  • 61. Data: 2008-11-15 00:34:04
    Temat: Re: dorobic jako ISP
    Od: przemoN <p...@g...com>

    Gabriel Grzesik pisze:

    > Mniej więcej tak się to wymiaruje.
    >
    > W małych serwerowniach znaczący udział w bilansie mają
    > zyski cieplne wynikające z obecności ludzi, zyski od
    > ścian i okien.
    >
    > Udział wentylatorów jest pomijalny, bo po pierwsze mają
    > one sprawność rzędu 50-80%, a po drugie potrzebują mało
    > energii (kilka procent mocy zasilacza).
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > GG

    Mała zagadka:

    W pewnym dużym data center u naszych zachodnich sąsiadów, 1/7 serwerów
    potrafi w zimie ogrzać cały budynek łącznie z ciepłą wodą i suchymi
    parkingami/chodnikami w pobliżu. 4/7 sprzedawane są do ogrzania hali
    basenowej, częściowo wody, szatni i kawiarni, pokojów hotelowych w
    nieopodal położonym kompleksie sportowo szkoleniowym. Pozostałe ciepło
    jest odprowadzane na zewnątrz przez klimatyzatory. Ile serwerów jest w
    data center?

  • 62. Data: 2008-11-15 08:53:50
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > pokaż w której, tylko nie na wsi

    Byłe ICP, obecna INEA/TKP.

    Tylko obecnie nie ma na ich stronie cennika na cokolwiek poza usługami
    abonenckimi - przynajmniej nie mogę się dopatrzyć. Ale to nie zmienia
    faktu, że takie usługi oferują.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 63. Data: 2008-11-16 22:01:41
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 13.11.2008 Wasyl <w...@o...pl> napisał/a:
    > spoko, ale co obnizyc?
    > koszty stale czy cene za 1Mbit?
    > ile placisz za kolokacje u siebie? (nie wnikam u kogo kolokujesz)
    >

    > sprawdzalem dzis ceny paru kolokacji i
    > przy laczu 10Mbit srednia cena to 1500zl netto/mies wiec + koszt staly ok
    > 100-200zl wiec
    hm... za szafę/pół szafy to taka cena jest w miarę atrakcyjna. Chociaż
    znam takich co płacą mniej ;)

    Jak za serwer 2-3 U to imho cena z kosmosu ;)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 64. Data: 2008-12-11 21:21:19
    Od: Adam Foton <u...@g...comk>

    > W ogóle mało kto wie, że w wielu datacenter na 1W mocy na zasilanie
    > serwerów idzie 1W mocy na chłodzenie.

    Co to za system chlodzenia jest ?
    Rozumiem, ze do mocy serwerow trzeba jeszcze dodac straty na
    rozdzielniach, UPS, ladowarki baterii, oswietlenie, emisja ciepla z
    zewnatrz, systemy stabilizujace wilgotnosc (grzalka !), cieplo podczas
    wykraplania wilgoci, ale zeby az tyle sie tego uzbieralo ?

    > Istnieją różne ekologiczne
    > datacenter, gdzie na chłodzenie idzie "tylko" 1/3 mocy dla serwerów, ale
    > to wciąż są potężne ilości energii.

    1/3 to klimatyzacja komfortu, niezbedne minimum, zazwyczaj za malo

    AF

  • 65. Data: 2008-12-12 13:15:29
    Od: futszaK <f...@g...com>

    mateo wrote:

    > o ile elektryk wie co to prad udarowy i zwlocznosc - bo niestety nie
    > kazdy wie i powrot zasilania zamiast chwili radosnej, staje sie
    > gwozdziem do trumny zabijajac bezpiecznika :]

    swego czasu walczyłem z zasilaniem stacji czołowej sieci telewizji
    kablowej. chyba w sumie ponad setka zasilaczy impulsowych. zastosowano
    rozwiązanie uryna, polegające na tym, że było kilka wyłaczników
    działających z opóźnieniem (jeden 5 sekund, drugi 10, trzeci 15), i
    każdy załączał część urządzeń

    nadmieniam, że rozwiązanie URYNA zastąpiło rozwiązanie MEGAURYNA, czyli
    po każdym padzie prądu Pan Zbyszek-konserwator przychodził do stacji i
    po kolei załaczał urządzenia w nadzieji że nie wysiądzie zabezpieczenie
    na klatce schodowej... :P

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/

  • 66. Data: 2008-12-25 09:06:30
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Wasyl wrote:

    > przykladowo za lacze 10Mbit cena bylaby:
    > 100zl + 50 + 500zl = 650zl netto

    stary, za takie pieniadze to bym skolokował u Ciebie konwerter do
    światłowodu i tą dyche kupił na dzieńdobry bo już mi się wymiotować chce
    od tych tepsianych, wiecznie zapchanych DSLi :/

    http://menel.czarne.net/mrtg/79.189.165.121_5.html

    --
    http://futszak.blogspot.com/
    Dach elektrowni w Czernobylu mial byc zbudowany z materialow

  • 67. Data: 2009-01-10 17:54:30
    Od: "Malik" <v...@m...zp.ua>

    > nie mam pojecia skad wziac takie "cudo" :)
    > Poszukaj sobie porządnych styczników dla czegoś takiego:
    > http://www.fif.com.pl/product_info.php?cPath=55&prod
    ucts_id=119
    > Tylko takie rzeczy lepiej powierzyć doświadczonego elektrykowi.

    Kolego leże i kwiczę ze śmiechu :D Nasz kolega autor postu potrzebował by
    porządnego SZR, a to niestety kosztuje 3-10K PLN

  • 68. Data: 2009-01-12 10:42:29
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    mateo <m...@i...pl> wrote:
    > o ile elektryk wie co to prad udarowy i zwlocznosc - bo niestety nie
    > kazdy wie i powrot zasilania zamiast chwili radosnej, staje sie
    > gwozdziem do trumny zabijajac bezpiecznika :]

    Pamiętam jeszcze procedurę załączania VAXa z dawnej "serwerowni"
    na uczelni. Trzeba było dwóch ludzi. Jeden przekręcał kluczyk
    w stacyjce, drugi trzymał bezpiecznik :-) Oczywiście wcześniej
    trzeba było pojedynczo włączać dyski i czekać aż się rozkręcą.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net