  • 1. Data: 2011-02-06 21:18:19
    Temat: fotoradar Berlin
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Witam,

    Podczas przejazdu przez Berlin ichniejszy fotoradar zrobił zdjęcie.
    Czy Niemcy wysyłają te foty celem ustalenia kierującego do PL? Samochód
    na firmę, kierujący niezwiązany z ową firmą. Przekroczenie prędkości o
    jakieś 15-20 km/h. Jak z punktami karnymi?

    BTW - była też druga fota w PL - czy nasza straż wiejska może już znów
    występować o ustalenie kierującego, czy olać polecony?

    Na szczęście w obu przypadkach drzemałem na kanapie z tyłu :]

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2011-02-06 22:46:17
    Temat: Re: fotoradar Berlin
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-02-06 21:18, LEPEK pisze:
> [...]
    > na firmę, kierujący niezwiązany z ową firmą. Przekroczenie prędkości o
    > jakieś 15-20 km/h. Jak z punktami karnymi?

    Nie opłaca się, nic nie dostaniecie. W Polsce nie napisałeś o ile
    przekroczyłeś, ale do 20 km/h też nie często wysyłają fotki.

  • 3. Data: 2011-02-07 08:47:51
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Mi strzelili fotkę w Berlinie jakieś 3 lata temu do dzisiaj nic nie
    dostałem.

  • 4. Data: 2011-02-07 09:20:05
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Podczas przejazdu przez Berlin ichniejszy fotoradar zrobił
    > zdjęcie.
    > Czy Niemcy wysyłają te foty celem ustalenia kierującego do
    > PL?

    Nic Ci nie zrobią dopóki ponownie nie pojawisz się tym autem
    w Niemczech. Wtedy jak Cię zatrzymają możesz mieć sporo
    problemów.

  • 5. Data: 2011-02-07 10:10:47
    Od: PJ <p...@g...com>

[...]

    15-20 km/h jeszcze nie, teoretycznie wysyłają od 70 euro ale jeśli
    pomyliłeś się i zmierzyło 21 km/h za dużo to już jest 80 euro czyli
    wysyłają a wiec czekać cierpliwie na wynik

    P.

  • 6. Data: 2011-02-07 11:00:02
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    >15-20 km/h jeszcze nie, teoretycznie wysyłają od 70 euro ale jeśli
    >pomyliłeś się i zmierzyło 21 km/h za dużo to już jest 80 euro czyli
    >wysyłają a wiec czekać cierpliwie na wynik

    Mój koleżka dostał z tydzień temu zdjęcie. Na zdjęciu jest tylko twarz
    kierowcy (jego), nie ma samochodu, oczywiście są podane numery
    rejestracyjne. A mandat za przekroczenie o 8km/h i na 15EUR.
    To moze być lipa? A może wysyła to jakaś ich "straż miejska"?

  • 7. Data: 2011-02-07 11:07:29
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-02-07 11:00, CeSaR pisze:

> [...]
    > rejestracyjne. A mandat za przekroczenie o 8km/h i na 15EUR.
    > To moze być lipa? A może wysyła to jakaś ich "straż miejska"?

    Dokładnego przekroczenia to nie jestem pewien, bo nie kierowałem.
    Kierownik samochodu zeznał, że jechał chyba 65 km/h (obszar zabudowany).
    Będę oczekiwał korespondencji ;)

    Pozdr,

  • 8. Data: 2011-02-07 11:11:10
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-02-07 09:20, Robert_J pisze:

    > Nic Ci nie zrobią dopóki ponownie nie pojawisz się tym autem w
    > Niemczech. Wtedy jak Cię zatrzymają możesz mieć sporo problemów.

    A to chyba jakaś urban legend jest. Niby jakim prawem mają _mi_ robić
    problemy, skoro to nie ja złamałem przepisy, nie wystawili mandatu, ani
    nawet nie wystąpili o ustalenie kierowcy? Nie mówiąc już o tym, że
    "pojawienie się w DE" ne jest już rejestrowane na granicy od kilku lat
    (no, chyba że dotarłbym tam promem z kraju z poza Schengen).

    Pozdr,

  • 9. Data: 2011-02-07 11:36:48
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Nie mówiąc już o tym, że "pojawienie się w DE" ne jest już
    rejestrowane na granicy od kilku lat

    he he he a to jest właśnie urban legend :-) kolesia raz złapali na
    fajkach miał sztangę czy dwie za dużo, od tego czasu zatrzymywali go
    prawie na każdej kontroli i nie przy granicy gdzie wpadł tylko w głębi
    Niemiec, skaner tablic podpięty do bazy danych czyni cuda, Straż
    Graniczna w zachodniopomorskim tez się tym bawi ustawiają się na
    wylotówkach i nagrywają kto, gdzie i kiedy ...

    P.

  • 10. Data: 2011-02-07 12:41:20
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > A to chyba jakaś urban legend jest. Niby jakim prawem mają
    > _mi_ robić problemy...

    Jeśli chcesz to mogę skontaktować Cię z moim kuzynem
    (zakładając że on zechce z Tobą rozmawiać), który kilka
    miesięcy pałował się z niemiecką policją. Fakt że jego
    zatrzymał nieoznakowany radiowóz, ale mimo 300 E "zaliczki"
    na mandat jeszcze chyba 2 razy chcieli więcej, bo rzekomo
    dopatrywali się kolejnych wykroczeń na zarejestrowanym
    materiale. W końcu kuzyn się wk...ł i przez DAS pozwał do
    sądu niemiecką policję. I wygrał, skończyło się na bodajże
    50 E mandatu i miesiącu zakazu jeżdżenia po fatherlandzie
    :-)

    > ..skoro to nie ja złamałem przepisy,

    A kto? Sam napisałeś że FR pstryknął, więc logiczne jest
    założenie że to Ty prowadziłeś. Jeśli było inaczej to po
    prostu napisz, a nie oczekujesz że czytający pójdzie Twoim
    tokiem rozumowania ;-).

    > ...nie wystawili mandatu, ani nawet nie wystąpili o
    > ustalenie kierowcy?

    Tego nie jesteś pewien. Ile czasu minęło?

    > Nie mówiąc już o tym, że "pojawienie się w DE" ne jest już
    > rejestrowane na granicy od kilku lat

    A gdzie ja napisałem coś o granicy? Napisałem że jak Cię
    zatrzymają, w dowolnym miejscu.