  • 21. Data: 2014-11-27 10:34:08
    Temat: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości grup

    >Są one jednak sporo droższe od jarzeniówek- ale i czas świecenia dłuższy

    Carrefour - 16pln za 1000lm to sporo drozej?

    >(choć nadal są szkodliwe dla oczu).

    tfojih

  • 22. Data: 2014-11-27 11:54:43
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-11-27 o 08:48, Ghost pisze:
    > BTW świetlówki są passe, tera trendy som LEDy, tylko co będą chrumcie
    > pisać gdy ledy już zastąpią całkowicie świetlówki?

    W mojej okolicy wyremontowali sporą biedronkę. Całe sufitowe oświetlenie
    to LEDy. Jest widno jak w dzień :)

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2014-11-27 12:00:16
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-11-27 o 10:22, Waldemar pisze:
    > Po pierwsze to nie są żarówki, tylko lampy elektroluminescencyjne, zwane
    > popularnie świetlówkami.

    Ja bym się nie czepiał. Obecnie słomki nie są ze słomy, ołówki z ołowiu,
    a gumki z gumy :)

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2014-11-27 12:17:44
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 26 listopada 2014 19:18:02 UTC+1 użytkownik XL napisał:
    > http://stopsyjonizmowi.wordpress.com/2011/04/04/ener
    gooszczedna-zarowka-pekla-%E2%80%93-uciekaj-z-pomies
    zczenia/

    > "Za: Dziennik Gajowego Maruchy
    >
    > Proszę zwrócić uwagę na ostatni akapit - środki bezpieczeństwa. Ola
    >
    > http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-50634
    7/An-energy-saving-bulb-gone-evacuate-room-now.html#
    ixzz10FSD8W20

    Toż to było przygotowanie do wciśnięcia ludziom jeszcze droższych żarówek LED.
    Jak tylko powstanie coś nowszego niż LED to dowiemy się dlaczego trzeba korzystać z
    nowszych. Na razie SMD wygrywa jakością więc nie ma potrzeby straszyć.

    --
    ZZ@private

  • 25. Data: 2014-11-27 12:26:28
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    ixzz10FSD8W20

    >Toż to było przygotowanie do wciśnięcia ludziom jeszcze droższych żarówek

    Carrefour 16pln za 1000lm to drozsze?

  • 26. Data: 2014-11-27 12:59:22
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 listopada 2014 12:26:41 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
> [...]
    gooszczedna-zarowka-pekla-%E2%80%93-uciekaj-z-pomies
    zczenia/

    7/An-energy-saving-bulb-gone-evacuate-room-now.html#

    Zapewne w tym samym Carrefour możesz kupić świetlówkę z gwintem i rtęcią za mniej.
    Droższe znaczy o wyższej cenie, a nie drogie.
    Z moich doświadczeń tańsze LEDy są fatalne, albo się psują (bo trudno mówić o
    przepaleniu) albo mają prosektoryjne światło.
    Żarówki z SMD kosztują ponad 20zł (jeśli ta cena w Carrefour to żarówka z ciepłym
    światłem i SMD to daj znać, kupię kilka).

    --
    ZZ@private

  • 27. Data: 2014-11-27 13:25:07
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 27.11.2014 um 12:59 schrieb ZbyszekZ:
> [...]
    > Żarówki z SMD kosztują ponad 20zł (jeśli ta cena w Carrefour to żarówka z ciepłym
    światłem i SMD to daj znać, kupię kilka).

    A co ma forma LEDa do jej jakości czy spektrum światła? Czy SMD czy THD
    jest dokładnie obojętne. Kup lampy z temperaturą barwową 2700K lub mniej
    i nie będziesz miał prosektorium. Można sobie też samemu lampkę zrobić,
    z gotowych modułów albo i piechty.

    Głównym problemem tanich lamp jest, oprócz psucia się, również
    niemożność ich używania przy ściemniaczach.

    Waldek

  • 28. Data: 2014-11-27 14:20:18
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    ixzz10FSD8W20

    >Zapewne w tym samym Carrefour możesz kupić świetlówkę z gwintem i rtęcią za

    Nie wiem, nie jestem przekonany.

> [...]
    >Żarówki z SMD kosztują ponad 20zł (jeśli ta cena w Carrefour to żarówka z
    >ciepłym światłem i SMD to daj znać, kupię kilka).

    Zdaje sie 2900K (a moze 3000?), a SMD to tylko sposob montowania LEDow.

  • 29. Data: 2014-11-27 14:31:36
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    W dniu 2014-11-27 o 02:46, XL pisze:
> [...]
    &v=SsbaZSmBgNY

    > Polecam szczególnie od 4:21 !!!

    Pierdolona UNIA!! Sorry za słownictwo ale to było pierwsze słowo jakie
    mi ślina na język przyniosła.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2014-11-27 14:50:01
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 27 listopada 2014 14:31:28 UTC+1 użytkownik Einstein napisał:

    > Pierdolona UNIA!! Sorry za słownictwo ale to było pierwsze słowo jakie
    > mi ślina na język przyniosła.
    >
    > Pozdrawiam

    Szkoda że przy okazji nie zaważyłeś że między innymi dzięki zakazowi produkcji
    grzejników powszechnie używanych do oswietlania ropa dzisiaj kosztuje cirka jebalt 75
    dolców za baryłkę.