  • 1. Data: 2015-04-19 22:47:02
    Temat: dziwny problem z routerem/modemem (pecet/gsm)
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    mam problem z routerem huawei e5776 i ten sam z zte mf60.
    Obydwa wg poradnika próbuje zmusić do współpracy z kamera ip. Wiadomo IP
    będzie się zmieniało więc potrzebuje ddns, albo no.ip, ale o tym dalej.
    znając to chwilowo przydzielone ip, nie potrafię się "dobić" do
    czegokolwiek za routerem. w jednym i drugim przypadku, wpisuję regułę
    żeby do kompa (kamery, serwer ftp) o numerze ip 192.168.1.100:8000
    forwardował pakiety z adresu (ip zewnętrzne) portu 8000. Nie działa. ani
    na huaweiu ani na zte. internet standardowy play i redbull lte. Jakby te
    reguły nie istniały. Wewnątrz, znaczy w obrębie 192.xxx.xx.... serwer
    ftp działa, obraz z kamery widać.
    Obydwa urządzenia działają jako karta sieciowa. Takie czary-mary. Gdybym
    potrafił zmusić je do działania jako modem, być może wtedy mógłbym
    więcej działać, bo komputer byłby serwerem dhcp, a tak... jestem w kropce.
    Czy mozecie mi pomóc w konfiguracji? A może internet gsm zezwala jedynie
    na www i email?

    ToMasz

  • 2. Data: 2015-04-19 23:23:27
    Temat: Re: dziwny problem z routerem/modemem (pecet/gsm)
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > mam problem z routerem huawei e5776 i ten sam z zte mf60.

    Nie jest winny router tylko twój internet.
    Poczytaj o reverse SSH tunnel czy n2n

  • 3. Data: 2015-04-19 23:47:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2015 22:47:02 +0200, ToMasz napisał(a):
> [...]
    > forwardował pakiety z adresu (ip zewnętrzne) portu 8000. Nie działa. ani
    > na huaweiu ani na zte. internet standardowy play i redbull lte. Jakby te

    A jaki adres Ci Play przydzielil ?
    Bo jak znam operatorow GSM, to ich klienci sa za podobnym firewallem,
    i z zewnatrz sie nic nie dostanie ...

    J.

  • 4. Data: 2015-04-19 23:50:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.04.2015 o 23:47, J.F. pisze:

    > A jaki adres Ci Play przydzielil ?
    > Bo jak znam operatorow GSM, to ich klienci sa za podobnym firewallem,
    > i z zewnatrz sie nic nie dostanie ...
    >
    > J.

    Twój adres IP to:
    94.254.198.111
    przynajmniej tak mnie widzi internet. tyle ze tego adresu od wewnątrz
    nawet spingować nie mogę, więc moze po drodze do mnie jest więcej
    natów/podsieci...
    ToMasz

  • 5. Data: 2015-04-20 00:21:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2015 23:50:49 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Twój adres IP to:
    > 94.254.198.111
    > przynajmniej tak mnie widzi internet.

    Ale to jest informacja z routera czy ze strony internetowej ?
    Bo internet to widzi - zewnetrzny adres firewalla/routera

    > tyle ze tego adresu od wewnątrz
    > nawet spingować nie mogę, więc moze po drodze do mnie jest więcej
    > natów/podsieci...

    To niekoniecznie przeszkadza. Natomiast Windows cos walczy z pingiem
    ostatnio :-)

    J.

  • 6. Data: 2015-04-20 08:13:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.04.2015 o 00:21, J.F. pisze:

    > Ale to jest informacja z routera czy ze strony internetowej ?
    > Bo internet to widzi - zewnetrzny adres firewalla/routera
    o!
    to jest informacja ze strony internetowej, np ookla speed test.
    natomiast router (huawei) twierdzi że ma ip 10.xxx.xxx - czyli jeszcze
    ciekawiej.

  • 7. Data: 2015-04-20 10:32:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >o!
    >to jest informacja ze strony internetowej, np ookla speed test.
    >natomiast router (huawei) twierdzi że ma ip 10.xxx.xxx - czyli
    >jeszcze ciekawiej.

    Nic ciekawego - wszyscy operatorzy tak dzialaja, przynajmniej w
    zwyklej ofercie.
    Tak samo jak w domu, tylko w wiekszej skali -
    masz przydzielony adres z wewnetrznej sieci - 192.168.* czy 10.*,
    zewnetrzny router/firewall/proxy/masquerade czy jak to tam zwac
    pcha caly ruch jako jeden adres wychodzacy.

    No i polaczenia przychodzace sa odciete :-)

    J.

  • 8. Data: 2015-04-20 11:12:55
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości

    > o!
    > to jest informacja ze strony internetowej, np ookla speed test. natomiast
    > router (huawei) twierdzi że ma ip 10.xxx.xxx - czyli jeszcze ciekawiej.

    Czyli Twój adres modemu jest już za NAT-em. Jeśli możesz to wymień kamerkę
    na model obsługujący chmurę (np. D-link). Albo postaw jeszcze komputer, na
    którym uruchomisz TeamViever'a.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2015-04-20 11:29:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.04.2015 o 11:12, yabba pisze:
> [...]
    > kamerkę na model obsługujący chmurę (np. D-link). Albo postaw jeszcze
    > komputer, na którym uruchomisz TeamViever'a.

    mam dwie kamery edimaxa i rejestrator apera. Co ciekawe, edimaxy właśnie
    w ichniejszej chmurze są... widziane.
    Co prawda skazuje mnie to na soft edimaxa, i wzasadzie zmusza do zakupu
    kolejnych kamer tej firmy, ale narazie działa.
    ToMasz

  • 10. Data: 2015-04-20 11:34:53
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > Co prawda skazuje mnie to na soft edimaxa, i wzasadzie zmusza do zakupu
    > kolejnych kamer tej firmy, ale narazie działa.

    Rejestratory Evoxa też obsługują chmurę.
    Dopytaj się czy Aper nie wprowadza nowego softu z obsługa chmury.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba