  • 11. Data: 2020-05-28 14:37:47
    Temat: Re: Apki - bezpieczeństwo?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A co powiesz na używanie ST w przeglądarce na tym samym telefonie, na który
    przychodzą SMSy?

    Nigdy nie logowałem się do ST z przeglądarki w telefonie.
    Uważam (liczę na to), że dzięki temu zapobiegam zapamiętaniu gdzieś w
    przeglądarce hasła do ST. Kto mi zagwarantuje, że przeglądarka jednak
    gdzieś go nie zapamiętuje.
    Chociaż jak przeglądarka korzysta z tych samych zasobów co przeglądarka
    na komputerze, a ta by wbrew woli zapamiętywała (i przechowywała w
    chmurze) to i tak moje "liczę na to" jest przeliczeniem się :)

    > Żartem zaś nie jest to, że kody we Francji przychodziły (info tak sprzed 1,5 roku,
    jak startował N26) przychodziły pocztą.
    > I nie, nie było tak jak np. w dawnym mBąku, gdzie dostawałeś Z GÓRY listę z 48
    kodami do wykorzystania.
    > Nie było nawet tak, że miałeś jeden kod przysłany Z GÓRY i mogłeś go trzymać w
    zapasie.
    > Było tak, że bank wysyłał pocztą kod do potwierdzenia operacji dopiero PO złożeniu
    danej dyspozycji.
    > N26 na zachodzie naprawdę było objawieniem.

    To był chyba 2007. Mieliśmy ze sobą 4 karty (wszystkie debetowe mBanku)
    i nie dało się w Etab hotelu zapłacić. Dopiero następnego dnia rano się
    zorientowaliśmy, że to była akurat nocna konserwacja systemu.
    Przy tamtej okazji (w Niemczech) obsługa hotelu się zdziwiła słysząc ode
    mnie, że u nas przelew idzie jeden dzień, a ja się zdziwiłem, że u nich
    idzie od 3 dni w górę.

    To mnie skłoniło do znalezienie p.b.b i ogólnie trochę zorientowania się.
    P.G.

  • 12. Data: 2020-05-28 15:05:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Rozwiązanie typu przeglądarka z hasłem plus sms znalazło się na
    > cenzurowanym w chwili, kiedy się okazało, że przejęcie numeru telefonu
    > wystarcza do zmiany hasła przeglądarki...

    Ale to jest problem banku i jego debilnych procedur, a nie ogólny.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 13. Data: 2020-05-28 17:22:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mnie okradziono z takiego czeku na $100 (zwrot części kwoty za zakupy, popularne
    rozwiązanie na obniżkę ceny w USA).

    -----

  • 14. Data: 2020-05-28 21:15:59
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-05-27, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Jak się używa apki (nigdy nie miałem) to co dla SMS-ów ma się drugi
    > telefon, czy kody przychodzą mailem :)

    Telefon jest uznawany za bardziej osobisty, bardziej chroniony, więc
    aplikacje autoryzują się albo nadanym (w apce) pinem, albo biometryką.
    Albo jednym i drugim (czyli np. biometryka do odblokowania apki, pin
    do potwierdzenia operacji).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 15. Data: 2020-05-28 21:40:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 28 maja 2020 21:16:16 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
> [...]
    > aplikacje autoryzują się albo nadanym (w apce) pinem, albo biometryką.
    > Albo jednym i drugim (czyli np. biometryka do odblokowania apki, pin

    Generalizujecie towarzyszu.
    W apce citka podaje się hasło do ST (tzn. podobno jest możliwość odcisku palca, ale
    podobno słabo działa).

    To już trzecie wcielenie ich apki, pokolenia różniły się od siebie diametralnie. W
    trzecim można powiedzieć, że pojawiła się "osobistość" - login jest chyba zafixowany,
    w poprzednich wersjach również login można było podać.

  • 16. Data: 2020-05-29 10:56:40
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-05-28, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Generalizujecie towarzyszu.
    > W apce citka podaje się hasło do ST (tzn. podobno jest możliwość odcisku palca, ale
    podobno słabo działa).

    Ja się autoryzuję paszczowo, a do ichniego Mobile Tokenu mam PIN.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 17. Data: 2020-05-29 11:33:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Generalizujecie towarzyszu.
    > W apce citka podaje się hasło do ST (tzn. podobno jest możliwość odcisku palca, ale
    podobno słabo działa).

    Poprzednia wersja apki miała logowanie na odcisk, nowa nie ma.
    Przynajmniej u mnie. Nie ma w menu nic o palcu.

    MJ