  • 61. Data: 2016-06-04 08:17:05
    Temat: Re: Dachówka - nie rozumiem
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    dyskusyjnych:7594bfe2-7029-4d91-ab28-6c3b70af66df@go
    oglegroups.com...

    W dniu sobota, 4 czerwca 2016 00:16:43 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    ydroizolacji-a-wysychanie-dachow-przyklady/

    >Jeśli powierzchnia dachu jest mokra, dochodzi do procesów wysychania, które
    >dodatkowo zużywają ciepło. W samej konstrukcji tworzy się gradient
    >temperatury z zewnątrz do wewnątrz, który skutkuje spadkiem ciśnienia w tym
    >samym kierunku. To z kolei sprawia, że para wodna przemieszcza >się do
    >wnętrza.

    Czyli w twoim świecie, średnio dom z płaskim dachem powinien być
    zawilgocony/zagrzybiony, a ten ze skośnym nie - dobrze cię czytam?

  • 62. Data: 2016-06-04 14:49:46
    Temat: Re: Dach?wka - nie rozumiem
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Oczywiście eksploatację oczyszczalni zgłosiłeś z 30 dniowym
    > wyprzedzeniem ;-)

    Jakiej oczyszczalni? Przecież pisze o szambie ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 63. Data: 2016-06-05 16:51:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Dach
    W dniu 2016-06-03 o 23:27, Marek pisze:

> [...]
    >

    > http://www.dachyplaskie.info.pl/realizacje/rodzaj-hy
    droizolacji-a-wysychanie-dachow-przyklady/

    Kolego po pierwsze zarzucasz mi, że kogoś posądzam o debilizm czy też
    komuś ubliżam. Nie przypisuj mi takich rzeczy, bo nie użyłem takich
    określeń ani sugestii.

    Po drugie porównanie dachu płaskiego i skośnego to tak jakby porównać
    które auto lepsze: sportowe Porsche czy ciężarówka MAN?

    Każde ma inne zadania i jest inaczej zbudowane.

    Podobnie jest też z dachami. Dachy skośne to zazwyczaj lekkie
    konstrukcje, stanowiące jednocześnie część przegród zewnętrznych
    poddaszy użytkowych. Jako ocieplenie zazwyczaj stosuje się wełnę
    mineralną, która MUSI być wentylowana i MUSI z niej być odprowadzana wilgoć.

    W przypadku dachów płaskich nigdy nie spotkałem takiego dachu
    stanowiącego zewnętrznej przegrody poddasza użytkowego. Zawsze takim
    dachom towarzyszyły poddasza nieużytkowe w pełni wentylowane. Budowane
    jako tzw. stropodachy, pokryte papą lub konstrukcje lekkie z pełnym
    deskowaniem.

    Oczywiście jeżeli ktoś myśli o poddaszu użytkowym i ociepleniu wełną to
    w tym przypadku lepszym rozwiązaniem będzie dach skośny.

    W przypadku dachów płaskich tylko i wyłącznie poddasze nieużytkowe.

    Podobnie jak nikt nie będzie się ścigał ciężarówką z autami sportowymi i
    jak nikt nie będzie woził autem sportowym betonu czy cegieł na budowę.

    Jeżeli chcesz porównywać to porównuj dach skośny z dachem płaskim przy poddaszu
    nieużytkowym.

    Piszesz:

    "Za to latem, gorące powietrze zawiera mnóstwo wilgoci i jest korzystnie, jesli jest
    przemieszczane do przewiewnego strychu."

    Albo usuwane sprawną wentylacją.
    A jak przemieścisz do przewiewnego strychu to jeden ch.... czy dach nad tym strychem
    jest spadzisty czy też płaski. W jednym i w drugim przypadku musi to być przestrzeń
    wentylowana.
    Zaletą dachu płaskiego jest to, że jest łatwiej cokolwiek zrobić na tym dachu.
    Pomalować, wymienić, zamontować antenę, zamontować solary czy panele fotowoltaiczne,
    wyczyścić czy też wymienić rynny, a w budowie o wiele niższe koszty.

    Poza tym nie wiesz o jednej bardzo ważnej sprawie. Wilgotność względna powietrza,
    które się przemieści z wnętrza domu na strych spada, bo powietrze na poddaszu ma
    wyższą temperaturę.

    Wskazany przez Ciebie artykuł jest tendencyjny i ma na celu sprzedać super-hiper
    materiały izolacyjne do dachów płaskich.
    W tym celu jako przykładem posłużono się typową konstrukcją lekką z izolacją
    wełnianą, któa w praktyce w ogóle nie występuje. Nikt o zdrowych zmysłach takich
    konstrukcji nie buduje. Dach płaski to dach bez wełny mineralnej lub ocieplony
    styropianem, w przypadku którego w ogóle nie występuje zawilgocenie.

  • 64. Data: 2016-06-05 17:31:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 czerwca 2016 16:51:01 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > dachom towarzyszyły poddasza nieużytkowe w pełni wentylowane. Budowane
    > jako tzw. stropodachy, pokryte papą lub konstrukcje lekkie z pełnym
    Albo czegoś niezrozumiałem albo sie pomyliłeś.
    Znam kilka jak nie kilkanaście domow tzw kostek gierkowskich gdzie bezpośrednio pod
    dachem mieszkają ludzie
    http://cdn25.muratordom.smcloud.net/t/photos/28143/d
    om_kostka.jpg
    Takie coś np

  • 65. Data: 2016-06-05 20:28:29
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 05.06.2016 o 17:31, Kris pisze:
> [...]
    > Albo czegoś niezrozumiałem albo sie pomyliłeś.
    > Znam kilka jak nie kilkanaście domow tzw kostek gierkowskich gdzie bezpośrednio pod

    Dla podkręcenia jasności dyskusji - stropodach może być pełny lub
    wentylowany. Pełny to wynalazek szatana.

  • 66. Data: 2016-06-05 21:03:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-05 o 17:31, Kris pisze:
> [...]
    > Albo czegoś niezrozumiałem albo sie pomyliłeś.
    > Znam kilka jak nie kilkanaście domow tzw kostek gierkowskich gdzie bezpośrednio pod

    Miałem okazję widzieć wiele takich PRL-owskich domów montując instalacje
    antenowe czy kominy kotłów gazowych i wszystkie miały wentylowaną
    przestrzeń pomiędzy stropem, a dachem kopertowym . Były to przestrzenie
    rzędu 40 - 60 cm. Czasami dało się wleźć tylko na leżąco, ale zawsze
    były wentylowane.

    Czasami wydawało się, że tam nie ma przestrzeni, a okazywało się, że na
    środku budynku wchodziłem tylko lekko przykucając.

  • 67. Data: 2016-06-05 21:33:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 czerwca 2016 21:03:17 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Miałem okazję widzieć wiele takich PRL-owskich domów montując instalacje
    > antenowe czy kominy kotłów gazowych i wszystkie miały wentylowaną
    > przestrzeń pomiędzy stropem, a dachem kopertowym .
    Nie pogrążaj się Jacku

  • 68. Data: 2016-06-05 22:01:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-05 o 21:33, Kris pisze:
    > Nie pogrążaj się Jacku

    Pijesz do mnie czy koło mnie?

    Wątpliwości?

    http://www.stropodachy-docieplenia.pl/images/dociepl
    anie/2.jpg

    Często ludzie zamiast wełny sypali tam jakieś hasie w stylu trociny z
    wapnem czy też żużel.

  • 69. Data: 2016-06-06 23:52:35
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    > poddaszy użytkowych. Jako ocieplenie zazwyczaj stosuje się wełnę
    > mineralną, która MUSI być wentylowana i MUSI z niej być odprowadzana wilgoć.
    Nie widziales dachow spadzistych z poddaszem nieuzytkowym?
    Zapraszam do mnie.
    Moge Ci jeszcze podac wiele takich adresow.

    Poza tym, dachy spadziste wymuszaja konwekcje, ktora osusza budynek, a dachy plaskie
    taka konwekcje blokuja.
    Mieszkancy budynku z plaskim dachem moga wietrzyc pomieszczenia do bólu i w ten
    sposob wymusic osuszenie. Nie musza mieszkac pod zgniłym stropem.

  • 70. Data: 2016-06-07 08:31:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 23:52, Marek pisze:

    > Nie widziales dachow spadzistych z poddaszem nieuzytkowym?
    > Zapraszam do mnie.
    > Moge Ci jeszcze podac wiele takich adresow.

    Widziałem i mieszkałem w takim domu.
    Pisałem natomiast o ogólnej tendencji, że obecnie się buduje poddasza
    użytkowe i wtedy się robi z reguły dachy spadziste. Ci zaś, którzy
    budują dachy płaskie robią strychy nieużytkowe.

> [...]
    > Mieszkancy budynku z plaskim dachem moga wietrzyc pomieszczenia do bólu i w ten
    sposob wymusic osuszenie. Nie musza mieszkac pod zgniłym stropem.

    Bzdury piszesz. Może bym Ci i uwierzył gdybym nie zajmował się tym czym
    się zajmowałem przez wiele lat i nie łaził po domach, a widziałem wiele
    różnych domów. Zarówno nowoczesnych w trakcie budowy jak i tych sprzed
    100 czy 150 lat, głównie stare kamienice z płaskimi, drewnianymi dachami
    czy też tzw. kostki PRL-owskie.
    Obecnie też mam dużo do czynienia z blokami i wieżowcami, w których
    prawie codziennie oglądam płaskie stropodachy, gdzie dachy nachylone są
    do wewnątrz budynku. Po środku budynku jest utworzony kanał odpływowy
    deszczówki, a deszczówka później odpływa przez środek budynku pionowym
    kanałem o średnicy kilkudziesięciu centymetrów do kanalizacji burzowej i
    jakoś nie widać aby ludzie mieli problemy z wilgocią.
    Sam z resztą kupiłem dom w miarę nowy, bo oddany w 2002r do użytku. Dom
    z dachem płaskim i jakoś nie zauważam, żeby mi strop czy dach gniły.
    Może nie całkiem płaski, a raczej z niewielkim nachyleniem. Z resztą
    dachów płaskich mało kto buduje w Polsce, a to co nazywamy dachami
    płaskimi to dachy skośne o małym kącie nachylenia.
    Jeżeli gdziekolwiek w którymś z domów, w których byłem, był problem z
    wilgocią to tylko i wyłącznie z powodu nieszczelnego dachu. I tu jest
    właśnie cały myk, że w przypadku domów z płaskimi dachami trzeba zadbać
    o dobre uszczelnienie dachu. Jak ktoś położy na dachu porządną
    termozgrzewalną papę to ma spokój przez dziesiątki lat. Jak położy
    tanią, byle jaką papę to musi co kilka lat smołować i co kilkanaście lat
    ją wymienić.
    Mity, które piszesz właśnie zrodziły się stąd, że ludzie w porę nie
    naprawiali dachów, a za PRL-u trudno było zdobyć dobre materiały. Ba...
    trudno było cokolwiek zdobyć, dlatego często ludzie łatali dachy tym co
    mieli lub tym co udało im się zdobyć lub też czekali, aż całkiem zacznie
    im się lać woda na głowę.