  • 91. Data: 2010-10-22 19:59:38
    Temat: Re: enter w inpucie wysyla formularz
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    październik roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 22. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Ghost:

    > Chocbys napisal, ze
    > jestes papiezem to nie, nie przyznam Ci racji, ze "Lepiej żeby 3/4 2
    > kB kodu było hackami na wszystkie przeglądarki niż żeby 99,7% 30 kB
    > frameworka było nieużywanymi funkcjami.".

    A nie przyznasz jej bo?

    Na razie tylko odpowiadasz półsłówkami, ale nigdzie jeszcze nie
    przedstawiłeś żadnego konkretnego argumentu. Twoje kontrargmunety zaś
    zazwyczaj są równoważne z ,,mylisz się".
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 92. Data: 2010-10-22 20:18:40
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-22 21:29, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Peter May" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak myslales.

    Nie, jak to wiem, bo wynika to z Twoich wypowiedzi.

    --
    Peter

  • 93. Data: 2010-10-22 21:29:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Mirosław Zalewski" <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> napisał w
    wiadomości news:20101022215938.1e077a64@pingwin...
    październik roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 22. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Ghost:

    >A nie przyznasz jej bo?

    ...czytelnosc kodu i szybkosc jego implementacji jest waznejsza niz marne
    30kb wagi.

    >Na razie tylko odpowiadasz półsłówkami, ale nigdzie jeszcze nie
    >przedstawiłeś żadnego konkretnego argumentu. Twoje kontrargmunety zaś
    >zazwyczaj są równoważne z ,,mylisz się".

    To kwestia Twojego (braku) czytania ze zrozumieniem - tak wiem, za kilka
    postow ponowne napiszesz, ze nie podalem argumentow.

  • 94. Data: 2010-10-22 21:30:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie, jak to wiem, bo wynika to z Twoich wypowiedzi.

    Zieeew...

  • 95. Data: 2010-10-22 22:05:30
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-22 23:29, Ghost pisze:

> [...]
    > czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Ghost:

    > ...czytelnosc kodu i szybkosc jego implementacji jest waznejsza niz

    Kod napisany z wykorzystaniem dowolnego framework-a JS można tam samo
    zepsuć, jak i w napisanym bez niego. Argument pt. "czytelność kodu"
    absolutnie nie jest zależny od żadnego framework-a tylko od programisty,
    który pisze ten kod.

    A co do szybkości implementacji, to frameworki pomagają, bo od tego one
    są. Ale jest to nierzadko obarczone ich słabszą wydajnością. Poza tym
    szybko napisany kod != dobrze napisany kod. To znów zależy od
    programisty, jego podejścia do kodowania, doświadczenia, itd.

    I co to za argument "30kb wagi"? A dlaczego nie 32 lub 155? Co to ma do
    tego, o co zapytał wątkotwórca?

    Wątkotwórca chciał podpowiedzi / rozwiązania _jego problemu_. Wytłumacz
    jaśniej po co do tak prostego zadania, jak return false;, potrzebny Ci
    jest jakikolwiek framework? Bo tego nie rozumiem.

    --
    Peter

  • 96. Data: 2010-10-22 22:45:07
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 23 Oct 2010 00:05:30 +0200, Peter May napisał(a):

> [...]
    > zepsuć, jak i w napisanym bez niego. Argument pt. "czytelność kodu"
    > absolutnie nie jest zależny od żadnego framework-a tylko od programisty,

    Zwłaszcza jak musi klepać coś takiego:

    var key = (e.type == 'keypress') ? e.charCode || e.keyCode || e.which :
    e.which || e.keyCode;

    Zamiast: var key = e.which;

    Jak widać sprawa jest zupełnie niezależna od programisty. Nic a nic.

    > A co do szybkości implementacji, to frameworki pomagają, bo od tego one
    > są. Ale jest to nierzadko obarczone ich słabszą wydajnością.

    Co za różnica w prędkości czy powyższa sieczka będzie ukryta we frameworku
    czy wsadzona w sam środek własnego kodu? Co zapewne trzeba będzie N razy
    zduplikować.

    > Poza tym
    > szybko napisany kod != dobrze napisany kod.

    Co ma piernik do wiatraka? Piszemy o prędkości działania kodu a nie
    prędkości pisania kodu. Która, notabene, będzie większa w przypadku
    frameworków, bo nie trzeba się pałować z całą masą hacków.

    > To znów zależy od
    > programisty, jego podejścia do kodowania, doświadczenia, itd.

    Znajdź mi doświadczonego programistę, który bez noża na gardle będzie
    tworzył takie potworki w czystym JS.

    > I co to za argument "30kb wagi"? A dlaczego nie 32 lub 155? Co to ma do
    > tego, o co zapytał wątkotwórca?

    Taki, że jest to praktycznie nieodczuwalne. Głupie menu rozwijalne to jest
    kilka(naście) kilobajtów przesyłanych *przy każdym odświeżeniu strony*.

    > Wątkotwórca chciał podpowiedzi / rozwiązania _jego problemu_. Wytłumacz
    > jaśniej po co do tak prostego zadania, jak return false;, potrzebny Ci
    > jest jakikolwiek framework? Bo tego nie rozumiem.

    Pisaliśmy o funkcji do przechwycenia klawisza, a nie return false.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 97. Data: 2010-10-22 22:47:38
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 22 Oct 2010 15:40:51 +0200, Exe Very Cute napisał(a):

    > Nosz k***a mać! Zabić to mało. Jak doje*y nie umieją programować, to
    > używają frameworków, bo 99% gotowców na necie do pokazywania/ukrywania
    > warstwy opiera się o jQuery.

    To jest dość ekstremalny przykład, na przykładzie kretyna można udowodnić
    dowolną tezę.

    Poza tym, skoro używasz cache, to framework nie jest dla Ciebie *żadnym*
    problemem. Plik JS może sobie leżeć praktycznie bezterminowo w cache
    przeglądarki, a jego zmiana nastąpi dopiero po zmianie wersji (co następuje
    bardzo rzadko, a czasem w ogóle).

    Co też jest kolejnym argumentem *za* używaniem takich rozwiązań.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 98. Data: 2010-10-23 01:45:17
    Od: Exe Very Cute <k...@p...onIet.pl>

    W dniu 2010-10-23 00:47, Borys Pogoreło pisze:

    > To jest dość ekstremalny przykład, na przykładzie kretyna można udowodnić
    > dowolną tezę.

    Ale doskonale pokazujący dlaczego zanim użyje się frameworka należy
    pomyśleć czy jest on w ogóle potrzebny.

> [...]
    > bardzo rzadko, a czasem w ogóle).
    >
    > Co też jest kolejnym argumentem *za* używaniem takich rozwiązań.

    Oh. Przez analogię nie jest: "Nie-frameworkowe pliki JS są cache`owane
    przez przeglądarkę i jest to argumentem za ich używaniem" ;-]

    Żeby być zupełnie szczerym - w tej samej aplikacji *używam frameworka*.
    Mootools. Ale on jest dynamicznie dodawany tylko gdy jest zalogowany
    ktoś z obsługi i chce sobie moduły poprzeciągać po ekranie.

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 99. Data: 2010-10-23 01:47:48
    Od: Exe Very Cute <k...@p...onIet.pl>

    W dniu 2010-10-22 17:58, Peter May pisze:

    > Jeszcze tylko nie dopisałeś kto musiał potem ten syf programistyczny
    > posprzątać :P

    Nie gniewam się. Za usunięcie 5 plików z serwera plus skasowaniu kilku
    linijek JS w templatce: 250 + VAT. Najłatwiej zarobione whiskey od tygodni.

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 100. Data: 2010-10-23 08:30:12
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-10-23 00:45, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    > e.which || e.keyCode;
    >
    > Zamiast: var key = e.which;
    >
    > Jak widać sprawa jest zupełnie niezależna od programisty. Nic a nic.

    Pretensje kieruj do tych, co tworzą przeglądarki.

    > Co za różnica w prędkości czy powyższa sieczka będzie ukryta we frameworku
    > czy wsadzona w sam środek własnego kodu? Co zapewne trzeba będzie N razy
    > zduplikować.

    Nie trzeba n razy duplikować. Możesz mieć napisany własny framework.

    > Co ma piernik do wiatraka? Piszemy o prędkości działania kodu a nie
    > prędkości pisania kodu. Która, notabene, będzie większa w przypadku
    > frameworków, bo nie trzeba się pałować z całą masą hacków.

    Wskaż mi post, w którym napisałem, że nie wolno / nie ma sensu używać w
    ogóle frameworków?

    > Znajdź mi doświadczonego programistę, który bez noża na gardle będzie
    > tworzył takie potworki w czystym JS.

    Doświadczony programista to sobie może stworzyć własny framework w
    oparciu o własne doświadczenia. Ale nie musi.

    > Taki, że jest to praktycznie nieodczuwalne. Głupie menu rozwijalne to jest
    > kilka(naście) kilobajtów przesyłanych *przy każdym odświeżeniu strony*.

    > Pisaliśmy o funkcji do przechwycenia klawisza, a nie return false.

    Nie. Wątkotwórca chciał, aby formularz niesubmitował się na naciśnięcie
    klawisza enter.

    Nie wiem, czy ja nie wyraźnie piszę? To jeszcze raz: _frameworki nie są
    złe_, ale czasem wykorzystywanie ich tylko do jednej akcji jest moim
    zdaniem strzelaniem do muchy z armaty. Możesz się z tym nie zgodzić i
    Twoja sprawa. I jaki problem? Żaden.

    --
    Peter