  • 1. Data: 2011-04-18 20:39:45
    Temat: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: Anna Streżyńska Prezes UKE <s...@s...pl>

    Zapraszam na debate o jakości uslug, w szczególności uslugi
    internetowej, w związku z planami Ministerstwa Infrastruktury
    wprowadzenia ustawowego wskaźnika jakości

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=6655&layout=3&page=text

    Pozdrawiam
    Anna Strezynska

  • 2. Data: 2011-04-19 06:15:10
    Temat: Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-04-18 22:39, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:
> [...]
    > wprowadzenia ustawowego wskaźnika jakości
    >
    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=6655&layout=3&page=text

    super ! byle na podstawie tego co Pani proponuje nie trzeba było
    wypełniać kolejnego chorego sprawozdania, nad którym się siedzi 2
    tygodnie i końca nie widać ....

    A tam zupełnie z innej beczki - czy ostatnio na forach pojawiają się
    głosy zrozpaczonych userów, którzy hurtowo nie mają przepustowości
    zgodnej z wykupioną ? Bo ja to mam wrażenie, że ostatnio, albo
    operatorzy jednak podnieśli poziom usług (tak generalnie), albo już
    dawno sprzedali sieci. Zastanawiam się zatem, czy robienie takich
    dyskusji ma wogóle sens - co inne ze 3-4 lata temu ...

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 3. Data: 2011-04-19 07:02:14
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    W dniu 2011-04-19 08:15, crazy bejbi pisze:

> [...]
    > dawno sprzedali sieci. Zastanawiam się zatem, czy robienie takich
    > dyskusji ma wogóle sens - co inne ze 3-4 lata temu ...

    dyskusja pewnie zejdzie na GSMy "mylnie swiadomie" sprzedajacy dostep
    mobilny do domow .....

    --
    bluuu

  • 4. Data: 2011-04-19 08:45:59
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    crazy bejbi wrote:

    > super ! byle na podstawie tego co Pani proponuje nie trzeba było wypełniać
    > kolejnego chorego sprawozdania, nad którym się siedzi 2 tygodnie i końca
    > nie widać ....

    Ta, jak tak dalej pójdzie, to trzeba będzie stworzyć kolejny etat -
    specjalista d/s obsługi UKE.

> [...]
    > podnieśli poziom usług (tak generalnie), albo już dawno sprzedali sieci.
    > Zastanawiam się zatem, czy robienie takich dyskusji ma wogóle sens - co

    Generalnie z reklam znikają megabity, zamiast tego wchodzą gigabajty
    (transferu), które i tak ludziom nic nie mówią. IMO hitem jest ostatnie
    wejście Netii - jaki masz drut, taki masz internet. Czyli co? Leci tylko 128
    kb/s? Trudno, taki drut. Więcej nie może. Być może zadziałało też słynne
    "Proszę się odpręzyć i przyzwyczaić. To już tak zostanie".

    --
    Ślązak

  • 5. Data: 2011-04-19 09:47:05
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

    > dyskusja pewnie zejdzie na GSMy "mylnie swiadomie" sprzedajacy dostep
    > mobilny do domow .....

    Problem dot. oczywiście reklamy oraz sprawozdawczości - słynny casus
    komórkowy: "2 Mb w całym kraju, włącznie z Czerwonymi Wierchami", czy
    podawania pasma zagregowanego stacji bazowej komórki, WiFi, WiMAX)
    sugerując, iż jest to przepustowość dla abonenta. Podobny problem dot. też
    innych sieci z dzielonym pasmem - np. w kablówkach. Nie bronię idei
    wskaźnika, ale doświadczenie 40 kbps transferu w sieci komórkowej np. u mnie
    na przedmieściach nie jest czymś wyjątkowym. I nie chodzi tyle o możliwość
    zrywania umów, co o rzetelną informację i up sieci do poziomu reklamowanego
    lub reklamowania/ofertowania wskaźnika osiągalnego, który przy okazji da obu
    stronom (operator i abonent) wyraźny wskaźnik, co jest przedmiotem oferty i
    ew. reklamacji.

    Czy się to da zrobić - trudno orzec. Ale mniej więcej w/w problemu dot.
    dyskusja na ostatnich konsultacjach w MI, na których miałem okazję być.

    Pozdrawiam,

    Piotr Marciniak (ISP/KIKE).

  • 6. Data: 2011-04-20 21:46:39
    Od: Anna Streżyńska Prezes UKE <s...@s...pl>

    On 19 Kwi, 08:15, crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> wrote:

> [...]
    > tygodnie i ko ca nie wida ....
    >
    > A tam zupe nie z innej beczki - czy ostatnio na forach pojawiaj si
    > g osy zrozpaczonych user w, kt rzy hurtowo nie maj przepustowo ci
    > zgodnej z wykupion ? Bo ja to mam wra enie, e ostatnio, albo
    > operatorzy jednak podnie li poziom us ug (tak generalnie), albo ju
    > dawno sprzedali sieci. Zastanawiam si zatem, czy robienie takich
    > dyskusji ma wog le sens - co inne ze 3-4 lata temu ...
    >
    > Wojtek
    >
    > --
    > polecam stron :www.nartyrowery.pl
    > najwi kszy sklep ze sprz tem narciarskim i snowboardowym

    nie ma obowiązku byc na tej dyskusji, ale sami żescie chcieli parę
    wątków wczesniej porozmawiac o tym po opublikowaniu projektu ustawy
    Ministerstwa Infrastruktury.... Obiecalam Wam debatę to i ją robię.

    a co do sprawozdań to nie zaczynajcie znowu, bo mogę się odwzajemnić;
    dzwonią do nas jakieś malapety, które chcą się dowiedzieć jaki mają
    login do systemu inwentaryzacyjnego, bo dostali od nas pismo, a na
    samej gorze pisma login jest jak wół ... No tylko po co czytać, i to
    moze jeszcze ze zrozumieniem, jak mozna zadzwonic do UKE i zadać
    głupie pytanie. Wam to sie chyba wydaje że moi ludzie to jacys
    zboczency, ktorzy tę inwentaryzację dla zabawy robią. Zapewniam Was ze
    woleliby być na świezym wiosennym powietrzu, ale KE takie ma wymogi do
    pieniędzy unijnych i ktoś to musi zrobic a ja juz mam dość tego
    niemęskiego jęczenia.

  • 7. Data: 2011-04-21 05:56:57
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    >login do systemu inwentaryzacyjnego, bo dostali od nas pismo, a na
    >samej gorze pisma login jest jak wół ...

    wyslalem maila, bynajmniej nie w sprawie loginu, dostalem odpowiedz - nie na
    temat
    wyslalem drugi raz, odpowiedzi brak

> [...]
    >woleliby być na świezym wiosennym powietrzu, ale KE takie ma wymogi do
    >pieniędzy unijnych i ktoś to musi zrobic a ja juz mam dość tego

    komisja zla, ze chce dane, operatorzy zli, ze nie chca dac, tylko uke dobre
    jak kali komus....

  • 8. Data: 2011-04-21 15:12:18
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > wprowadzenia ustawowego wskaźnika jakości
    >
    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=6655&layout=3&page=text

    To chyba w zgodzie z trendem europejskim
    http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,9463096,Europejs
    kie_telekomy_oszukuja_internautow__Ale_w_maju.html
    Ale jest też trend nakładający na ISP obowiązek cenzurowania Internetu
    na co ISP zgodzić się nie może. ISP nie jest autorem treści
    zamieszczonych w Internecie, on zabezpiecza łączność, do Internetu
    zaglądać nie musi. W świetle powyższego pozostaje jeszcze jedna
    wątpliwość dotycząca możliwości kształtowania oferty. W artykule
    wyborczej jest mowa o p2p, które ISP wrednie ograniczają. Posiadam w
    ofercie tańsze pakiety z wyłączonymi usługami wymiany plików p2p,
    oczywiście Skype działa. Nie ma oszustwa, jest tańsza usługa, którą
    abonent wybiera świadomie. Chciałbym aby nie odbierano małym ISP
    możliwości kształtowania kontentu. Stanowi to istotną przewagę małych
    dostawców względem telekomów. Przykładowo do niedawna TPSA oferowała
    extra usługę w postaci firewalla, który u małych ISP jest standardem. Z
    wymiany plików p2p korzysta część abonentów. Nie ma powodu aby wszyscy
    musieli wykupować usługę z której nie będą korzystać. Na debatę niestety
    nie przyjadę, koszty plus dwa dni z życiorysu :).

    Pozdrawiam JanuszR

  • 9. Data: 2011-04-21 15:16:34
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-04-20 23:46, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:

    > a co do sprawozdań to nie zaczynajcie znowu, bo mogę się odwzajemnić;
    > dzwonią do nas jakieś malapety, które chcą się dowiedzieć jaki mają

    No niestety na login podany w piśmie nie dało się zalogować. M.in mój
    pracownik dzwonił przy mnie - raczej proszę go nie obrażać generalizując !

    Wojtek

  • 10. Data: 2011-04-21 18:47:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Anna,

    Wednesday, April 20, 2011, 11:46:39 PM, you wrote:

    [...]

    > a co do sprawozdań to nie zaczynajcie znowu, bo mogę się odwzajemnić;
    > dzwonią do nas jakieś malapety,

    No i macie, moi drodzy, klasykę urzędasa na stołku. Podatnicy, którzy
    łożą na tę urzędniczynę są dla niej malapetami...

    Czy ktoś tu ma jeszcze jakiekolwiek złudzenia?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl