  • 1. Data: 2003-01-08 13:04:49
    Temat: dla osob z limitowaniem polaczen na DSLu
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Witam grupe. Zrobilem cos, co moze reszcie uzytkownikow DSLa pomoc, wiec
    sie dziele. Postanowilem limitowac ruch "inny" niz znany, co w 90%
    oznacza ruch generowany przez Kazaa. Zrobilem to mniej wiecej tak:

    #tu tworze nowy lancuch ktory limituje pakiety
    iptables -N FUCKPTOP
    #www
    iptables -A FUCKPTOP -p tcp --dport 80 -j RETURN
    #pop3
    iptables -A FUCKPTOP -p tcp --dport 110 -j RETURN
    #smtp
    iptables -A FUCKPTOP -p tcp --dport 25 -j RETURN
    #tu dopisz jeszcze pare innych, na znanych portach
    #
    #

    #limitujemy wszystko inne
    iptables -t mangle -A FUCKPTOP -m limit ! --limit 2/second -m state
    --state NEW -j DROP

    #teraz go podpinam pod glowny lancuch
    iptables -A FORWARD -j FUCKPTOP
    #koniec

    Limit dotyczy tylko polaczen tworzonych, wiec nie jest to to samo co
    zmniejszanie predkosci, raczej zmniejszanie szansy na polaczenie.

    Mam nadzieje, ze komus to pomoze. Pzdr.

    PS. U mnie jest to "nieco" inaczej, ale ideajest ta sama. Od 2 tygodni
    _zadnych_ problemow z limitowanie portow, z glupia kazaa traktuje te
    limity jako wolne lacze. Na marginesie: nie radze wycinac w 100% ruchu
    kazaa bo zacznie skakac po portach www i bedzie jeszcze trudniej wyciac.
    Ponadto wiem, ze trzeba by zrobic tylko limitowanie wychodzacych
    polaczen, a nie wszystkich w FORWARD, jak chcecie tak zrobcie.

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-01-31 17:29:27
    Temat: Re: dla osob z limitowaniem polaczen na DSLu
    Od: Marcin Wolcendorf <w...@f...polbox.pl>

    Sebastian Bialy wrote:

    > Witam grupe. Zrobilem cos, co moze reszcie uzytkownikow DSLa pomoc, wiec

    [ciach]

    > #limitujemy wszystko inne
    > iptables -t mangle -A FUCKPTOP -m limit ! --limit 2/second -m state
    > --state NEW -j DROP

    Czy jesteś pewny tego '! --limit'??? Bo przy próbie zapisania i
    odtworzenia iptables czy jest '!' czy nie, zapisywane jest to samo...

    Pozdrawiam,

    M.W.

  • 3. Data: 2003-01-31 21:41:07
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    Ale to i tak nie pomaga...

    --
    Grzegorz Janoszka
    www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

    Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
    nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

  • 4. Data: 2003-01-31 21:41:39
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Marcin Wolcendorf wrote:

    > Czy jesteś pewny tego '! --limit'??? Bo przy próbie zapisania i
    > odtworzenia iptables czy jest '!' czy nie, zapisywane jest to samo...

    Wydaje mi sie ze tak, ten ! powinien byc w tym miejscu (za --limit a
    przed jednostka nie dziala, z reszyta ten zapis wydaje mi sie
    logiczniejszy). Z reszta moze to jakis problem z iptables i zapisywaniem
    ustawien - ja uzywam i tak skryptu startowego za kazdym razem i nic nie
    odtwarzam. Natomiast teraz widze inny bug ;) mianowicie nie powinny byc
    tego "-t mangle" ;)

    PS. To nie jest rozwiazanie, a raczej idea rozwiazania. Nie musi dzialc,
    chodz mi dziala _znakomicie_.

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2003-02-01 08:14:07
    Od: Marcin Wolcendorf <w...@f...polbox.pl>

    Sebastian Bialy wrote:

    > Marcin Wolcendorf wrote:
    >

    > Wydaje mi sie ze tak, ten ! powinien byc w tym miejscu (za --limit a
    > przed jednostka nie dziala, z reszyta ten zapis wydaje mi sie
    > logiczniejszy).

    Mnie też się taki wydaje. Ale to iptables ma coś z tym zrobić, nie ja ;-).

    > Z reszta moze to jakis problem z iptables i zapisywaniem
    > ustawien - ja uzywam i tak skryptu startowego za kazdym razem i nic nie
    > odtwarzam.

    Przestałem się zastanawiać nad poprawnością- po prostu zamieniłem regułę
    na dwie, bez '!':

    iptables -A FUCKPTOP -m limit --limit 2/second -m state --state NEW \
    -j RETURN
    iptables -A FUCKPTOP -m state --state NEW -j DROP

    i działa :-)

    > Natomiast teraz widze inny bug ;) mianowicie nie powinny byc
    > tego "-t mangle" ;)

    Ale to szybko widać.

    Pozdrawiam,

    M.W.

  • 6. Data: 2003-02-02 19:00:57
    Od: Marcin Wolcendorf <w...@f...polbox.pl>

    Sebastian Bialy wrote:

> [...]

    i działa :-)

    > Natomiast teraz widze inny bug ;) mianowicie nie powinny byc

    Ale to szybko widać.

    Pozdrawiam,

    M.W.