  • 1. Data: 2012-11-17 00:36:15
    Temat: graficzny tablet
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    Ktoś używa?
    Chciałbym kupić taki graficzny tablet i się zastanawiam jaki. Dla corki,
    lubi rysować.
    Cena ma znaczenie ofc.
    Jakie znaczenie w praktyce ma rozdzielczość, bo standard to 2 tys a sa i
    4tys. Jeden znalazłem z funkcja wykrywania pochylenia piora, a inne tego
    nie maja?
    Obszar roboczy tych tańszych do 300pln to 15x10 i około tego. w cm
    naturalnie.
    Są firmy wacom - droższe, pentagram - tańsze i większe, albo hanvon.
    Sa też trusta. Nie mam bladego pojęcia jak to się sprawuje.

  • 2. Data: 2012-11-17 00:50:59
    Temat: Re: graficzny tablet
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Jawi napisał:
> [...]
    > Są firmy wacom - droższe, pentagram - tańsze i większe, albo hanvon.
    > Sa też trusta. Nie mam bladego pojęcia jak to się sprawuje.

    JA się napalilem sam dla siebie na MAnga cośtam :) Bamboo MAnga?

    o ten: http://www.wacom.asia/au/bamboo-tablets/bamboo-manga

    http://tech.wp.pl/kat,130050,title,Specjalny-tablet-
    do-Mangi-Wacom-Bamboo-Manga,wid,15009470,wiadomosc.h
    tml?ticaid=1f8a1

    Poniewaz bo w tej cenie (ponizej 400) ma takze sofciku kupe :)
    http://www.ceneo.pl/19274800

    A dziewczynki lubia inne dziwczynki z duzymi oczami :D
    (to pod katem Twojej corki)

    http://imagazine.pl/2012/10/15/wacom-bamboo-w-specja
    lnej-edycji-z-dodatkowym-oprogramowaniem-dla-tworcow
    -anime-i-manga/

    Dodane oprogramowanie: doskonałe połączenie

    Wielu użytkowników uważa programy Manga Studio Debut 4 i Anime Studio
    Debut 8 za najbardziej udane i łatwe w obsłudze narzędzia do cyfrowego
    tworzenia mangi. Dzięki dodaniu ich do tabletu firmy Wacom możliwości
    twórcze miłośników mangi stają się praktycznie nieograniczone. Pakiety
    oprogramowania dodane do tabletu Bamboo Manga zawierają liczne
    przewodniki i wskazówki, które maksymalnie ułatwiają rysowanie.

    Manga Studio Debut 4

    Ta uniwersalna aplikacja świetnie nadaje się do tworzenia
    zachwycających, gotowych do publikacji rysunków i komiksów w stylu
    manga. Zawiera różne efekty specjalne do odcieni na ekranie i narzędzia
    do dostosowywania obrazu. W połączeniu z tabletem Bamboo umożliwiają one
    tworzenie wysokiej jakości dzieł do wydruku lub publikacji w Internecie.

    Manga Studio Debut 4 to program idealny dla początkujących i
    zaawansowanych fanów kolorowego świata mangi. Użytkownicy znajdą w nim
    tradycyjne narzędzia do rysowania mangi, takie jak wzory i dymki do
    dodawania tekstów oraz linie symbolizujące szybkość do wyrażania emocji
    i nastrojów. Realistyczne wrażenia zapewnia twórcom mangi pióro czułe na
    nacisk, które zmienia pędzle w cyfrowe markery.

    Anime Studio Debut 8

    Nie wystarczy Ci rysowanie scenariuszy do mangi? Za pomocą
    wszechstronnego programu Anime Studio Debut 8 możesz tworzyć filmy 2D,
    animacje rysunkowe, anime i wycinkowe.

    Podobnie jak Manga Studio Debut 4 ten pakiet umożliwia amatorom
    tworzenie fascynujących postaci. Łącząc animację, dźwięk, wideo i efekty
    specjalne, takie jak cienie i podmuchy energii, nawet amatorzy mogą
    tchnąć życie w swoje postacie, które potrafią chodzić i zmieniać wyraz
    twarzy.

  • 3. Data: 2012-11-17 01:10:27
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-11-17 00:50, Mr Misio pisze:

    > JA się napalilem sam dla siebie na MAnga cośtam :) Bamboo MAnga?
    >
    > o ten: http://www.wacom.asia/au/bamboo-tablets/bamboo-manga
    też myślalem o wacomie, może nie ten manga, ale np
    http://allegro.pl/tablet-graficzny-hanvon-rollick-06
    04-i2793348728.html

    parametrami lepszy chyba, większy obszar roboczy, może nei dużo ale w
    tej skali to chyba coś daje?
    nie wiem sam

  • 4. Data: 2012-11-17 01:24:29
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Jawi napisał:

> [...]
    04-i2793348728.html

    > parametrami lepszy chyba, większy obszar roboczy, może nei dużo ale w

    Wytnij dzieku kulka kartek tego rozmiaru, no moze z marginesem 2cm i
    niech troche porysuje :) Wiesz, bo moze sie ani na tym ani na Mandze (bo
    podobne) -- nie miescic z rysunkami i powie ci "Tato, to nie ejst do
    niczego podobne, nie chce" ;)

    MAsz moze tablet, taki zwykly? Bo to tez moze byc proba. Moze ktos
    znajomy ma? Rysik kosztuje 40 zeta, programow do szkicowania i rysowania
    za free na androida cala masa. Mozna tez tak sporobowac, czy jej
    podejdzie takie rysowanie :)

  • 5. Data: 2012-11-17 02:12:49
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    O tablety pytaj sie na pl.comp.dtp i grafika. Tam spotkasz
    uzytkownikow. Na 99,9% powiedza Ci zeby kupic cos Wacoma, byc moze
    wlasnie bamboo.

    pozdr
    Piotr

  • 6. Data: 2012-11-17 02:19:30
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Piotr Molski napisał:
    > O tablety pytaj sie na pl.comp.dtp i grafika. Tam spotkasz
    > uzytkownikow. Na 99,9% powiedza Ci zeby kupic cos Wacoma, byc moze
    > wlasnie bamboo.

    Pfff, to ja moge tu napiosac, ze jesli juz to wacoma, a najlepiej ktores
    bamboo ;)

  • 7. Data: 2012-11-17 02:30:38
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 17 Nov 2012 00:36:15 +0100, Jawi napisał(a):

> [...]
    > Są firmy wacom - droższe, pentagram - tańsze i większe, albo hanvon.
    > Sa też trusta. Nie mam bladego pojęcia jak to się sprawuje.

    Patrząc z pozycji osoby, która trochę przy tablecie popracowała (Intuosy i
    Citntiq Wacoma, kilka egzemplarzy Kanvusa) powiem tak: Wacom. A poóniej
    dłłłuuuuuuuuuuugo nic. Jeżeli ma zacięcie do rysowania, lubi to - Inkling
    lub Bamboo. To Jej od tabletu nie odstraszy. Ciebie później wystraszą
    wymagania co do nowych wersji. :D

    [ Masz ochotę kupić telefon w sklepie komoorki.pl? Usiądź i poczekaj, aż ]
    [ Ci przejdzie. Więcej na http://maverick.jogger.pl/2011/01/21/bez-tytulu/ ]

  • 8. Data: 2012-11-17 13:05:01
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-11-17 02:30, Przemysław Ryk pisze:
    > lub Bamboo. To Jej od tabletu nie odstraszy. Ciebie później wystraszą
    > wymagania co do nowych wersji. :D

    Zdążyłem się zorientować :)
    Dzięki za opinie

  • 9. Data: 2012-11-17 18:16:47
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    On 17 Lis, 02:19, Mr Misio <m...@g...pl> wrote:

    > Pfff, to ja moge tu napiosac, ze jesli juz to wacoma, a najlepiej ktores
    > bamboo ;)
    I o to wlasnie chodzi ;) ;)

    pozdr
    Piotr

  • 10. Data: 2012-11-20 00:30:47
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    o...
    > powiem tak: Wacom. A poóniej
    > dłłłuuuuuuuuuuugo nic.

    A ja powiem tak: srrrrraaanieee w banie.
    Pewno jak ktos pro to moze i Wacom. Sam pracuje amatorsko obrabiajac
    zdjęcia na Pentagramie Designerze P2700 i zdecydowanie jest OK. Do maziania
    w PSie (do czego go uzywam) w niczym nie ustepuje odpowiednim Wacomom, a w
    tej cenie jakbym chcial kupic Wacoma to musialbym o format mniejszu Bamboo
    kupic, a tam mam prawie A4 :)
    Jeśli chodzi o stosunek jakosc/cena to zaden Wacom odpowiedni go nie
    wyprzedzi.

    T.