  • 1. Data: 2010-08-30 10:34:46
    Temat: focus 1.8 TDCI - co doradzic?
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    witam
    kolega szuka auta,
    i znalazł fajnego focusa 1.8 TDCI.
    wersja chyba pełna, z tempomatem i webasto.
    175 kkm przebiegu [tyle na liczniku, ogolnie auto wygląda na taki przebieg,
    ale...]
    wiadomo, auto jak auto,
    ale silnik / wtryskiwacze - to nas martwi.

    jaki jest aktualnie koszt naprawy tej usterki,
    mysle o regeneracji - ktoś to robił?
    warto w to wchodzić, czy nie?

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 2. Data: 2010-08-30 11:04:41
    Temat: Re: focus 1.8 TDCI - co doradzic?
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    Bartek pisze:

> [...]
    > liczniku, ogolnie auto wygląda na taki przebieg, ale...]
    > wiadomo, auto jak auto,
    > ale silnik / wtryskiwacze - to nas martwi.

    Martwi Was bo coś z nimi nie tak, czy profilaktycznie chcesz wymienić
    wszystko co może się zepsuć? Jak tak, to kup nowy samochód :)

    A poważnie, zaglądnij na forum.fordclubpolska.org.

    --
    Piotr Czyż

  • 3. Data: 2010-08-30 11:11:30
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Czyż" <i...@i...com> napisał w wiadomości

    > Martwi Was bo coś z nimi nie tak, czy profilaktycznie chcesz wymienić
    > wszystko co może się zepsuć? Jak tak, to kup nowy samochód :)

    sam wiesz, co jest bolączką tego silnika. dlatego o to pytam.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 4. Data: 2010-08-30 11:19:56
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    Bartek pisze:

    > sam wiesz, co jest bolączką tego silnika. dlatego o to pytam.

    Właśnie niespecjalnie słyszałem na forum, żeby jego bolączką były te
    wtryskiwacze.
    Poszczególne modele forda w różnych rocznikach miały różne wtryskiwacze i
    pompy wys.ciśn., więc to że np. Mondeo II 2.0tdci do 2005r. miały problem
    nie przekładało się na analogiczne problemy tego silnika np. w focucach.

    A to o czym piszesz może być bolączką każdego diesla z common rail, więc
    możesz mieć tylko dylemat czy kupować nowy na gwarancji, czy nie.

    --
    Piotr Czyż

  • 5. Data: 2010-08-30 11:57:53
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    > nie przekładało się na analogiczne problemy tego silnika np. w focucach.

    Sprawdź, czy układ wtryskowy w tej Foce to Siemens czy Delphi. Są oznaczenia
    na wtryskiwaczach/pompie.

    Jurand.

  • 6. Data: 2010-08-30 12:06:31
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > i znalazł fajnego focusa 1.8 TDCI.
    [...]
    > ale silnik / wtryskiwacze - to nas martwi.

    gnebilem temat niedawno, bo tez mi sie taki trafil i go kupilem. Z
    informacji ktore znalazlem w sieci:
    - wtryskiwacze delphi lubia sobie pasc, nowe sa po 600zl/szt, wiec nie ma
    dramatu. W razie mega draki 2,5tys zl i jezdzisz kolejne 200kkm
    - nowsze modele maja juz wtryski siemensa i te podobno sie nie psuja
    - dwumasa tez nie zabija cenowo - 1300zl + robota i smigasz kolejne 200kkm,
    sa tez dostepne w podobnej zestawy tradycyjne valeo bez dwumasy, ktore
    zalatwiaja problem dozywotnio
    - pompa jeszcze sie nikomu nie zepsula
    - czasami moze pasc jakis czujnik (np polozenia walka rozrzadu), ale nie sa
    to duze koszty
    - silnik to stara sprawdzona konstrukcja i nie ma sie co psuc poza ww
    osprzetem

    Najprosciej podjechac na kompa przed zakupem, sprawdza Ci te wtryski i nie
    tylko, co oczywiscie nie wykluczy ich awarii za kolejne 10kkm :) Jedyne
    pocieszenie ze wtryski nie zdychaja nagle i bezobjawowo. Nie ma co sie
    martwic na zapas. Jak czytalem opinie na forum o 1.8TDCI to masakra, wtryski
    padaja jak muchy, turbina zdycha, dwumase wymienia sie na corocznym
    przegladzie. A w rodzinie 2 focusy, w pracy koledzy maja 4 kolejne i nikt
    jeszcze nie wymienial tych elementow.

    --
    Tomek