  • 11. Data: 2010-11-09 13:43:14
    Temat: Re: dla wyznawców cenników
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 09 Nov 2010 14:31:19 +0100, Marcin [3M] napisał(a):

    > Zawsze, kiedy powoływałem się na tabele ZPAF i zapis mówiący o
    > 3-krotności honorarium, wydawca używający bez zgody zdjęć dziwnie miękł,
    > i był skłonny do racjonalnych negocjacji.

    A zwykły "rynkowy" argument nie wystarczy?

    Nb. osobiście bardzo się cieszę widząc moje pstryczki tu czy tam. O
    proszę:

    Flickr: http://www.flickr.com/photos/olgierd/4711482933/size
    s/l/

    WIRED: http://www.wired.com/epicenter/2010/07/google-travel
    -search/

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 12. Data: 2010-11-09 14:27:43
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > A zwykły "rynkowy" argument nie wystarczy?
    >
    > Nb. osobiście bardzo się cieszę widząc moje pstryczki tu czy tam. O
> [...]
    A co to jest rynek? Mamy "rynkowe" wynalazki w dziedzinie edukacji. Wiesz co
    zrobić, żeby mieć kupę kandydatów? Wpisz w nazwę kierunku informatykę lub
    komputer. Możesz być spokojny, nikomu nie przyjdzie do głowy sprawdzenie
    programu studiów :)

    Popraw mnie, ale na flickr sam zamieszczasz fotki. Nie wiem, jak na tym
    drugim. To z rynkiem nie ma nic wspólnego (no, póki US nie stwierdzi, że
    jest to darowizna na rzecz... :) ).

    Podobnie jak udział w akcjach charytatywnych, czy innych wolontariatach.

    Cenniki odnoszą się do sytuacji w której mamy do czynienia z działalnością
    komercyjną. To może mieć miejsce wówczas, gdy zamiast z GF1 na wycieczkę z
    orbisem zorganizujesz wyprawę, celem której jest wykonanie konkretnej pracy.
    I zakładasz, że dostaniesz za to honorarium - choćby dlatego, że
    podróżowanie z profesjonalnym sprzętem potrafi być niewygodne. Przyznasz
    chyba, że w takich sytuacjach satysfakcja nie wystarcza. Żeby było jasne -
    nie musi to dowodzić, że twoje zdjęcia są słabe, wręcz przeciwnie.

    Ja osobiście odpuściłem sobie walkę na tzw. "wolnym rynku" - na którym
    znajdzie się zawsze ktoś o połowę tańszy. Za to w sytuacjach, w których
    "budżetowa" konkurencja "wymięka" - podaję ceny, które mi odpowiadają. I są
    to ceny nie odbiegające daleko od obśmiewanych przez Ciebie cenników. W
    pozostałych przypadkach - mam bardziej intratne zajęcia. I z gorzką
    satysfakcją podziwiam "rynkowe" produkcje fotograficzne - ot, choćby te
    straszące z większości plakatów wyborczych. Może jestem zbyt słaby, a może z
    fotografią jest tak jak z pieniędzmi - gorsze wypierają te lepsze.

  • 13. Data: 2010-11-09 17:06:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Nov 2010, januszek wrote:

    > A to nie jest tak, ze ustawa zobowiazuje notariuszy do pobrania "nie
    > mniej niż"? ;)

    Nie, "nie mniej niż" wynikało właśnie z pomysłu jakiejś izby,
    podpierającej się tezą o "nieuczciwej konkurencji" :P

    pzdr, Gotfryd