  • Data: 2010-02-26 23:46:54
    Temat: enkoder obrotowy - podlaczenie ?
    Od: "nenik" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nigdy nie mialem z tym doczynienia i terminologia tej tematyki jest mi obca :(
    Mam enkoder najprawdopodobniej typowy , czyli + -
    wyjscia A , A zanegowane , B , B zanegowane , Indeks , Indeks zanegowany

    Narazie sprawdzilem wyjscia na oscyloskopie , jest ok , pytanie czy sa
    przeciwwskazania aby uzyc tylko 3 przewodow no i zasilania :)
    aby podlaczyc enkoder bezposrednio do np. mikrokontrolera .
    Czy tez koniecznie trzeba uzyc ukladu posredniego pomiedzy enkoderem a
    mikrokontrolerem .

    Pobor pradu przez enoder wynosi 60mA , moje domysly to 3 kanaly x 20mA i to
    mnie zastanawia , czy przypadkiem sa enkodery z wyjsciem pradowym ?