  • 1. Data: 2010-01-27 08:45:46
    Temat: dylemat sprzedającego auto na raty
    Od: "tomi71" <m...@i...pl>

    Witam!

    Sprzedałem tydzień temu auto (Audi 80 B4 '94) a ponieważ kupiec nie miał
    pełnej kwoty zgodziłem się aby 1tys. doniósł do końca lutego. Cena wg mnie
    była zbyt wygórowana bo 6tys.
    Wczoraj przychodzi z jakimś mechanikiem i stwierdzają że to moje auto wymaga
    wielu napraw o wartości ok. 1tys.
    Kiedy go odbierał byłem pewny za to moje auto bo jeździłem nim 5 lat i było
    wszystko ok, a tu nagle termostat do wymiany, pompa paliwa, wtrysk
    rozruchowy, a tak wogóle to auto nie chce zapalić na benzynie (bo jest też
    LPG).
    Chcą mi auto sprawdzać na komputerze podczas gdy tam tylko kody błyskowe
    wchodzą w grę (silnik NG) itd itp ...i coś mi tu nie gra.

    poradźcie czy pogonić gościa i niech daje zgodnie z umową resztę kasy czy
    może powinienem partycypować w pokryciu kosztów rzekomych napraw. W
    ostateczności pomyślałem niech daje auto z powrotem i tyle. Wolałbym jednak
    pozbyć się go bo mam już jego następcę i szkoda żeby stało u mnie na placu.

    do tego wspominają coś o sądach itd :) Jak to wygląda prawnie?

    pozdrawiam
    --
    Tomasz M.

  • 2. Data: 2010-01-27 09:23:48
    Temat: Re: dylemat sprzedającego auto na raty
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    "tomi71" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > na placu.
    >
    > do tego wspominają coś o sądach itd :) Jak to wygląda prawnie?

    Nienawidzę jak ktos nie dotrzymuje danego słowa. Na Twoim miejscu
    pogoniłbym kolesia na kopach, i nie zawracal sobie dupy jezdżeniem po ASO
    czy innych, a na koniec lutego oczekiwał taua za auto od tego dupka.Swoja
    droga ja bym nie robił takich numerów ze sprzedazą na raty - umowa, kasa,
    auto a jak nie ma miedzi to niech tramwajem jeździ.

  • 3. Data: 2010-01-28 18:07:40
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-01-27 08:45:46 +0100, "tomi71" <m...@i...pl> said:

    > Witam!
    >
    > Sprzedałem tydzień temu auto (Audi 80 B4 '94) a ponieważ kupiec nie miał
    > pełnej kwoty zgodziłem się aby 1tys. doniósł do końca lutego.

    Ale po co nas w to mieszasz?
    Zgodziłeś się nie brać pełnej kwoty? Twoj problem.

    > Cena wg mnie
    > była zbyt wygórowana bo 6tys.

    No i po co nas w to mieszasz?
    Sprzedajesz za wygórowaną cenę, nie bierzez wszystkich pieniędzy od razu...

    > Wczoraj przychodzi z jakimś mechanikiem i stwierdzają że to moje auto wymaga
    > wielu napraw o wartości ok. 1tys.

    I dajesz się naciągać.

    1. sprzedawaj za gotówkę
    2. nie sprzedawaj za wygórowaną cenę
    3. w umowie zawieraj dokładny i prawdziwy opis stanu technicznego pojazdu

    --
    Bydlę