  • 21. Data: 2015-04-21 13:39:26
    Temat: Re: dziwny problem z routerem/modemem (pecet/gsm)
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-21 o 13:03, Piotr Rezmer pisze:

    > A czy logmein nie wymaga PC po stronie LAN? W domu mam NASa (do którego
    > najchętniej dostawałbym się zdalnie) a za router robi RB951. Najfajniej
    > byłoby gdyby był klient logmein na mikrotika.

    No niestety. Logmein wymaga jakiegoś PCta/Maca/Linuksa oczywiście,
    cokolwiek będzie w zestawieniu ZAWSZE generuje ruch. Wiem że chodzi
    Tobie tylko o "nasłuch" ale sam "nasłuch" nie wchodzi w grę, ponieważ
    operator blokuje bezwzględnie wszystko DO Ciebie. Jedynie wykonanie
    jakiegos tunelu, który podtrzymuje aktywność a połączenie zestawiane
    jest za pośrednictwem innego serwera (ticket).

    > Pewnie źle się wyraziłem, jeśli zrozumiałeś mnie inaczej. Domyślam się
    > że operator zlicza nie tylko pakiety przenoszące dane (PUSH) ale również
    > jakiekolwiek próby połączenia (SYN). Dlatego właśnie rozwiązanie
    > polegające na konfigurowaniu firewalla po stronie operatora zmniejszy
    > niepotrzebne śmieci próbujące się dostać na zamknięte porty po stronie
    > mojego routera domowego. Zresztą na TCP świat się nie kończy.

    Tak ale nadal mozliwe jest wykonanie jakiegoś DDoS co pozbawi Ciebie
    limitu w chwilę. Dodatkowo operator raczej ma "gdzieś" robić usługę
    darmową. Pewnie byłaby możliwość, gdyby było więcej chętnych, oczywiście
    za dodatkową opłatą.

    > Tego właśnie nie jestem na 100% pewien. Czy każdy operator tak robił?

    Tak. Od samego początku GSM. Wiem, bo wiele lat temu próbowałem się
    "pobawić" i nigdy nie było mozliwosci :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 22. Data: 2015-04-21 15:36:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-04-21 o 08:10, Piotr Rezmer pisze:

    >Coś się chyba zmieniło w Polkomtelu w grudniu 2014:
    >http://www.plus.pl/documents/16/73ff535a-877c-4207-
    8ba8-bc6392afaad8

    Tu jak rozumiem jest to usluga dodatkowa i dodatkowo platna, wiec
    ilosc klientow jest ograniczona.
    Reszta siedzi za NAT.

    Bo juz sie zaczalem zastanawiac ... w dobie coraz wiekszej ilosc
    smartfonow, ktore chca miec lacznosc czesto ... publicznych adresow IP
    szybko by zabraklo ...

    Czas na IP v7 ?
    Bo v.6 to juz chyba zabrnelo w slepa uliczke ?

    J.

  • 23. Data: 2015-04-21 16:26:58
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-04-21, o godz. 13:39:26
    LordBluzg(R) <s...@o...com> napisał(a):

    > Tak. Od samego początku GSM. Wiem, bo wiele lat temu próbowałem się
    > "pobawić" i nigdy nie było mozliwosci :)

    To ciut kiepsko próbowałeś. Mam kilka lokacji z routerami HSDPA/LTE od
    Orange z wykupionym stałym IP gdzie stoją rejestratory do kamer
    monitoringu. Mają pootwierane 2 wysokie porty coby w razie potrzeby się
    do rejestratorów dostać. I działa bez kombinowania. Nie wiem - może to
    kwestia zakupu usługi na firmę a nie prywatnie i dodatkowej zapłaty za
    stałe publiczne IP - w każdym razie działa.

    Zdrówko

  • 24. Data: 2015-04-21 19:18:56
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "LordBluzg(R)"

    > Coś się chyba zmieniło w Polkomtelu w grudniu 2014:
    >
    > http://www.plus.pl/documents/16/73ff535a-877c-4207-8
    ba8-bc6392afaad8

    Przede wszystkim jest to forma "zabezpieczenia" ze strony operatora
    przed..."wysysaniem" limitu, nad którym nie masz kontroli.
    ---
    Weź nie świruj. Oni chcą na tym zarabiać. Ja zasadniczo uważam, że nie
    powinni móc zarabiać bo wymuszanie adresacji wewnętrznej ogranicza swobodę
    komunikacji, ale oczywiście faktem jest, że użytkownik z publicznym adresem
    z reguły jest bezbronny.

    "galerię" to zniknie Ci limit błyskawicznie. Ok, tyle na temat ochrony
    Ciebie, czyli...samolubstwa :) Teraz sprawa ruchu w obrębie BTS i sieci
    GSM. Jak dotąd ten ruch głównie jest w jedną stronę, czyli download.
    Jesli udostępnić upload i do tego niekontrolowany to masz zapchane
    łącza, łacznie z pytaniami i pakietami robotów. Robi się spory burdel
    nad którym niełatwo zapanować z pozycji telefonu/tabletu...bo to głównie
    jest usługa dla takiego sprzętu. Botnety powstały by jak grzyby po
    deszczu :) Podałem link w tym watku, gdzie jest opisany cały problem.
    ---
    Pierdoły do kwadratu. Cały internet na tym stoi, że ludzie wymieniają dane.
    I w całym jest problem z publicznym adresem. Francuzi/Orange jakby mieli
    inne prawo i ten dostęp zapewniają na zasadach dobrowolności co się chwali.

  • 25. Data: 2015-04-21 19:20:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "LordBluzg(R)"

    > Tego właśnie nie jestem na 100% pewien. Czy każdy operator tak robił?

    Tak. Od samego początku GSM. Wiem, bo wiele lat temu próbowałem się
    "pobawić" i nigdy nie było mozliwosci :)
    ---
    Nie wiedzieć czemu w biznesie zawsze była

  • 26. Data: 2015-04-21 21:10:31
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-21 o 16:26, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

> [...]
    > kwestia zakupu usługi na firmę a nie prywatnie i dodatkowej zapłaty za
    > stałe publiczne IP - w każdym razie działa.

    Ależ ja nie piszę o stałym IP, raczej o prepaidzie :> Linka podałem już
    w tym wątku ale widać, trzeba kopiować zawartość całej strony do treści
    postu, bo wielu osobom nie chce się klikać :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 27. Data: 2015-04-21 22:38:46
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 21 Apr 2015 19:20:49 +0200, re napisał(a):

    (ciach...)

    Tej - ale cytować, to byś się mógł naumieć. ;D

    [ Hańba Ci, albowiem ledwo się gibiesz! (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 28. Data: 2015-04-22 01:08:40
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-21 o 19:20, re pisze:

> [...]
    > "pobawić" i nigdy nie było mozliwosci :)
    > ---
    > Nie wiedzieć czemu w biznesie zawsze była

    Tutaj nie piszemy o biznesie :) Chodzi o prepaidy i zwykły abonament.

    --
    LordBluzg(R)

  • 29. Data: 2015-04-22 02:09:18
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "LordBluzg(R)"

> [...]
    > Nie wiedzieć czemu w biznesie zawsze była

    Tutaj nie piszemy o biznesie :) Chodzi o prepaidy i zwykły abonament.
    To prepaid i zwykłe abonamenty nie różnicują tylko to, że biznes. Tak czy
    siak, jeśli da się bez biznesu uzyskać dostęp do swojego urządzenia to jest
    ze wszech miar słuszne.