody tylko....?
    Pomijając bezpieczeństwo (można zalać silikonem) i łatwość podzielenia
    na mniejsze odcinki (już to widzę w kilkumetrowych kasetonach na
    witrynach sklepów) nikt nie potrafi powiedzieć co nie zadziała i
    dlaczego takie rozwiązanie nie jest popularne. Czyżby zasilacz 230>12V
    był aż tak sprawnym urządzeniem że nie warto sobie zawracać głowy jego
    stratami?

    ToMasz