  • 1. Data: 2010-05-21 20:12:08
    Temat: enduro na probe
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witka,

    Cos mnie kusi by zakosztowac rozkoszy blotno-lesno-ląkowych.
    Nie wiem czy zabawa mi sie spodoba i nie chce ryzykowac ponoszenia
    kosztow na zabawe, ktora mnie nie pociagnie. Nie mam zadnego znajomego,
    ktory moglby mi pozyczyc sprzet na przejazdzke po bezdrozach.
    Zastanawiam sie, ile musialbym wydac na jakis uzywane moto do w/w
    zabawy. Mysle o jakiejs 125, mysle ze wystarczy.
    Co mozecie polecic dla poczatkujacego endurowca i osoby, ktora nie
    znajduje przyjemnosci w grzebaniu w silniku (poza Simsonem z '62).
    Nie zalezy mi na marce, moze byc wspominany pare dni temu Hyosung czy
    inny tajwanczyk (tzw. legende juz mam wiec teraz moge spuscic z tonu ;)
    ). Powinien byc lekki i niezbyt mocny.

    Jak to jest z ubraniem do enduro, Moje texy i skora pewnie sie do tego
    nie nadaja. Mam wrazenie, ze to musi byc latwe do czyszczenia/prania.
    Jakies specjalne zabezpieczenia? Kask? dlaczego endurowcy mnaja takie
    kaski z wysunieta szczeka?

    P.S. Ktos kiedys napisal, ze i tak wszyscy skonczymy w blocie :) Chyba
    wzialem sobie to do serca :D

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 2. Data: 2010-05-21 20:42:52
    Temat: Re: enduro na probe
    Od: "Zapek" <z...@k...pl>

    A odpisze tutaj swoje 3 grosze bo cos mi ten Twoj priv nie pasuje ;)

    Użytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisał

    > Cos mnie kusi by zakosztowac rozkoszy blotno-lesno-ląkowych.
    Bo to niezla zabawa i frajda jest ;)

    > Nie wiem czy zabawa mi sie spodoba i nie chce ryzykowac ponoszenia kosztow
    > na zabawe, ktora mnie nie pociagnie. Nie mam zadnego znajomego, ktory
    > moglby mi pozyczyc sprzet na przejazdzke po bezdrozach.

    Jesli Rybnik Ci nie jest bardzo daleki to zapraszam :)
    Tyle,ze obecnie mam enduro o poj. 600 ale w miare lekkie bo 139kg
    zatankowane ;)

    > Zastanawiam sie, ile musialbym wydac na jakis uzywane moto do w/w zabawy.
    > Mysle o jakiejs 125, mysle ze wystarczy.

    Zalezy czy wolisz 2T czy 4T. Osobiscie nie lubie 2T;)
    Ale godny uwagi jest chyba DT 125. Tani,prosty i trwaly.
    Nawet na grupie zdaje sie sa do sprzedazy...

> [...]
    > nadaja. Mam wrazenie, ze to musi byc latwe do czyszczenia/prania. Jakies
    > specjalne zabezpieczenia? Kask? dlaczego endurowcy mnaja takie kaski z

    Buty i kask to podstawa. Oraz ochraniacze-na kolana i zbroja lub buzer.
    Spodnie-zwykle bojowki wystarczaja ;)
    Gora jakas bluza.Chyba,ze ktos lubi sie lansowac to musi miec spodnie
    crossowe i bluze za 2 stowy ;)
    Ja kupilem uzywana tania kurtke tex ktorej nie zal mi uwalic w blocie i
    takie tez spodnie.
    Ale to mam na deszczowa pogode i na dalsze przeloty.
    Jak sie endurzy to zawsze jest goraco i czlowiek sie mocno mocno poci ;)
    I gogle obowiazkowo ;)
    Tania zabawa to nie jest-zwlaszcza na starcie.
    Mysl bo wykruszyl mi sie kompan do jazdy ;)
    Bo kojarze,ze ze Slaska lub Zaglebia jestes ;)

    --
    Zapek
    xr600r

  • 3. Data: 2010-05-21 20:46:33
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-05-21 22:12:08 +0200, Laphroaig <m...@v...pl> said:

    > Zastanawiam sie, ile musialbym wydac na jakis uzywane moto do w/w
    > zabawy. Mysle o jakiejs 125, mysle ze wystarczy.

    DT 125, DR350. Jakieś 6-7k za zdrową sztukę, może trochę mniej. Lub ok.
    10k za DRZ400.

    > Jak to jest z ubraniem do enduro, Moje texy i skora pewnie sie do tego
    > nie nadaja.

    Na pewno. Podstawa to dobre buty (od circa 600, ale naprawdę dobre ok.
    1200), ochraniacze na kolana (~150 zł), buzer/zbroja (na upartego coś
    Utiko-podobne styknie - ~250 zł, jak buzer za ~400 zł, to jeszcze
    ochraniacze na łokcie się przydadzą za jakąś stówkę i można rozważyć
    pas nerkowy enduro), kask (od ~400 w górę), gogle (100+ zł). Z
    tekstyliów wystarczą spodnie (300+) i rękawiczki (100+), może być jakaś
    koszulka dla lansu (100+). Na chłodniejsze dni przydaje się jakaś
    kurtka przeciwwiatrowa, ale do tego wystarczy jakiś chałat wygrzebany z
    szafy, którego nie szkoda będzie poprzycierać i ubłocić, acz oczywiście
    można też kupić jaką pro-enduro (od bodaj 500 w górę).
    Wszystkie ceny za low-end, choć da się to jeszcze potanić kupując
    chińszczyznę, używki, bawiąc się w prowizorki itd.
    Tak jeszcze na marginesie zaznaczę, że jak się jeździ, to tanie rzeczy
    starczają na krótko - szybko drą się i szmacą, droższe wystarczają
    zdecydowanie na dłużej. Ale też jak się nie jest pewnym, czy błotko
    wciągnie, to może nie warto przesadzać. Gdyby jednak, to często po
    sezonie trza z połowę wymienić.

    Od dużej biedy można zacząć i w ciuchach szosowych, ale raz że się
    spocisz jak świnka, dwa że nie są one idealne do zabawy w błocku, a
    trzy - po prostu ich szkoda na chetanie po krzakach i liczne gleby,
    które w tym sporcie są normą.

    > dlaczego endurowcy mnaja takie kaski z wysunieta szczeka?

    Żeby mieć czym oddychać (jazda w terenie może być naprawdę bardzo
    męcząca, nie wspominając o takich rozkoszach, jak wyklejanie z błota,
    podnoszenie po fyfnastej glebie, ściąganie motura z nieudanego
    podjazdu, czy prozaicznym odpalaniu z kopajki) oraz nie połamać sobie
    szczęki przy wielokrotnych glebach na pysk.
    Szit, ależ to zabrzmiało zachęcająco ;-)

    > P.S. Ktos kiedys napisal, ze i tak wszyscy skonczymy w blocie :) Chyba
    > wzialem sobie to do serca :D

    I to jest słuszna koncepcja.

    de Fresz

  • 4. Data: 2010-05-21 20:54:10
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 21 May 2010 22:12:08 +0200, Laphroaig <m...@v...pl> wrote:

    [...]
    > Jakies specjalne zabezpieczenia? Kask? dlaczego endurowcy mnaja takie
    > kaski z wysunieta szczeka?

    Żeby się nie udusić z wysiłku ;->

    (Można by teoretycznie jeździć w otwartym, ale szczęka się długo zrasta
    a implanty dużo kosztują, więc lepiej w takim endurowym ;-))

    Chciałem sobie w tym roku kupić DR350, ale niestety mam remont więc
    kupiłem sobie rower zamiast drugiego moto. ;-\

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 5. Data: 2010-05-21 20:58:39
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Zapek wrote:
> [...]
    >

    > Jesli Rybnik Ci nie jest bardzo daleki to zapraszam :)
    > Tyle,ze obecnie mam enduro o poj. 600 ale w miare lekkie bo 139kg

    Jestem ze Slaska, Piekary
    600 to troche mocne. Wolalbym zaczac od czegos znacznie mniejszego :)

    > Zalezy czy wolisz 2T czy 4T. Osobiscie nie lubie 2T;)
    > Ale godny uwagi jest chyba DT 125. Tani,prosty i trwaly.

    Wlasnie gogluje i DT125 wlasnie tez mi wpada w oko.

    > Buty i kask to podstawa.
    > Tania zabawa to nie jest

    Wlasnie zaczynam to dostrzegac. Chyba nie da sie tanim kosztem rozpoczaz
    zabawy. Mysle ze podolalbym kosztom tylko obawiam sie tego, ze mi sie
    nie spodoba albo ze to zbyt ekstremalny sport dla mnie. Swoje lata juz
    mam :(.

    > Mysl bo wykruszyl mi sie kompan do jazdy ;)

    Ja myslalem o wycieczkach w najblizsza okolice. Mialem kiedys znajomego
    z KTM'em (znajomego dalej mam ale juz bez KTM'a ) i twierdzi ze w
    najblizszej okolicy jest gdzie jezdzic. Tyle ze budowa autostrady
    zniszczyla czesc tych terenow

    --

    pozdr
    Laphroaig

  • 6. Data: 2010-05-21 21:03:08
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    de Fresz wrote:
    > On 2010-05-21 22:12:08 +0200, Laphroaig <m...@v...pl> said:

    Tak jak napisalem juz Zapkowi, widze, ze zanim sprawdze czy mi sie
    spodoba juz musze niemalo zainwestowac :(. Nawet nie chodzi o moto ale
    ochrone.

    Po Waszych opisach (zwlaszcza ten kask) zaczynam sie zastanawiac, czy to
    nie jest sport jednak dla zdecydowanie mlodszych :(.
    Moze jednak Sportster i Simson (notabene moj rowiesnik) to juz wszystko
    na co mnie stac.

    Chyba pomysl wymaga dalszych przemyslen :)

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 7. Data: 2010-05-21 21:05:23
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Leszek Karlik wrote:

    > Chciałem sobie w tym roku kupić DR350, ale niestety mam remont więc
    > kupiłem sobie rower zamiast drugiego moto. ;-\

    A ja myslalem, ze to na rowerze moge sie udusic i wymyslilem se enduro.
    Oj ja naiwny. Chyba mi przyjdzie zrewidowac moje pomysly

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 8. Data: 2010-05-21 21:16:43
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-05-21 23:03:08 +0200, Laphroaig <m...@v...pl> said:

    > Tak jak napisalem juz Zapkowi, widze, ze zanim sprawdze czy mi sie
    > spodoba juz musze niemalo zainwestowac :(. Nawet nie chodzi o moto ale
    > ochrone.

    To i tak wyjdzie taniej niż rekowalescencja.
    Acz weź jeszcze pod uwagę, że "enduro" to szerokie określenie i każdy
    jak pisze, to opisuje sprzęt jaki jemu się sprawdza. Bo można i
    spokojnie pyrkać szutrówkami z prędkościami niewiele większymi od tych,
    jakie dałoby się tam osiągnąć szosówką, a można szaleć po poligonach,
    piaskarniach, torach krossowych i jeszcze jest całe mnustfo sposobów
    jeźdżenia pomiędzy.

    > Po Waszych opisach (zwlaszcza ten kask) zaczynam sie zastanawiac, czy
    > to nie jest sport jednak dla zdecydowanie mlodszych :(

    Łeeee tam, nie wymiękaj ;-)

    > Chyba pomysl wymaga dalszych przemyslen :)

    Poszukaj kogoś wśród bliższych/dalszych znajomych, kto da Ci się karnąć
    w terenie swoim moturem, to powie Ci więcej, niż kilometry postów w
    juznecie. Do tego wystarczą Ci takie ciuchy, jakie masz.

    de Fresz

  • 9. Data: 2010-05-21 21:59:12
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 21 May 2010 23:05:23 +0200, Laphroaig <m...@v...pl> wrote:

    [...]
    > A ja myslalem, ze to na rowerze moge sie udusic i wymyslilem se enduro.

    Hehehe. Nieno, rower jeszcze bardziej wysiłkowy, ale dlatego kaski rowerowe
    nie mają szczęki (a jak mają, jak downhillowe, to jeszcze bardziej
    wysuniętą
    i mniejszą niż kaski do enduro).

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 10. Data: 2010-05-22 04:51:20
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2010-05-21 22:12, Laphroaig pisze dużo:

    Nie radzę,będziesz się później nudził na szosie:-)

    --
    Tomek
    BMW R1100S