  • 1. Data: 2012-11-14 14:07:21
    Temat: jaki to wiatrak
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    może mi Ktoś tu napisać co to za podstawka i co to może być za procek z
    takim coolerem:
    http://e-serwis.org/smietnik/wiatrak_intel.JPG
    ?
    trafił do mnie trup, trzeba mu wymienić chłodzenie bo wyje, a ja nie za
    bardzo znam się na tych wszystkich prockach... więc jakby Ktoś mógł napisać
    jaki cooler dokupić to byłbym wdzięczny.

    to jest może ten procek bez nóżek? a jak go się wyjmuje i wkłada w
    podstawkę?

    pytam zupełnie poważnie więc proszę się nie popisywać...

  • 2. Data: 2012-11-14 14:18:41
    Temat: Re: jaki to wiatrak
    Od: v...@g...com

    > to jest może ten procek bez nóżek?
    > a jak go się wyjmuje i wkłada w
    > podstawkę?

    Obok wiatraka masz jak byk wypisany model plyty glownej.
    Wpisz to w google albo od razu w strone GigaByte.

    W odpowiedzi dostaniesz specyfikacje plyty glownej
    wliczajac w to rodzaj podstawki.
    A w gratisie pewnie bedzie tez instrukcja
    uwzgleniajaca instalacje procesora.

    Prawda, ze proste?

    > pytam zupełnie poważnie więc proszę się nie popisywać...

    Nie wiem jakim trzeba byc idiota, zeby dac Ci do remontu
    komputer.
    Tez pisze zupelnie powaznie.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2012-11-14 14:27:06
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-11-14, o godz. 14:07:21
    "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > podstawkę?
    >
    > pytam zupełnie poważnie więc proszę się nie popisywać...

    Masz na prawo od procesora model płyty. Ciężko w wyszukiwarkę wrzucić?
    ZTCP to podstawka LGA 775 ale nie prościej sprawdzić w instrukcji?

    Zdrówko

  • 4. Data: 2012-11-14 14:31:13
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    no zasysam manual, fakt, dzięki...
    bo ja się głównie zajmuję wymianą kondziorów, od logiki są inni - lepsi...

  • 5. Data: 2012-11-14 14:34:33
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ale tego zdejmowania i zakładania coolera z manuala to nie rozumiem... coś
    słyszałem gdzieś, że żeby zdjąć trzeba przekręcić te uchwyty, a żeby założyć
    trzeba po prostu wcisnąć?

  • 6. Data: 2012-11-14 15:35:30
    Od: Bogus <a...@b...pl>

    > ale tego zdejmowania i zakładania coolera z manuala to nie rozumiem...
    > coś słyszałem gdzieś, że żeby zdjąć trzeba przekręcić te uchwyty, a żeby
    > założyć trzeba po prostu wcisnąć?

    przekręcasz w lewo i ciągniesz uchwyt do siebie, ściągasz wentylator,
    ustawiasz wszystkie w prawo i trzymając za korpus wtykasz cały cooler do
    podstawki a następnie dociskasz na krzyż każdy z 4 zatrzasków

    tony wideo na yotube
    http://www.youtube.com/watch?v=HzmyjOQpRlQ

  • 7. Data: 2012-11-14 21:07:28
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dz.
    a tak praktycznie, to czy przy zdejmowaniu i zakładaniu coolera trzeba
    wymontowywać płytę, czy można spokojnie przy zamontowanej w obudowie?
    bo to sie jednak trochę wygina, ale z drugiej wymontowywać wszystko to też
    mi sięnie uśmiecha...

  • 8. Data: 2012-11-14 21:49:11
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 14/11/2012 20:07, identyfikator: 20040501 wrote:
> [...]
    > wymontowywać płytę, czy można spokojnie przy zamontowanej w obudowie?
    > bo to sie jednak trochę wygina, ale z drugiej wymontowywać wszystko to

    Przed chwilą pisałeś, że jesteś elektronikiem - chyba powinieneś
    mieć pdostawy, co się dzieje ze ścieżkami, gdy płyta za bardzo
    'pracuje' i że dobra praktyka mówi o montażu procesora i nawet
    pamięci przy zdemontowanej MB, położonej na stole (co nie zmienia
    faktu, że zawsze wsadzam pamięci, czasami CPU / cooler przy
    zamontowanej MB - dobrze zaprojektowana MB, dobrze rozłożone
    kołki podporowe powinny zniwelować nacisk.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 9. Data: 2012-11-15 01:17:16
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    > ale tego zdejmowania i zakładania coolera z manuala to nie rozumiem...
    > coś słyszałem gdzieś, że żeby zdjąć trzeba przekręcić te uchwyty, a żeby
    > założyć trzeba po prostu wcisnąć?
    Bosze...
    "Inżynier" podobno przyszły, student czy cós... brak mi słów, naprawdę

  • 10. Data: 2012-11-15 07:22:38
    Od: z <z...@u...pl>

    > może mi Ktoś tu napisać co to za podstawka i co to może być za procek z
    > takim coolerem:
    > http://e-serwis.org/smietnik/wiatrak_intel.JPG
    > ?

    Może wstrzymaj się z wyjmowaniem tego wiatraka.
    Te modele raczej się nie psują, komp bardzo stary nie jest, a powodem
    wycia może być ustawienie w biosie żeby kręcił się przez cały czas z
    maksymalnymi obrotami. Jak pobawisz się opcjami to będziesz mile
    zaskoczony. :-)