  • 191. Data: 2011-04-29 15:03:32
    Temat: Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 29.04.2011 16:36, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Bofh,
    >
    > Friday, April 29, 2011, 1:28:00 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No i co z tego? Różnica zasobów wcale nie jest tak wielka, jak
    > próbujecie wmawiać.

    Różnica jest bardzo wielka, szczególnie przy wyszukiwaniu źródeł.

    > Ależ właśnie o to chodzi. Chodzi o to, żeby pieprzeni dostawcy pizzy
    > nie mogli wmówić klientom, że ten ogryzek, który dostarczają, to jest
    > pizza, którą sobie zamówili. Bo dostawca najchętniej jedną pizze
    > dostarczyłby wszystkim w okolicy i jeszcze chciałby im wmówić, że to
    > dla ich dobra.

    Jak trzymasz się tej pizzy, zamów w dowolnej restauracji pizze z dowozem
    do domu, ale najtańszą, dowiesz się, że musisz zamówić droższą albo
    zapłacić za transport.

    > Ależ czy ktoś Ci przykłada pistolet do głowy i nakazuje stawianie
    > szwedzkiego stołu przy akademiku? Nie odpowiada Ci gastronomia -
    > przekwalifikuj się.

    Nie odpowiada Ci ta oferta to weź inną.

    > Ależ ja jestem klientem. Używającym p2p od przypadku do przypadku a
    > rapidshare w ogóle nie. A bronię dla zasady - tak samo jak broniłem
    > kiedyś portu 25, którego blokada miała być lekarstwem na całe zło
    > świata. Bronię właśnie dlatego, ze potrzebujemy porządnej sieci a nie
    > szajki trochę większych urynanetów, wzajemnie trzymających się cenami
    > za gardła.
    >
    > Mnie gówniane 2 Mbps kosztuje miesięcznie 130,38 PLN brutto. Nie jest
    > to cena niska i nie zyczę sobie, żeby ktokolwiek za mnie decydował, z
    > których aplikacji wolno mi korzystać.

    Jak Ci się nie podoba to nie korzystaj. Zamów sobie inne łącze,
    przeprowadź się, nie korzystaj z Internetu.

    > A ja życzę sobie, żebyś przeczytał do końca, to co właśnie wyciąłeś.
    > Powtórzę: z technologii tożsamych z p2p korzystaja również inne
    > rozwiązania - chcesz to zablokować? Jakim prawem?
    > Technologie rozpraszania przekazu bazująca na p2p w rzeczywistości
    > dają mniejsze obciążenie łączy niż prostacka transmisja strumieniowa.

    Nikt nie mówi o blokowaniu, ale o ograniczeniu pasma.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 192. Data: 2011-04-29 15:23:37
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    Faktycznie bardzo drogo, za te pieniądze powinieneś mieć full wypas.
    Pytanie czy gdyby była oferta np. za 80zł (nadal bardzo drogo) ale bez
    p2p wziąłbyś?

    JanuszR

  • 193. Data: 2011-04-29 15:24:58
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-29 17:03, b...@n...pl pisze:

    > Jak trzymasz się tej pizzy, zamów w dowolnej restauracji pizze z dowozem
    > do domu, ale najtańszą, dowiesz się, że musisz zamówić droższą albo
    > zapłacić za transport.

    Jakbyś nie zauważył, to my właśnie o tym transporcie rozmawiamy. ISP to
    taka firma przewozowa, transportująca pakiety z punktu A do punktu B i
    odwrotnie. I teraz chodzi o to, żeby pizza nie wystygła w transporcie,
    albo żebyś nie powiedział, że trzeba sobie samemu ją wnieść na szóste
    piętro. A p2p to stwierdzenie dostawcy, że z salami nie wozimy, bo
    salami śmierdzi w wozie.

    > Nie odpowiada Ci ta oferta to weź inną.

    No to wprowadzamy do ustawy rozwiązanie, że klient niezadowolony z
    usługi może ją rozwiązać w każdym momencie, bez żadnego odszkodowania.
    Bo jak na razie podpisuję umowę. Realne ceny są dopiero w tzw.
    wszechobecnych promocjach, bo bez promłocki kosztuje 220 zł, a z umową
    na 24 miesiące 48 zł (ciekawe, kto dopłaca :-P). A po podpisaniu umowy
    okazuje się, że to nie działa, to jest za wolne, a w ogóle między 16 a
    23 i we wszystkie ferie korzystać się z tego nie da.

    > Nikt nie mówi o blokowaniu, ale o ograniczeniu pasma.

    CO najmniej dwie osoby z KIKE tak mówią.

  • 194. Data: 2011-04-29 15:27:48
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    [..]
    > Mnie gówniane 2 Mbps kosztuje miesięcznie 130,38 PLN brutto. Nie jest
    > to cena niska i nie zyczę sobie, żeby ktokolwiek za mnie decydował, z
    > których aplikacji wolno mi korzystać.
    [..]
    ty powaznie z ta ceną??
    Te 130 PLN to jest sam 2M czy TriplePlay 2M+fullTV ??

  • 195. Data: 2011-04-29 15:39:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JanuszR,

    > Faktycznie bardzo drogo, za te pieniądze powinieneś mieć full wypas.
    > Pytanie czy gdyby była oferta np. za 80zł (nadal bardzo drogo) ale bez
    > p2p wziąłbyś?

    Kpij sobie. Gdyby to było rzeczywiste 2 Mbps, to nawet bym nie
    kwiknął. Ale tą pizzę już przeżuwa tylu klientów, że jak w środku nocy
    zrobię speedtesta do bliskiego serwera, to może z połowę uzyskam...

    Napiszę Ci inaczej - chętnie zapłaciłbym nawet więcej. Ale za
    porządniejsze łącze. Tylko nie ma od kogo - wokół albo monopol albo
    uryna.

    Nie wziąłbym bez p2p, bo zdarza mi się używać Skype'a i Joosta a one
    bazują na technologii p2p.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 196. Data: 2011-04-29 15:43:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ziolko,

    > [..]
    > [..]
    > ty powaznie z ta ceną??
    > Te 130 PLN to jest sam 2M czy TriplePlay 2M+fullTV ??

    Te 130,38 PLN brutto to jest goły abonament za WiMAXa 2 Mbps +
    nieużywany telefon w pakiecie. Bo bez telefonu byłoby podobnie a tak
    jest rezerwa w razie potrzeby.
    Ostatnio Netia z pakietu darmowy hosting (malutki) nawet zabrała i
    przehandlowała klientów Ogicomowi.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 197. Data: 2011-04-29 15:50:03
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > uryna.
    >
    > Nie wziąłbym bez p2p, bo zdarza mi się używać Skype'a i Joosta a one

    W mojej okolicy za łącze 2M bez ograniczeń po radiu bierze się w
    granicach 55zł a jeżeli coś nie tak jutro klienta nie ma. Nie doczytałeś
    wątku pisząc o p2p pisałem o programach wymiany danych, Skype i Joost
    chodzą normalnie.

    JanuszR

  • 198. Data: 2011-04-29 16:10:20
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    Wiem, że jesteś elektronikiem, kiedyś też byłem. Na Twoim miejscu
    pomyślałbym o jakimś zarobku z ISP, kasa sama pcha się do rąk.

    JanuszR

  • 199. Data: 2011-04-29 17:52:59
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 29.04.2011 17:24, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

> [...]
    > albo żebyś nie powiedział, że trzeba sobie samemu ją wnieść na szóste
    > piętro. A p2p to stwierdzenie dostawcy, że z salami nie wozimy, bo

    Masz jeszcze jakąś analogię wziętą z sufitu? Dostawca, który obsługuje
    jakiś region jeśli się zorientuje, że dowozi głównie na granice tego
    rejonu powie, no dobra, ale cenę za dowóz muszę podnieść. Tak samo jeśli
    pizza będzie z żywymi mrówkami i będzie musiał pilnować, żeby nie uciekały.
    Cena sieci i overbooking są obliczone na średnio korzystającego klienta.
    Jeśli nagle większość klientów zaczyna ssać, albo stwierdza, że będzie
    oglądać seriale przez sieć to koszt utrzymania sieci wzrasta. Więc albo
    podwyższamy cenę wszystkim, albo tym co ssą więcej albo robimy tak, żeby
    nikt za dużo nie ssał.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 200. Data: 2011-04-29 19:31:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bofh,

    [...]

    > Masz jeszcze jakąś analogię wziętą z sufitu? Dostawca, który obsługuje
    > jakiś region jeśli się zorientuje, że dowozi głównie na granice tego
    > rejonu powie, no dobra, ale cenę za dowóz muszę podnieść.

    A podnoś sobie. Poszukam innego albo sam w końcu zostanę dostawcą i
    czniał będę na takich jak Ty ;P

    Ale przestań zaglądać mi do mojej pizzy!

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl