  • 21. Data: 2015-04-10 19:22:41
    Temat: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mg6pai$6q8$...@u...news.interia.pl...

    > Dlaczego piszesz "badziewia z tylnym napędem"?
    > Przecież auta z tylnym napędem są bardziej przewidywalne, łatwiej nimi
    > jeździć po zakrętach.

    A potem przychodzi zima, albo popada deszcz i tył wyprzedza resztę auta.
    Dziękuję postoję, dla mnie rozwiązywanie problemów, których nie ma w innych
    rodzajach napędu mija się z celem.

  • 22. Data: 2015-04-11 00:56:38
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Nie wiem czemu doświadczenia z malucha przenosisz na inne auta z tym napędem.
    Użytkuję 2 auta(fwd i rwd) i w zimie zdecydowanie wolę jeździć tym z napędem na
    tył(mowa o jeździe, a nie zabawie). Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy
    tracę trakcję na śliskim, wystarczy odjąć gazu i auto samo ustawia się na tor jazdy.
    Oczywiście na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia - możliwość kierowania
    napędzaną osią jest nie do przecenienia :). Ale w trasie na śliskim jest więcej
    niepewności. Żadne z aut nie ma esp, więc cała kontrola w rękach i nogach kierowcy.
    Co prawda, najchętniej zimą wybierałbym 4wd, ale nie posiadam :)

  • 23. Data: 2015-04-11 07:58:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@g...com> napisał w wiadomości grup

    >Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy tracę trakcję na śliskim,
    >wystarczy odjąć gazu i auto samo ustawia się na tor jazdy.

    I to jest niby bardziej przewidywalne od sytuacji, w której gaz praktycznie
    nie ma wpływu na tor jazdy?
    Jakim cudem?

    >Oczywiście na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia

    Nie tylko pod blokiem.
    Wystarczy trochę śniegu i RWD zostają tam gdzie stały, bo z wyjazdem ciężko.
    Z FWD ruszasz i jedziesz, o AWD nie wspominając.

    >- możliwość kierowania napędzaną osią jest nie do przecenienia :). Ale w
    >trasie na śliskim jest >więcej niepewności.

    Jasne.
    Ale i tak z 10 razy mniej niż przy RWD, bo jedyne co grozi podczas poślizgu
    przy przyspieszaniu to brak przyspieszenia, a nie obrót auta.

    >Żadne z aut nie ma esp, więc cała kontrola w rękach i nogach kierowcy. Co
    >prawda, najchętniej zimą wybierałbym 4wd, ale nie posiadam :)

    No właśnie - więc o czym mowa?
    Dwa moje ostatnie auta to AWD i innych już długo nie będzie.

  • 24. Data: 2015-04-11 08:34:15
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2015-04-09 08:17, megrims wrote:
> [...]
    > wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
    > przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie

    FWD vs RWD ;)

    Ostatnio sobie znowu kupiłem FWD "dla jaj" i nim chwile pojeździłem,
    vs RWD jednak jest przepaść w jakości prowadzenia.
    tylko FWD ma szperę z przodu (chyba) RWD z tyłu na 100% nie ma.

    btw. jak z CL masz mechaniczną szpere czy dziobie, czy może od razu
    dziobie i dusi ?

    tylko auta chyba miały mniejszą moc, bo jedno to L5 drugie V12,
    oba leciwe z czasów kiedy nawigacja była 4:3 :)

    Moje doświadczenia są takie:
    -FWD się lepiej prowadzi, możliwość przyśpieszania w zakrętach
    i wyprowadzanie gazem to jest to ;) i kontrolowane ustawianie auta bokiem.

    -powyżej 150km/h oba auta są baaardzo podobne (pomijam ze
    jedno idzie do ~240km/h drugie do 292km/h)

    -90..150km/h bardzo czuć różnicę FWD/RWD tył siada i przy RWD jest
    "walka" jak się przyśpiesza "na pełnej piździe" - i celowanie w drogę.
    FWD rwie tylko na koleinach pełnych wody, jak oba koła wpadną szaleje
    (i robi strugi wody na 3 metry).

    -0..90km/h, szaleństwo generalnie DSC w RWD dziobie cały czas,
    każde przyśpieszenie na zakręcie od razu odpala systemy bezpieczeństwa
    raz na ~80 razy się myli i tył zaczyna wyprzedzać przód... (BMW).
    FWD w zakręcie daje się "rzucić bokiem" na 1 lub 2, przy tych
    prędkościach odpuszczając gaz (brak ESP, brak automatycznego
    dodawania gazu), i tym gazem regulować wychył ;)

    Opony:
    -RWD jest wrażliwy na profil opony i to czuć ;) FWD nie :)

    DO rzeczy:
    druga sprawa ze miałem 2 krotną różnice mocy, i 2.5sek różnicy
    w rozpędzaniu do 100km/h, to RWD miało gorzej ;)

    co do samych opon czuć jak się temperatura ich dobra robi
    (np. zimówek) i jak się poprawia prowadzenie,
    co do marek: michelin i continental to #1

    btw. jak opony przekazują że są zużyte ? jakaś wtyczka
    do czujnika ciśnienia ?

    ---
    This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is
    active.