  • 1. Data: 2010-01-24 07:26:06
    Temat: eagle - czy mozna go zmusic do routowania z rozna gruboscia sciezek
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    i nie tylko sciezek... np. w drc sa opcje min-max dla padow, ale
    eagle uzywa tylko min.

    generalnie chodzi o to zeby eagle najpierw probowal zroutowac plytke przy
    pomocy minimalnych wartosci, a pozniej zwiekszal rozmiary odstepow, grubosci
    sciezek i rozmiarow padow tam gdzie sie da, az do momentu gdy plytka
    przestaje sie 'routowac' ... oszczedziloby to recznej dlubaniny

  • 2. Data: 2010-01-24 10:38:58
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Piotr "Curious" Slawinski pisze:
> [...]
    > sciezek i rozmiarow padow tam gdzie sie da, az do momentu gdy plytka
    > przestaje sie 'routowac' ... oszczedziloby to recznej dlubaniny

    Witam
    Masz ciekawą strategię :)

    Nie wiem jak Eagle, ale Altium/Protel potrafi routować z różnymi
    grubościami.
    Oczywiście trzeba wszystko zdefiniować i nadać albo jakieś klasy
    połączeń albo dla poszczególnych netów ustalić reguły - można nawet na
    schemacie dołączyć reguły PCB (Altium designer) dla odpowiednich połączeń.

    Podejście, żeby ścieżki były tak grube jak się da jest trochę dziwne.
    Dla ścieżek sygnałowych nie ma to większego znaczenia, a ścieżki
    zasilania powinny być robione z głową.

    Oczywiście jak już nie raz wspominano autorouter z Altiuma nie jest
    dostatecznie dobry, jeśli chodzi o płytki dwuwarstwowe. Z eagla chyba
    nie jest lepszy.
    EM

  • 3. Data: 2010-01-24 10:57:54
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Uzytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    napisal w wiadomosci news:hjgtbj$osi$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > sciezek i rozmiarow padow tam gdzie sie da, az do momentu gdy plytka
    > przestaje sie 'routowac' ... oszczedziloby to recznej dlubaniny

    Odpowiedzi nie znam, ale podlacze sie do pytania ze swoim: czy autorouter
    eagle potrafi samodzielnie rozstawiac elementy?

    J.

  • 4. Data: 2010-01-24 11:06:40
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    EM wrote:

    > Witam
    > Masz ciekawą strategię :)
    >
    > Nie wiem jak Eagle, ale Altium/Protel potrafi routować z różnymi
    > grubościami.
    chetnie bym sie przesiadl, ale poki co stukam sobie hobbystycznie na demowce
    eagla :( wprawdzie 'altium designer + crack' wyskakuje mi w google na 3ciej
    pozycji gdy wpisuje 'altium freeware' ;) ale jakos tak wole 'to co mam',
    przynajmniej dopoki sobie jednak nie uzbieram pieniazkow na licencje

    > Podejście, żeby ścieżki były tak grube jak się da jest trochę dziwne.
    > Dla ścieżek sygnałowych nie ma to większego znaczenia, a ścieżki
    > zasilania powinny być robione z głową.

    to podejscie dla projektow amatorskich 'termotransferowych'. niby ludziom
    sie ponoc udaje uzyskac termotransferem sciezki ~4mil , ale w moich
    'kuchennych' warunkach praktyczna powtarzalna granica to ~12mil i im wiekszy
    odstep tym mniejsza szansa ze toner albo resztki papieru w przerwie miedzy
    sciezkami stworza zwarcie

  • 5. Data: 2010-01-24 12:59:53
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 24.01.2010 08:26, Piotr "Curious" Slawinski pisze:
> [...]
    > sciezek i rozmiarow padow tam gdzie sie da, az do momentu gdy plytka
    > przestaje sie 'routowac' ... oszczedziloby to recznej dlubaniny

    Tak to dziwnie by bylo. Rozna grubosc przy routowaniu mozna ustawic w
    parametrach polaczenia. Dzieki temu mozna ustawic inne parametry np. dla
    sieci power. Dla innych to sens tego jest watpliwy.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 6. Data: 2010-01-24 13:00:26
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Odpowiedzi nie znam, ale podlacze sie do pytania ze swoim: czy
    > autorouter eagle potrafi samodzielnie rozstawiac elementy?

    Jest taki modul UPL, nie pamietam nazwy i nie powiem ci na ile sensownie
    on dziala.