  • 1. Data: 2011-04-22 05:54:35
    Temat: generator na 4 rozne czestotliwosci
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    potrzebowalbym zbudowac generatorek, ktory generowalby 4 rozne
    czestotliwosci w zakresie 3.5-3.8 MHz dowolne, ale niezbyt od siebie
    odlegle np. kilkanascie kHz.

    Gdyby chodzilo o 1 czestotl. to nie ma problemu, bo jest jakis jeden
    kwarc, ale potrzeba 4 i to w jakis sposob przelaczanych.

    DDS odpada, bo zbyt drogie rozwiazanie. Macie jakies pomysly?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-04-22 06:26:27
    Temat: Re: generator na 4 rozne czestotliwosci
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 04/22/2011 01:54 AM, a...@p...pl wrote:
> [...]
    > kwarc, ale potrzeba 4 i to w jakis sposob przelaczanych.
    >
    > DDS odpada, bo zbyt drogie rozwiazanie. Macie jakies pomysly?

    4 generatory funkcji na max038? Ale to może być zbliżone kosztami do
    rozwiązania na DDS.
    Albo inaczej: DDS na małym mikrokontrolerze generujący 4 przebiegi w
    "paśmie podstawowym", a następnie przenieść na częstotliwość docelową
    przez zmieszanie z przebiegiem o częstotliwości odpowiadającej różnicy
    pomiędzy częstotliwością przebiegu wygenerowanego a docelową.

    pzdr.
    j.

  • 3. Data: 2011-04-22 07:25:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w
> [...]
    > jeden
    > kwarc, ale potrzeba 4 i to w jakis sposob przelaczanych.

    No wlasnie - 4 jednoczesnie, czy jedna z 4 zadanych ?

    > DDS odpada, bo zbyt drogie rozwiazanie.

    Wcale nie takie drogie ostatnio.

    >Macie jakies pomysly?

    PLL chyba jeszcze mozna kupic, albo zlozyc ?
    Nic nie pisales o stabilnosci - moze wystarczy zwykly generator z
    przelacznikiem kondensatorow/cewek/trymerow czy napiecia do
    warikapu..

    J.

  • 4. Data: 2011-04-26 19:45:18
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 22 Apr 2011 09:25:20 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w
    >
    >No wlasnie - 4 jednoczesnie, czy jedna z 4 zadanych ?

    1 z 4

> [...]
    >Nic nie pisales o stabilnosci - moze wystarczy zwykly generator z
    >przelacznikiem kondensatorow/cewek/trymerow czy napiecia do

    generalnie chodzi o uproszczona (pod wzgledem regulaminu) wersje Lowow
    Na Lisa (fox hunting).

    Po jednej stronie jest nadajnik (lis) i ma on byc raz jako
    regulaminowy (1 czestotliwosc wedlug grafiku czasowego) a innym razem
    niegulaminowy (nadaje caly czas na 1 z 4 czestotliwosci).

    Po drugiej stronie jest odbiornik i znowu: regulaminowy slucha
    nadajnika (lisa) z ew. dostrojeniem lub nieregulaminowo slucha na 1 z
    4 czestotliwosci (prosto przelaczanych z ew. lekkim dostrojeniem).
    Wiec stabilnosc czestotliwosci nie musi byc duzo (bo mozna sie
    dostroic).

    Gdyby chodzilo o nadajniki (np. 5-6), to moze DDS bysmy wybrali, ale
    jeszcze potrzeba troche odbiornikow (wiec ilosci juz beda spore, a to
    kasa).

    Wiec juz wiecie o co chodzi. Moze cos doradzicie w kwestii PLL do
    nadajnika (1 z 4 czestotliwosci z 3.5-3.8MHz powiedzmy - ile wyjdzie
    to wyjdzie). W odbiorniku podobnie z ew. dostrojeniem za pomoca
    pokretla (guziczkow). Na czym zrobic ten generator z petla PLL?

    A jezeli DDS, to jaki bylby najtanszy w takim rozwiazaniu?

    Gdzies slyszalem, ze mozna byloby zrobic generator na te
    czestotliwosci z uzyciem malego procka np. AVR, co bezposrednio na
    porcie generowalby przebieg (podajac na przemian
    010101010101010101....) Daloby sie cos takiego zrobic? Np. na 2 bitach
    (dip switch) kodujemy, ktora z 1 z 4 czestotliwosci ma wygenerowac.

    00 - f1
    01 - f2
    10 - f3
    11 - f4

    taki maly procek bylby przeznaczony tylko do celu wygenerowania
    przebiegu, natomiast logika nadawania na osobnym. Natomiast w
    odbiorniku sam generator (z lekkim odstrojeniem).

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2011-04-26 20:02:33
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    a...@p...pl wrote:

> [...]
    > przebiegu, natomiast logika nadawania na osobnym. Natomiast w
    > odbiorniku sam generator (z lekkim odstrojeniem).

    Coś mi się wydaje, że ciągniesz konia pod górę. I coś z WCz jesteś na
    bakier. Przecież chcesz generować częstotliwości w paśmie 80m, więc co ci z
    TTLem. Na AVR tego nie zrobisz, chyba, że na AVR plus DDS. Masz cokolwiek ?
    Nadajnik, odbiornik? Ma być tanie? Dlaczego nie normalny nadajnik i
    odbiornik do łowów na lisa? A częstotliwości przełączasz kondensatorami lub
    diodą pojemnościową i napięciem.

    Waldek