  • 1. Data: 2010-01-20 13:56:49
    Temat: dzielenie w hex
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@m...mx.poczta.tlen.pl>

    Szukam opisu jak podzielić długa liczbę. Mam ją zapisana w znakach hex.
    Wyglada więc na to, ze najlepiej było by jej nie konwertować na nic tylko w
    takiej formie dzielić. liczba jest albo int8 albo int16
    Oczywiście ideałem było by operowanie na dowolnej długości.

    Mam też pytanie o operacje xor/or itp na takich danych hex. Szukam takiej
    biblioteki w C
    --
    ^^^

  • 2. Data: 2010-01-20 16:06:34
    Temat: Re: dzielenie w hex
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Szukam opisu jak podzielić długa liczbę. Mam ją zapisana w znakach
    > hex. Wyglada więc na to, ze najlepiej było by jej nie konwertować na
    > nic tylko w takiej formie dzielić. liczba jest albo int8 albo int16

    Najprawdopodobniej konwersja, dzielenie i rekonwersja dla tak małych liczb
    będzie szybsza. Zamiana hex<->bin w przeciwieństwie do dec<->bin jest dużo
    prostsza.

    > Oczywiście ideałem było by operowanie na dowolnej długości.

    Przypomnij sobie pisemne dzielenie w systemie dziesiątkowym. W szesnastkowym
    działa tak samo.

    > Mam też pytanie o operacje xor/or itp na takich danych hex.

    mała podpowiedź:

    4h or Ah = 100b or 1010b = 1110b = Eh

    takie działanie przeprowadzasz dla każdej cyfry szesnastkowej oddzielnie. W
    256-elementowych tablicach pomieścisz "tabliczkę orowania" i "xorowania".

    --
    Azarien

  • 3. Data: 2010-01-21 07:30:07
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@m...mx.poczta.tlen.pl>

    wrote:

    > Najprawdopodobniej konwersja, dzielenie i rekonwersja dla tak małych liczb
    > będzie szybsza. Zamiana hex<->bin w przeciwieństwie do dec<->bin jest dużo
    > prostsza.

    Konwersja nie problem, ale jak to podzielic?
    Nie znam funkcji, ktora np. dzieli cyfry 64 bitowe. albo 128 bitowe.

    --
    ^^^