  • 11. Data: 2013-12-11 21:15:02
    Temat: Re: dojazdy do pracy zimą, ale rowerem
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 11-12-2013 20:39, James pisze:
    > Ciekawe jest to co mówisz, bo właśnie byłem we Włoszech i takich
    > dziwnych pojazdów widziałem tam bardzo dużo. Za kierownicą bardzo różne
    > osoby, nie tylko babeczki. Policji w ogóle na czymś takim nie
    > widziałem... ani jednego.

    Miałem na myśli konkretnie BMW C1, które się generalnie nie przyjęło
    (przez trzy lata produkcji sprzedano ~12500 sztuk), ale to było w sumie
    do przewidzenia. Natomiast wobec wszelkiego rodzaju 3-kołowych
    wynalazków mam mieszane uczucia. Choć gdybym miał już docelowy motocykl
    na sezon i akurat by mi zbywało 100 tys. zł, to bym na zimę kupił sobie
    coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=TK4wzBYmTIo ;)

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 12. Data: 2013-12-11 21:50:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 11.12.2013 21:15, Zakonspirowany pisze:

    > wynalazków mam mieszane uczucia. Choć gdybym miał już docelowy motocykl
    > na sezon i akurat by mi zbywało 100 tys. zł, to bym na zimę kupił sobie
    > coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=TK4wzBYmTIo ;)

    Też niestety przestali produkować...

  • 13. Data: 2013-12-11 21:56:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 11.12.2013 21:15, Zakonspirowany pisze:

    > na sezon i akurat by mi zbywało 100 tys. zł, to bym na zimę kupił sobie
    > coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=TK4wzBYmTIo ;)

    PS: a tu masz coś "oczko lepsze" ;)
    https://www.youtube.com/watch?v=CajAq6ndJYE
    http://en.wikipedia.org/wiki/PAL-V

    Tylko musisz dodać zero do ceny...

  • 14. Data: 2013-12-12 08:33:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-11 21:15, Zakonspirowany pisze:

> [...]
    > wynalazków mam mieszane uczucia. Choć gdybym miał już docelowy motocykl
    > na sezon i akurat by mi zbywało 100 tys. zł, to bym na zimę kupił sobie

    Czy oni tam muszą użyć przeciwskrętu, żeby skręcić?
    Ma zwykłą kierownicę, co sugeruje, że nie. Jak więc uzyskuje pochylenie?
    Siłownikami?

    --
    MN

  • 15. Data: 2013-12-12 11:35:29
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 12-12-2013 08:33, Marcin N pisze:

    > Czy oni tam muszą użyć przeciwskrętu, żeby skręcić?
    > Ma zwykłą kierownicę, co sugeruje, że nie. Jak więc uzyskuje pochylenie?
    > Siłownikami?

    Dobre pytanie. Google twierdzą, że to jakaś czarniejsza magia:

    "The Carver One can tilt up to 45 degrees while turning. This is not
    based on how far the wheel is rotated, but on how much cornering force
    is applied to it."

    "Its balancing act is controlled by a high-tech hydraulic system that
    Carver calls Dynamic Vehicle Control. Linked to the steering, it
    calculates a lean angle based on vehicle speed and the cornering forces
    on the front wheel."

    Cały odcinek z lektorem:
    http://youtu.be/GWIVcjwNOLo?t=36m10s (start od Carvera)

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 16. Data: 2013-12-12 11:42:01
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    http://images.futurecars.com/persu-tilt-graphic.jpg

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 17. Data: 2013-12-12 21:51:52
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Zakonspirowany napisał(a):

    > http://images.futurecars.com/persu-tilt-graphic.jpg

    Ale siara!
    Dlaczego niby w tym samochodzie środek ciężkości jest na miejscu pasażera?
    Skoro ludzie bezkrytycznie łykają takie obrazki, to nic dziwnego, że
    rośnie liczba wyznawców zamachu smoleńskiego :\
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 18. Data: 2013-12-12 22:37:51
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 12-12-2013 21:51, zbigi pisze:

    > Ale siara!
    > Dlaczego niby w tym samochodzie środek ciężkości jest na miejscu pasażera?

    Mnie Ciebie podstaw fizyki uczyć nie kazano. Ale masz:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Środek_ciężkości
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Środek_masy

    > Skoro ludzie bezkrytycznie łykają takie obrazki, to nic dziwnego, że
    > rośnie liczba wyznawców zamachu smoleńskiego :\

    Taaa.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 19. Data: 2013-12-12 23:20:17
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Zakonspirowany napisał(a):

    > Mnie Ciebie podstaw fizyki uczyć nie kazano.

    I słusznie. Lepsi od Ciebie mnie uczyli.

    > Ale masz:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Środek_ciężkości
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Środek_masy

    No i?
    Nadal nie widzisz ewidentnego błędu w podanym wcześniej rysunku?
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 20. Data: 2013-12-13 00:28:40
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 12-12-2013 23:20, zbigi pisze:
    > Nadal nie widzisz ewidentnego błędu w podanym wcześniej rysunku?

    Że żółta strzałka nad puszką w złą stronę?

    --