  • 1. Data: 2019-10-26 12:52:15
    Temat: elektronika dla dzieci - jakiś zestaw?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Cześć,
    czy ktoś z was ma pomysł jak zarazić kilkulatka (czytający/piszący)
    elektroniką? Mnie za małolata kupili kiedyś walizkę mez-elektronik
    (jakoś tak). Na tym pierwsze eksperymenty (nieudane) robiłem.

    Macie pomysł na jakiegoś gotowca (breadboardy na razie bym sobie jeszcze
    odpuścił)?

    Ktoś coś widział podobnego do tej walizki w obecnych czasach?

    Michał

  • 2. Data: 2019-10-26 13:49:58
    Temat: Re: elektronika dla dzieci - jakiś zestaw?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/10/2019 12:52, sirapacz wrote:
    > Ktoś coś widział podobnego do tej walizki w obecnych czasach?

    Walizka to Mez Elektronik. Mam do dzisiaj, ale nie nadaje się to do
    nauki, instrukcja była żałosna, sprężynki pokrywają się tlenkami, tylko
    frustracja.

    Obecnie to "Sekrety elektroniki" z Dromadera, są po hipermarketach do
    dostania w różnym stopniu rozbudowy. Ale też załosne, głównie z powodu
    metody spiannia elementów na "zatrzaski od kurtki".

    https://allegro.pl/listing?string=sekrety%20elektron
    iki

  • 3. Data: 2019-10-26 14:02:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kilkulatek czytająco-piszący?
    Technicznie "kilka" to do 9 (a może i F-nastu ;)
    Czas by był na arduino i naukę C - byle nie BASICa, ja zaczynałem od spectrum i do
    dziś zostało ;>
    Jak młody pierwszy raz zamiga diodką, to wsiąknie na resztę życia.

  • 4. Data: 2019-10-26 15:00:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Jak młody pierwszy raz zamiga diodką, to wsiąknie na resztę życia.

    Codziennie idąc na obiad przechodzę obok działu R&D i jaka rozkmina
    wszyscy zgarbieni, wszyscy w okularach, wszyscy siedzą godzinami
    krążenie w nogach słabe. Nie wiadomo jakie smrody wdychają.

    Asemblerzy za to chi cha cha tu postoją tam połażą. siądą sobie.
    Co prawda pcb też śmierdzą ale można rozpakowywać dzień wcześniej

    Elektronika jako hobby ok.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2019-10-26 15:34:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-26 o 13:49, heby pisze:

> [...]
    > dostania w różnym stopniu rozbudowy. Ale też załosne, głównie z powodu
    > metody spiannia elementów na "zatrzaski od kurtki".

    chińszczyzna ale do nauki dobra, mój "wsiąkł" przy tym na tydzień,
    potem też wracał, młodszy podobnie.
    Zatrzaski wbrew pozorom nie są takie złe, lepsze to dala kilkulatka niż
    płytka stykowa.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2019-10-26 19:20:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 26 października 2019 15:01:15 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > Elektronika jako hobby ok.

    "Jak byłem mały, to myślałem, że to fantastyczna sprawa brać pieniądze za czytanie
    książek czy oglądanie filmów. Teraz jestem duży i już tak nie myślę."
    "Najgorzej to chyba brać pieniądze za sex..."

  • 7. Data: 2019-10-26 19:59:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-10-26 o 13:49, heby pisze:
    > "zatrzaski od kurtki"

    Też na te wpadłem kilkadziesiąt lat temu budując mózg elektronowy. :-)

    https://www.google.pl/search?q=prl+mózg+elektronowy&
    client=opera&hs=Us8&sxsrf=ACYBGNSF10yNFdjSddMIOxIMUa
    jj6bwhVA:1572112665986&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved
    =0ahUKEwij3YKIwLrlAhUPxqYKHR0RCOUQ_AUIESgB&biw=1640&
    bih=980

    Robert

  • 8. Data: 2019-10-27 14:57:15
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-10-26 o 12:52, sirapacz pisze:
> [...]
    > odpuścił)?
    > Ktoś coś widział podobnego do tej walizki w obecnych czasach?

    widziałem na allegro dawne zestawy z Telpodu, ale ceny chore
    (kolekcjonerskie ?)
    Wydaje mi się, że ciężko zarazić elektroniką przez "podrzucenie "
    jakiejś książki czy zestawu.

    Zróbcie coś razem, jakiś zakłucacz FM, przetwornicę do porażania jakieś
    zdalne sterowanie czymkolwiek itp,
    Takie bajery lepiej trafiają do nastolatka którymi będzie mógł się
    popisać przed kolegami, że je skonstruował.
    Jeżeli to rozbudzi ciekawość, to znaczy że będzie można przejść do
    czegoś normalnego nie koniecznie efekciarskiego
    i jak najwięcej rozbierać (oczywiście urządzeń) nawet gdyby i tak miało
    to trafić do śmieci

  • 9. Data: 2019-10-28 09:44:50
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    dziś zostało ;>
    > Jak młody pierwszy raz zamiga diodką, to wsiąknie na resztę życia.

    Chcę by liznął wszystkiego po trochu i poszedł tam, gdzie mu wygodnie i
    z czym dobrze się czuje.

  • 10. Data: 2019-10-28 09:45:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    jj6bwhVA:1572112665986&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved
    =0ahUKEwij3YKIwLrlAhUPxqYKHR0RCOUQ_AUIESgB&biw=1640&

    To twojego autorstwa?