  • 371. Data: 2024-05-17 00:23:02
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 16.05.2024 o 23:37, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Późno chyba było jak pisałem i rzeczywiście miało być na 100km.
    > Wychodzi że 12kW/100km czyli przy prądzie z domu z gniazdka to nawet
    > tanio wyjdzie :) 8,5zł/100km
    > Gdybyś chciał na szybkiej ładowarce na mieście to naładować to
    > 2,7*12=30żł/100km to już szału nie ma.

    No ale nie chcę i nie wydaje mi się bym po to elektryka kupował by go
    tanio ładować. No ale jest tanio, 1/10 spalinówki, czyli nie ma sensu
    spalinówki odpalać. Nic nie wnosi, że mogę nią zrobić 700km na jednym
    baku i rozwinąć 250km/h. Tylko problemy z chujkami co to pilnują swojego
    bezpieczeństwa finansowego żerując na zwykłym obywatelu zamiast
    prawdziwych przestępców ścigać. Ścierwo nie ma żadnych oporów by
    uczciwych ludzi szykanować. No ale to się nie bierze znikąd. Ludzie
    jakieś złudzenia mają i chodzą jednak na te wybory. I potem taki jeden z
    drugim czuje się uprawniony zamiast wstydzić się.

    > takie zużycie to po mieście do 50km/h czy poza przy 100km/h?

    Przecież to Twizy. Małe, lekkie, dynamiczne. Ale do jazd lokalnych. Jak
    se po mieście jedziesz to nie potrzebujesz dużego samochodu tylko mały.
    Nie potrzebujesz rozwijać dużej prędkości tylko szybko wystartować. I
    tak dokładnie jest.

    > Jakie robisz przebiegi rocznie?
    > Jak masz firmę i chcesz koszty to ok ale wydawać kilkaset tyś zł
    > co 4 lata na auto prywatnie?

    Se zobacz ile kosztuje na oto.. czy tam gdzie indziej. 20 tys zł.

    > Za prąd grosze ale amortyzacja po 3kzł/miesiąc?

    W kółko to samo. Wsadź sobie rurę wydechową swojego rzęcha do kabiny jak
    Ci nie robi różnicy.

  • 372. Data: 2024-05-17 01:41:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-16, io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Jakżebym mógł nie wiedzieć :-)
    >
    > Pierwsze Twizy miały baterię wyłącznie w subskrypcji. Potem im przeszło.

    Sugerujesz, że i tu im przejdzie?

    > Otóż podstawową różnicą w stosunku do starego jest 2x większy zasięg.
    > Można sobie do starego kupić taką baterię.

    A ma to znaczenie? Ile ten zasięg wynosi w starym?

    > Poza tym na świecie produkuje się więcej takich małych elektryków. Np w
    > Italii był dawno temu taki elektryk w różnych wariantach i stylistyce
    > bardziej zbliżonej do nowego Twizy niż starego.
    >
    > Kwestia jest tego, że ludzie są bardziej otwarci na samochody
    > uniwersalne niż krótkiego zasięgu. W d...pie mają ekologię. Ale to Ci co
    > wydają pieniądze na samochody. Na chodniku w mieście jest dokładnie
    > odwrotnie. Więc na dwoje babka wróżyła.

    Kolorystyczna stylistyka obecnego, i ten kufer przy "bento" sugeruje
    serwis/korpo. Jakby celowali w rynek indywidualny to by go nie malowali
    jak elektronarzędzie. Ale może to część strategii. Przemalować zawsze
    można i reklamować pośniej jako konsumencki model.

    --
    Marcin

  • 373. Data: 2024-05-17 07:20:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > tanio wyjdzie :) 8,5zł/100km
    > Gdybyś chciał na szybkiej ładowarce na mieście to naładować to

    A on w ogóle ma port szybkiego ładowania?
    Już nie wspominając o tym, że na DC spokojnie da się znaleźć stację z
    ceną 1,99, a na AC koło 1,7 a nawet taniej.

    > takie zużycie to po mieście do 50km/h czy poza przy 100km/h?

    Spring potrafi zużyć na mieście poniżej 10, więc lżejsze Twizy 12 to
    pewnie w każdym warunkach.

    > Jak masz firmę i chcesz koszty to ok ale wydawać kilkaset tyś zł
    > co 4 lata na auto prywatnie?

    Dlaczego kilkaset?
    Można kilkadziesiąt, jak się nie potrzebuje dużego auta.
    Jak się potrzebuje to 100.

    HINT: Średnia cena kupowanego auta to w tej chwili ze 160 tys i to wcale
    nie elektrycznego.
    I szybko rośnie.

    Więc może poczytajcie trochę na jakim świecie żyjecie, zanim coś napiszecie.

  • 374. Data: 2024-05-17 07:23:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Masz zapewne zupełnie inne warunki lub wymagania.
    > Ja piszę o mojej sytuacji, którą wcześniej opisałem.

    > Sandero kosztuje obecnie 12 tys EUR.

    W Polsce 62 tys.
    Drożej niż Spring czy eC3 (z dopłatą)....

  • 375. Data: 2024-05-17 07:27:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-05-2024 o 23:25, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Nie wiem czy droższa

    Ale ja wiem.
    Zobacz sobie ceny C-HR.

    >ale o toyotach hybrydach na LPG w W-wie na
    > taxi to nie tylko słyszałem ale miałem okazję jeździć i powiem
    > że byłem mile zaskoczony osiągami.

    A ja taką właśnie miałem i też byłem zaskoczony - hałasem i brakiem
    osiągów, jeśli chciało się ten hałas utrzymać w ryzach.
    Sprzedałem po 10 miesiącach....

    > jak usłyszałem że to wyrabia się w mieście w 5l LPG/100km
    > a na trasie przy 120k/h nie więcej niż 7l i to z klimą w upał...

    Dokładnie tak było.
    Ale to nadal wielokrotnie drożej niż bev.
    W trasie trochę taniej, albo podobnie, ale trasa przekraczająca zasięg
    bev, to jakieś mikroprocenty jazd w roku.

  • 376. Data: 2024-05-17 09:59:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-15, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
    > Fakt, że lepiej i czyściej, ale jadąc raz w roku na wakacje do
    > przysłowiowej Chorwacji, musisz poświęcić dodatkową godzinę czy dwie
    > więcej na ładowanie.

    Tak co chwilę czytam o tej przysłowiowej Chorwacji a właśnie się
    nadziałem na art. w Rzepie...

    https://moto.rp.pl/na-prad/art40355621-do-chorwacji-
    nie-jedz-elektrykiem-siec-ladowarek-w-europie-jest-m
    ocno-dziurawa
    "Jak podaje Europejskie Stowarzyszanie Producentów Pojazdów ACEA, aż 61
    proc. wszystkich publicznych punktów ładowania na terenie całej Unii
    Europejskiej zlokalizowane jest w zaledwie 3 krajach. To niewielka
    Holandia (23 proc. wszystkich ładowarek), a także Niemcy i Francja (po
    19 proc.). W pozostałych krajach nasycenie jest już zdecydowanie
    mniejsze. Bardzo kiepsko przedstawia się sytuacja w Chorwacji, gdzie dla
    elektryków przygotowano niespełna 1,1 tys. punktów ładowania. I choć
    samochody w pełni elektryczne stanowią tam zaledwie 2,8 proc. rynku, to
    w letnim sezonie na chorwackich drogach pojawią się jadący z prądem
    turyści, których potrzeby okażą się nie mniejsze niż tubylców."

    --
    Marcin

  • 377. Data: 2024-05-17 10:34:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Tak co chwilę czytam o tej przysłowiowej Chorwacji a właśnie się
    > nadziałem na art. w Rzepie...

    I co w związku z tym?
    Wierzysz bardziej artykułom hejterów, czy komuś kto już kilka razy był
    elektrykiem w Chorwacji?

    Sytuacja tam jest podobna jak u nas, czyli oblegane są nieliczne darmowe
    punkty ładowania.
    W innych może CZASEM zdarzyć się mała kolejka i trzeba będzie poczekać,
    ale zazwyczaj są puste.

    W szczycie sezonu rzecz jasna będzie gorzej, zwłaszcza na dojazdówkach,
    ale akurat Chorwaci mają przy nich większość stacji ładowania.

  • 378. Data: 2024-05-17 11:13:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 May 2024 20:49:50 +0200, Cavallino wrote:

    > Dramat normalnie.

    No ale bądzmy rzetelni :-)

    rozłożone na dwa dni, na letnim urlopie, by mi nie przeszkadzały.
    Ale 2h dłuzej przy wyjezdzie w Alpy ... juz troche tak.

    Niby można wstac 2h wczesniej, i odespać na ładowarkach :-)

    > Do tego służą aplikacje w samochodzie....

    Aplikacja szybkiej ładowarki nie wybuduje. Ani kolejki nie skróci.
    Owszem, można sobie wybrać lepszą ... o ile dojedziesz :-)

    > Powiedzmy że podobnie.

    > Wycie skrzyni cvt słyszysz w trybie ciągłym.
    > Zwłaszcza jak trzeba pod górkę przyspieszyć, albo z niej zwolnić.

    A Myjk w swoim mitsu nie ma cvt :-)
    Zresztą nawet w toyocie nie wiem, czy to zasługuje na nazwę cvt.

    w elektrycznym przekładnia nie wyje ?

    J.

  • 379. Data: 2024-05-17 11:37:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-05-2024 o 11:13, J.F pisze:

    > Ale 2h dłuzej przy wyjezdzie w Alpy ... juz troche tak.

    Przecież i tak nie chcesz bev kupować, więc nie będą.
    Więc skończ już truć o tych nartach co chwilę.

    > Aplikacja szybkiej ładowarki nie wybuduje.

    Na Zachodzie jest ich tyle, że nie musi.

    > A Myjk w swoim mitsu nie ma cvt :-)

    A wiesz ile kosztuje takie Mitsu?
    Od 2 do 4 bev za to kupisz.... ;-)

    > Zresztą nawet w toyocie nie wiem, czy to zasługuje na nazwę cvt.
    >

    > w elektrycznym przekładnia nie wyje ?

    Nie.
    Przecież to nie chodzi o wycie przekładni jako takiej, tylko silnika
    benzynowego, który jest zmuszany przez taki "automat" do pracy na
    wysokich obrotach.
    Ciągłych.
    Narastający hałas przy zwykłym automacie tak nie przeszkadza.

  • 380. Data: 2024-05-17 12:05:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Jakby celowali w rynek indywidualny to by go nie malowali jak
    > elektronarzędzie.

    Trafna uwaga. To chyba w ogóle najlepiej nazwać elektronarzędziem.

    --
    Jarek