  • 1. Data: 2012-11-01 17:46:28
    Temat: flop ciekawostka
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    mam pytanie, a raczej dwa, pierwsze to zagadnienie: jak na XP stworzyć
    dyskietkę startową 5,25"? drugie też nie mniej ciekawe: są sobie kable do
    flopów 3,5" i 5,25", jak Ktoś nie widział to kable kupowane obecnie do
    stacji 3,5" to zwykła taśma z zamocowanymi dwoma wtykami IDC34 z obu końców
    taśmy - taśma jest na wprost, nie ma przeplotu... natomiast taśmy do flopów
    5,25 mają dwa wtyki na flopy 5,25 jeden na środku i jeden na końcu, przy
    czym ten na końcu ma skrosowane linie... no i teraz zagadnienie... dlaczego?
    dlaczego tak jest, że jak podłączamy flopa 3,5" nową taśmą (pierwszy rodzaj
    bez przeplotu) to flop jest widziany jako A, natomiast gdy podłączamy drugim
    rodzajem taśmy, flop 3,5" A to ten na końcu (po przeplocie) - po
    przeplocie...

    KI DIABEŁ?

    P.S.
    jedyne wyjaśnienie to takie, że płyta wykrywa typ kabla?

  • 2. Data: 2012-11-01 18:27:31
    Temat: Re: flop ciekawostka
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 01/11/2012 16:46, identyfikator: 20040501 wrote:
> [...]
    >
    > KI DIABEŁ?
    >
    > P.S.
    > jedyne wyjaśnienie to takie, że płyta wykrywa typ kabla?

    Z tego, co pamiętam: A do do 'zewnętrznej' a B do przeplotu. Potem
    jeszcze zaglądnąć co się dzieje w BIOSie.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2012-11-02 21:52:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.11.2012 18:27, DooMiniK pisze:

    > Z tego, co pamiętam: A do do 'zewnętrznej' a B do przeplotu. Potem
    > jeszcze zaglądnąć co się dzieje w BIOSie.

    Swoją szosą: kto jeszcze używa dyskietek?

  • 4. Data: 2012-11-02 22:56:05
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:k6u91g$pe9$1@node1.news.atman.pl...
    > mam pytanie, a raczej dwa, pierwsze to zagadnienie: jak na XP stworzyć
    > dyskietkę startową 5,25"?

    Potrzebujesz całą zawartość dyskietki startowej czy tylko chcesz zastartować
    windowsowego dosa? W pierwszym przypadku robisz zwykłą dyskietkę startową
    3.5", potem na kompie z napędem 5.25 startujesz z tej 3.5 (zakładam że ma
    obie stacje), jak zastartuje ten windowsowy dos to wpisujesz: format b: /s
    (przyjmuję że napęd 5.25 to B). Jeśli chcesz całą zawartość to kopiujesz
    (pod NC czy TC) zawartość 3.5 na 5.25 (5.25 ma trochę mniejszą pojemność niz
    3.5, najwyżej z paru plików zrezygnujesz; choć może zawartość dyskietki
    startowej XP to mniej niż 1.2 MB, wtedy wszystko się zmieści).

> [...]
    > flop jest widziany jako A, natomiast gdy podłączamy drugim rodzajem taśmy,
    > flop 3,5" A to ten na końcu (po przeplocie) - po przeplocie...

    Czy przypadkiem kolejności flopów nie można było zmieniać w biosie? I
    zamieniać A z B i vice versa?

    > P.S.
    > jedyne wyjaśnienie to takie, że płyta wykrywa typ kabla?

    Żaden problem. Płyty wykrywały np. kable IDE 80 mimo że te dodatkowe 40 żył
    w ogóle nie uczestniczyło w transmisji danych (to było tylko ekranowanie).

  • 5. Data: 2012-11-03 09:50:42
    Od: Rafał <b...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Swoją szosą: kto jeszcze używa dyskietek?

    ja ostatnio musiałem użyć :)
    Miałem potrzebe zrobienia bootowalengo CD-ROM z systemem,
    no i moim softem (pewne jakiś stary, no ale taki miałem) nijak nie
    umialem sobie poradzić bez dyskietki.

  • 6. Data: 2012-11-04 22:45:55
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 02 Nov 2012 21:52:08 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Swoją szosą: kto jeszcze używa dyskietek?

    Pewnie ZUS :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 7. Data: 2012-11-05 10:05:53
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-11-02, o godz. 21:52:08
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Swoją szosą: kto jeszcze używa dyskietek?

    ZUS Daleko im do zamówienia z 2008 kiedy zrobili przetarg na 130 tysięcy
    ale nadal po kilkanaście tysięcy rocznie kupują - już poza przetargami.
    Poczta Polska także. Poza tym dość sporo sprzętu
    pomiarowego/diagnostycznego mającego więcej niż 4-5 lat ma stacje
    dyskietek do wgrywania/zgrywanie danych. No i moja pierwsza cyfrówka
    służbowa SONY Mavica FD-85 ;-) W czasach gdy karty pamięci były
    obłędnie drogie SONY wypuściło takie cudo ze stacją dyskietek. Na
    jednej mieściło się 10-12 fotek 640x480. Zamiennie można było stosować
    adapter na karty MemoryStick ale on kosztował 1/3 ceny aparatu.

    Zdrówko

  • 8. Data: 2012-11-05 11:36:31
    Od: Rysiek <rysiom@o2_kropka_co.uk>

    W dniu 2012-11-02 22:56, maX pisze:

> [...]
    >
    > Żaden problem. Płyty wykrywały np. kable IDE 80 mimo że te dodatkowe 40
    > żył w ogóle nie uczestniczyło w transmisji danych (to było tylko
    swoją drogą - nie próbowałeś nagrać bootowalnego CD używając obrazu
    dyskietki ? każdy soft do nagrywania ma opcje tego typu - ja np swego
    czasu dogrywałem do płyt z filmem mini dystrybucje typu cinemix
    ...zajmujące właśnie sektor startowy, w tym wypadku 2 mb - na wypadek
    gdyby dany system nie miał potrzebnych sterowników ... komputer odpalało
    się z CD / DVD :-)
    a tworzenie obrazu dyskietki (jeśli nie ma go nigdzie w necie) jest
    proste i są do tego darmowe programy. Swoją drogą - sam raz na kilka
    miesięcy spotykam się z potrzebą sprawdzenia czegoś, wtedy emulacja
    stacji dyskietek w systemie też się przydaje, podobnie jak używanie
    obrazów zmagazynowanych na dysku i podpinanie ich za pomocą Gizmo jest
    wygodniejsze od żonglowania nośnikami - te spokojnie - nietknięte leżą
    sobie w kartonie :-)

  • 9. Data: 2012-11-05 13:32:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Po FD- byla linia CD- na male CD :)