  • 31. Data: 2014-06-26 22:21:15
    Temat: Re: [engine] tie50
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 25.06.2014 21:53, Wojciech Muła wrote:

    > gprof, oprofile

    Dzięki wszystkim. O gprof coś kiedyś słyszałem,
    o oprofile i perf nie, trzeba będzie poeksperymentować.
    Jest jeszcze jakiś googlowy wynalazek
    https://code.google.com/p/gperftools/wiki/GooglePerf
    ormanceTools

    pzdr
    bartekltg

  • 32. Data: 2014-06-26 22:36:04
    Temat: Re: [engine] tie50, - patches again
    Od: firr <p...@g...com>

    > to jest format raw faces /triangles =
    >
    > surowa tablica trojkatów

    wogole to powraca dla mnie temat opisywania figur łatami beziera - ten akurat
    tie-fighter jest kanciasty ale mam inny model
    syreny ktora ma tez sporo trojkatów 62 tysiace a pewnie dalaby sie opisac bez
    problemu z 50 łatami

    tutaj walcze w tym rasteryzerze z tym by
    uzyskac 100 k/20 ms i nie bardzo widze dalsze mozliwosci optymalizacji 9wydaje sie to
    niemozliwe) ale gdyby tak zrobic rasteryzer platow beziera?

    - prawie polowe czasu zajmuje transformacje tych 100 k (3.6MB) trojkatów, w przypadku
    platów ten czas bylby ok 1000x krotszy (no moze troche mniej ale wielokroc)

    ogolnie ten fakt powoduje ze obciaznie pierwszej polowy pipeline spada z 100% gdzies
    tak do 1%

    zostaje jeszcze kwestia rasteryzacji,

    najlatwiejszym sposobem i tym ktory sie chyba zwykle robi jest wyrenderowanie takiej
    laty jako takiego kocyka z trojkatów
    - co jest banalne bo po lacie leci sie jak w podwojnej petli for bardzo szybko
    samymi sumami i mnozeniami (o ile pamietam)

    ze wzgledu na to ze trojkaty w takim kocu leza blisko siebie moze to byc nawet samo z
    siebie nieco szybsza rasteryzacja niz w zwyklym modelu 3d (w modelu 3d tez zwykleleza
    jakostam bliko siebie ale tu
    kontrola nad czesciami procesu jest lepsza
    wogole mozna trójkatyzowac te laty z dowolna gestaoscia i miec wiekszą kontrole
    nad tym jak to robic

    pozatym - co najwazniejsze - o ile w tym schemacie z trojkatami nie ma innej opcji
    niz robic takie male rasteryzacje np 50k trojkatow (co jest cholernie ze tak powiem
    rozproszonym procesem liczyc 3 x 50 tysiecy
    nachylen by pozniej robic to malymi scanlinami itd ) to tutaj najprawdopodobniej
    mozna pokusic sie o jakas bardziej calosciową metode rasteryzacji takiej łaty -sa tu
    swietne perspektywy i chyba bede musial nad tym popracowac bo nawet nie powinno to
    byc 'az takie' trudne - gdybym np zrobil tego typu rasteryzer i osiagnal renderowania
    np pare razy szybsze niz na surowych trojkatach to by było coś (wielokroc ray szybsze
    byloby trudno osiagnac bo same zapisy do framebuforow zajmuja swoj czas i tego sie
    nie przeskoczy ale to cale obracanie ciezkimi geometriami mozna chyba w sporej czesci
    wyeliminowac a i moze osiagnac lepszą jakosc wizualna dla pozaokraglanych modeli)

    co do tej metody rasteryzacji to np mozliwe ze daloby sie to zrobic nie trojkatami
    tylko zwyklymi pikselami moze trzebby tylko wymyslic jakas metode sprytnego
    wyznaczania tych przyrostowych delt dx dy by nie powodowaly ani dziur miedzy
    pikselami ani tez pisania jednego po drugim moze wlasnie bede probowac sie pobawic ;/

  • 33. Data: 2014-06-26 22:56:31
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 26.06.2014 bartekltg <b...@g...com> napisał/a:

    > Dzięki wszystkim. O gprof coś kiedyś słyszałem,
    > o oprofile i perf nie, trzeba będzie poeksperymentować.
> [...]
    Googiel udostępnił swój autoprofiler - AutoFDO.
    https://github.com/google/autofdo

    Potrzebny jest gcc z googlowej gałęzi lub LLVM 3.5. Wykorzystuje on
    próbki wygenerowane przez linuksowy perf. Działa z nowszymi procesorami
    intela wspierającymi - last branch record.

  • 34. Data: 2014-06-28 13:00:07
    Od: firr <p...@g...com>

    > - prawie polowe czasu zajmuje transformacje tych 100 k (3.6MB) trojkatów,

    moze troche przesadzilem ze prawie polowe, ogolenie w pipeline sa 4 etapy

    - transformacje
    - clipping
    - shading
    - rasterization

    i kazdy etap z grubsza zajmuje swoje powiedzmy po 5 ms na etap (z grubsza - clipping
    chyba zajmuje poniekad mniej (powiedzmy 3 ms) , za to shading poniekad wiecej
    (powiedzmy 8 ms) - za to rasteryzacja potrafi nawet wykazywac ujemne czasy (-2 ms) -
    tj po wyifowaniu jej - program zwalnia a po odkomentowaniu przyspiesza ;/
    i nei ejst to raczej blad pomiaru tylko fakt) - ale z grubsza tak sie sprawy mają

  • 35. Data: 2014-07-07 16:02:54
    Od: firr <p...@g...com>

    > przykro mi tak to komentowac ale niestety na razie nic nie wymysle bo juz dawno
    temu przestalo mnie to interesowac.. (moze za rok)

    ps wcale nie che byc nieuprzemy itp (jak wspomnialem interesuje sie moralnoscia i
    tego typu sprawami itp [kiedys co prawda bardziej a dziś niestety mniej] ) ale tez
    internetowy głabizm działa na mnie nie za dobrze (po prostu mnie to obrzydza itp) -

    niezamadry kolega remek jesli chce zrozumiec czemu te jego porady sa
    nieziemsko głupie i burackie niech sie
    sam nad tym zastanowi, (jesli dojdzie do tego samodzielnie ma wiekszą szanse to
    zrozumiec i sie czegos nauczyc (kosztem nieststy mojego czasu zmarnowanego na
    babranie sie w ultrażenujacej glupocie) )