  • 1. Data: 2010-01-20 07:53:01
    Temat: Konwencje programistyczne dla nieprogramistow
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W związku z rozwojem opcji programu, pasuje mi przemyśleć jak kodowac
    pewne dane, chodzi o jaką-taką strawność tego dla nieinformatyków.
    Czasem trzeba będzie dyktowac to przez telefon np. z Wysp bahama (czego
    autorowi życzę)

    jak myśleć o sytuacji, czy skoro każdy pracownik/ca biurowy/a ma
    syna/męża/kochanka "programistę stron internetowych", nasze konwencje sa
    ogólnie przyjęte?

    a) kodowanie liczb całkowitych o sensie 'Hex'. x12B4, 0x12b$, $12b4 (mam
    do dolara pewne zamiary więc niechętnie), czy jednak dziesiętnie 4788?

    b) kodowanie końca linii "Pozdrawiamy i \n zapraszamy ponownie !\n\f"
    czy inaczej?

    c) wplatanie zmiennych (makrogeneracja, template)
    $zmienna $zmienna$ {zmienna} czy inne ?

    O przepracowanie tego się nie boję (Java/C++) tylko pytam o odbiór przez
    nie-programistów.

  • 2. Data: 2010-01-20 08:26:13
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 20 Sty, 08:53, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:
> [...]
    > pewne dane, chodzi o jaką-taką strawność tego  dla nieinformatyków.
    > Czasem trzeba będzie dyktowac to przez telefon np. z Wysp bahama (czego

    Z tego opisu nie bardzo wynika jaką funkcję miałyby pełnić te dane.

    > jak myśleć o sytuacji, czy skoro każdy pracownik/ca biurowy/a ma
    > syna/męża/kochanka "programistę stron internetowych", nasze konwencje sa
    > ogólnie przyjęte?

    Jeśli końcowym odbiorcą ma być pracownik biurowy to nie możesz
    zakładać,
    że ma wiedzę na poziomie "programisty stron internetowych". Takie coś
    załatwia
    się albo szkoleniem albo ofertą supportu merytorycznego.
    Opracowanie zjadliwej składni będzie trudne. A może dałoby się
    formatki porobić?
    Coś na podobieństwo "wizard"?

    > a) kodowanie liczb całkowitych o sensie 'Hex'. x12B4, 0x12b$, $12b4 (mam
    > do dolara pewne zamiary więc niechętnie), czy jednak dziesiętnie 4788?

    Czy pracownik biurowi wie co to jest system szestnastkowy???

    > b) kodowanie końca linii "Pozdrawiamy i \n zapraszamy ponownie !\n\f"
    > czy inaczej?

    Moim zdaniem najlepiej jakby to był WYSIWYG.

    > c) wplatanie zmiennych (makrogeneracja, template)
    > $zmienna $zmienna$ {zmienna} czy inne ?

    Każde z podejść będzie trudne bo pracownik biurowy będzie i tak miał z
    tym kłopoty.

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 3. Data: 2010-01-20 10:49:07
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Czy pracownik biurowi wie co to jest system szestnastkowy???

    Jeśli nie musi rozumieć wartości, a tylko móc je przeczytać przez telefon,
    to nie musi wiedzieć. "jeden dwa be cztery" to każdy przeczyta.

    > Każde z podejść będzie trudne bo pracownik biurowy będzie i tak miał z
    > tym kłopoty.

    Tak jak powiedziałeś, od tego są szkolenia..

    --
    Azarien

  • 4. Data: 2010-01-20 14:04:08
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 20 Sty, 11:49, "Wiktor S." <wswiktor&poczta,f...@no.spam> wrote:

    > Jeśli nie musi rozumieć wartości, a tylko móc je przeczytać przez telefon,
    > to nie musi wiedzieć. "jeden dwa be cztery" to każdy przeczyta.

    Założyłem, że pracownik rozumie. Bo jeśli nie musi rozumieć to nie ma
    znaczenia
    jaka notacja będzie użyta.

    > Tak jak powiedziałeś, od tego są szkolenia..

    Niby tak ale szkolenia też nie rozwiążą problemu w 100%. Niektórzy
    ludzie nie przekroczą pewnego poziomu percepcji.

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 5. Data: 2010-01-20 15:06:02
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <w...@s...medi.com.pl>

    Wit Jakuczun wrote:

    > Założyłem, że pracownik rozumie. Bo jeśli nie musi rozumieć to nie ma
    > znaczenia
    > jaka notacja będzie użyta.

    Zadzwoń do kogoś, kto nie zajmuje się programowaniem i przekaż ciąg:
    "^(/p->/q)[&_['p\r\n','q\r\n'][*p[q->*q[p->q]->q]]#@
    {}]". Potem zastanów
    się, w jakim stopniu uproszczenie zapisu wpływa na czas przekazu i
    potencjalną liczbę w nim błędów.

    Podpowiem, że o to właśnie chodzi pytającemu.

    > Pozdrawiam,
    > Wit Jakuczun

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 6. Data: 2010-01-20 15:36:24
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 20 Sty, 16:06, "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura...@spam-
    poczta.medi.com.pl> wrote:

> [...]
    {}]". Potem zastanów
    > się, w jakim stopniu uproszczenie zapisu wpływa na czas przekazu i

    Na ile Twój przykład jest trudniejszy od tego tekstu?:
    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, se"

    Ja obu nie rozumiem... i oba musiałbyś mi sylabilizować. Uproszczenie
    mogłoby polegać jedynie na zmniejszeniu długości komunikatu.

    > Podpowiem, że o to właśnie chodzi pytającemu.

    Może i o to. Nie wiem, nie siedzę w głowie pytającego.

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 7. Data: 2010-01-20 15:51:31
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    {}]". Potem

    > Na ile Twój przykład jest trudniejszy od tego tekstu?:
    > "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, se"

    Znacznie. Pierwsze to niemal losowy ciąg znaków, których części większość
    użytkowników nie będzie wiedziała jak nazywać, drugie to łatwy do
    przeczytania tekst z przewidywalną pisownią.

    --
    Azarien

  • 8. Data: 2010-01-20 16:31:42
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 16:51:31 +0100, Wiktor S. napisał(a):

    > Znacznie. Pierwsze to niemal losowy ciąg znaków, których części większość
    > użytkowników nie będzie wiedziała jak nazywać, drugie to łatwy do
    > przeczytania tekst z przewidywalną pisownią.

    Zycze powodzenia...
    Oto tekst: ?????
    Oto przykladowy translator z chinskiego na dowolny jezyk:
    http://www.worldlingo.com/en/products_services/world
    lingo_translator.html
    Poprosze o podpowiedz, co autor mial na mysli.
    Dla ulatwienia wlacz sobie tlumaczenie na dowolny, znany Tobie jezyk.

    Pozdrawiam.

    P.S. 'Cuts in Taiwan the spacing ', czy tez 'Kawałki z Tajwanu odstępy '?
    Dodam, ze tekst oryginalny pochodzi z dotykowego panelu sterowania maszy
    do produkcji papierowych gilz.

    Wiec nie tlumaczenie, a tlumaczenie ze zrozumieniem jest najwazniejsze.

  • 9. Data: 2010-01-20 17:28:53
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Wit Jakuczun pisze:
> [...]
    > mogłoby polegać jedynie na zmniejszeniu długości komunikatu.

    > Może i o to. Nie wiem, nie siedzę w głowie pytającego.

    O to. Optymistycznie parametry ustawiane są przez wdrożeniowca.
    Pesymistycznie ktoś z zarządu ma pomysł do realizacji w 5 godzin (system
    to przewiduje bo ma parametry) ale wesprzeć osobiście się nie da (lub
    nie warto)..

    a) Mówicie WYSIWYG. Jak w tej filozofii (skądinąd źródło zdebilenia
    czasów współczesnych) pokazać "Lorem ipsum $variable$ dolor sit amet" to
    nie wiem (zmienna o nieokreślonej wartości). Nawet w MS-Word jak jest
    "źle" można przełączyć się do widoku surowego, można pokazać pola . Jak
    w WYSIWYG pokazać Form Feed - nie wiem.

    b) Liczba Hex która wędruje do niskopoziomowego sterownika (realne:
    specyficznej drukarki) i nikt rozsądny nie będzie tworzył wizardu do 16
    danych "atomowych". Prawdopodobieństwo jej modyfikowania jest 1x na 3
    lata ale jest. Z góry też nikt nikogo szkolić z kodów drukarki nie będzie.

    W konkluzji: nikt nie będzie do jednostkowego systemu pisał wizardów o
    złożoności jak on sam. Dwie-trzy opcje są "ładnie", reszte trzeba jak piszę.

    Wojtka pozdrawiam za użycie takich a nie innych "ptaszków" w swoim
    nicku. Czyli jednak konwencje ;)

  • 10. Data: 2010-01-20 17:40:30
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 20 Sty, 18:28, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

    > O to. Optymistycznie parametry ustawiane s przez wdro eniowca.
    > Pesymistycznie kto z zarz du ma pomys do realizacji w 5 godzin (system
    > to przewiduje bo ma parametry) ale wesprze osobi cie si nie da (lub
    > nie warto)..

    Ok. Zrozumiałem, że ten pracownik biurowy będzie musiał sam coś
    wymyśleć i napisać . Z tego co piszesz On będzie musiał wklepać
    ileś znaków, które mu ktoś podyktuje. A mejlem nie można tego
    tekstu przesłać? :)

    > danych "atomowych". Prawdopodobie stwo jej modyfikowania jest 1x na 3
    > lata ale jest. Z g ry te nikt nikogo szkoli z kod w drukarki nie b dzie.

    Jeśli 1x na 3 lata to chyba nie ma znaczenia jak taką liczbę
    zapiszesz.
    Czy inne komunikaty też będą dyktowane raz na 3 lata?

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun