  • 1. Data: 2022-07-21 09:22:51
    Temat: elektryfikacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Dzisiejsze info: elektrowniom brakuje wegla.
    Zaczynaja tez palic wegiel gorszej jakosci, ktory szkodzi nowoczesnym
    instalacjom.

    Tylko ja tu czegos nie rozumiem ... dawniej sprowadzalismy wegiel na
    Śląsk?
    Czy to teraz PiS tak węgiel dzieli, ze zabrakło?

    Susza i brak wody do chlodzenia tez nie sluzy.
    Stary problem Francji zreszta.

    Prawde mowiac, to przy takiej pogodzie powinnismy miec nadmiar prądu z
    PV. Ale w nocy nie daloby sie samochodu naladowac :-)
    Trzeba bylo podejmowac smiale decyzje, a nie skupiac sie na gornikach
    ... choc jak widac tez potrzebni.

    Na przyszlosc - wodór, czy moze hybryda z panelem na dachu - ile
    energii zlapie to zlapie, ma wystarczyc na codzienny dojazd z pracy i
    do pracy ... 1.5kWh przez 8h by dalo rade.

    A moze zrobic daszki z PV nad parkingami ...

    J.

  • 2. Data: 2022-07-21 09:31:34
    Temat: Re: elektryfikacja
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.07.2022 o 09:22, J.F pisze:
    > Na przyszlosc - wodór, czy moze hybryda z panelem na dachu - ile
    > energii zlapie to zlapie, ma wystarczyc na codzienny dojazd z pracy i
    > do pracy ...
    Rząd już dokonał wyboru. Dla obywateli spośród pojazdów z segmentów A,
    B, C, D, E, J, M i K wybrano MPK.
    Jacek

  • 3. Data: 2022-07-21 09:34:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jul 2022 09:31:34 +0200, Jacek wrote:
    > Rząd już dokonał wyboru. Dla obywateli spośród pojazdów z segmentów A,
    > B, C, D, E, J, M i K wybrano MPK.

    Wroclawskie władze to mówia od dawna. I robią, ale powolutku.

    A wroclawskie wladze blisko PO :-(

    Ale gdyby sie zmienily na pisowskie ...myslisz, ze cos by sie
    zmienilo?

    J.

  • 4. Data: 2022-07-21 10:59:43
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-07-21 o 09:22, J.F pisze:

> [...]
    > do pracy ... 1.5kWh przez 8h by dalo rade.
    >
    > A moze zrobic daszki z PV nad parkingami ...

    Wydobywa się coraz mniej, coraz więcej się sprowadza. Jesli nie od
    ruskich to trzeba z innego miejsca. Z Australii to troche taki statek
    płynie...
    T.

  • 5. Data: 2022-07-21 13:06:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > Śląsk?
    > Czy to teraz PiS tak węgiel dzieli, ze zabrakło?

    To już musi być bardzo zły, bo z tego co mi wiadomo to elektrownie palą
    gorszy węgiel który dla ludzi się nie nadaje i taki jest w większości u
    nas wydobywany, tych kopalni co kopały lepszy zostało niewiele, resztę
    zamknięto i dlatego sprowadzali wegiel z rosji dla ludzi. Jest jeszcze
    koksujący ale to zupełnie inna historia.

    > Susza i brak wody do chlodzenia tez nie sluzy.
    Gdyby energetyka inwestowała przez ostanie 10-20 lat nie przejadała to
    PV mogłyby w lecie spokojnie te straty wyrównać, wtedy gdy jest duże
    zuzycie i klimatory idą pełną parą.

    > Stary problem Francji zreszta.
    >
    > Prawde mowiac, to przy takiej pogodzie powinnismy miec nadmiar prądu z
    > PV. Ale w nocy nie daloby sie samochodu naladowac :-)

    Tu by pomogły wiatraki gdyby nie Broszka która je wg własnego widzimi
    się zablokowała, dopiero teraz to ruszają z powrotem bo się obudzili z
    ręką w nocniku.

    > Trzeba bylo podejmowac smiale decyzje, a nie skupiac sie na gornikach
    > ... choc jak widac tez potrzebni.
    >

    > Na przyszlosc - wodór,
    Al tylko przemysłowe instalacje, w domu nic z nim nie zrobisz.

    czy moze hybryda z panelem na dachu - ile
    > energii zlapie to zlapie, ma wystarczyc na codzienny dojazd z pracy i
    > do pracy ... 1.5kWh przez 8h by dalo rade.
    Raczej pod pracą ładować czyli jak piszesz

    > A moze zrobic daszki z PV nad parkingami ...
    mogą coś dać, bo w domu z PV raczej ciężko naładować, poza 2 dniami w
    tygodniu.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2022-07-21 13:30:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jul 2022 13:06:46 +0200, Janusz wrote:

> [...]
    > Gdyby energetyka inwestowała przez ostanie 10-20 lat nie przejadała to
    > PV mogłyby w lecie spokojnie te straty wyrównać, wtedy gdy jest duże

    Tu nie Kalifornia. W lecie jest male zuzycie :-)

    Kolejna sprawa to dlaczego jakas "energetyka" ma inwestowac w PV?
    Kazdy moze inwestowac, zawodowa energetyka inwestowała nowe weglowe,
    nowe gazowe, i remonty :-)

    > Tu by pomogły wiatraki gdyby nie Broszka która je wg własnego widzimi

    Akurat wiaterek dzis u mnie słabiutki.
    Chyba w calej Polsce, bo wiatraki daja teraz 1.2GW.
    albo to jakas srednia, bo inna tabelka mowi
    https://www.pse.pl/dane-systemowe/funkcjonowanie-kse
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/generacja-zrodel-wiatrow
    ych
    ze teraz 0.7GW. A w nocy byly 3GW z tych samych wiatrakow.
    A w ogole to one potrafia z 6GW zrobic.

    IMHO - powinnismy inwestowac w jedno i drugie, bo sie czesto
    uzupelniaja.

    > się zablokowała, dopiero teraz to ruszają z powrotem bo się obudzili z
    > ręką w nocniku.

    > Al tylko przemysłowe instalacje, w domu nic z nim nie zrobisz.

    Moze bedę mial rurke, moze zatankuje na stacji ...

    > czy moze hybryda z panelem na dachu - ile
    > Raczej pod pracą ładować czyli jak piszesz

    > mogą coś dać, bo w domu z PV raczej ciężko naładować, poza 2 dniami w
    > tygodniu.

    No, domowa instalacja moze dac prad do sieci, a gniazdko moze byc pod
    pracą :-)

    J.

  • 7. Data: 2022-07-21 13:39:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.07.2022 o 13:30, J.F pisze:

    > Kolejna sprawa to dlaczego jakas "energetyka" ma inwestowac w PV?
    > Kazdy moze inwestowac, zawodowa energetyka inwestowała nowe weglowe,
    > nowe gazowe, i remonty :-)

    Coś mi się zdaje, że nasz "postęp" prowadzi do tego, że każdy będzie
    musiał inwestować jak nie w przydomową energetykę, to w grządkę z
    ziemniakami, albo w hodowlę kozy na mleko. Na państwo coraz mniej można
    liczyć.
    Jacek

  • 8. Data: 2022-07-21 14:03:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jul 2022 13:39:11 +0200, Jacek wrote:

> [...]
    > musiał inwestować jak nie w przydomową energetykę, to w grządkę z
    > ziemniakami, albo w hodowlę kozy na mleko. Na państwo coraz mniej można

    Nasze wladze daly jednak dzielny odpór i Turowa nie wylaczyly,
    bo tak im TSUE zagralo ... :-)

    A teraz licza ile to kosztowalo :-(

    J.

  • 9. Data: 2022-07-21 14:38:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.07.2022 o 09:22, J.F pisze:

    > Tylko ja tu czegos nie rozumiem ... dawniej sprowadzalismy wegiel na
    > Śląsk?
    > Czy to teraz PiS tak węgiel dzieli, ze zabrakło?

    Dekadę temu pisałem, że nie da się węglowozów wprowadzić bez ogromnych
    inwestycji w infrastrukturę i elektryki funkcjonują tylko dlatego, że
    ich praktycznie nie ma. Fanboje pisali, że jeszcze w chuj czasu i to
    czarnowidztwo - za 10 lat infra sama się po praostu zrobi.

    Minęła dekada, wymyślono że za następną zakażą spalinek, a w infrze
    takie zmiany że zabrakło wegla...

    Tu frajerzy nie chodzi o to żeby kowalski jeździł elektykiem na oze,
    tylko żeby plebs nie rozbijał się samochodami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2022-07-21 14:41:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.07.2022 o 13:06, Janusz pisze:

    > czy moze hybryda z panelem na dachu - ile
    > Raczej pod pracą ładować czyli jak piszesz

    Ale wiesz, że pod pracą własne miejsce parkingowe ma może z 20%
    zatrudnionych (licząc zakłady przemysłowe na zadupiu).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!