  • 1. Data: 2019-12-05 22:29:52
    Temat: Duda przyjął ślubowania od nowych sędziów TK: Pawłowicz, Piotrowicza i Steliny
    Od: u2 <u...@o...pl>

    słychać ubeków wycie ? znakomicie:)))))

    https://www.salon24.pl/newsroom/1004302,andrzej-duda
    -przyjal-slubowania-od-nowych-sedziow-tk-pawlowicz-p
    iotrowicza-i-steliny

    W Pałacu Prezydenckim Andrzej Duda odebrał ślubowanie od nowych sędziów
    Trybunału Konstytucyjnego. Wybrani przez PiS kandydaci: Krystyna
    Pawłowicz, Stanisław Piotrowicz i Jakub Stelina zostali pełnoprawnymi
    członkami organu sądowniczego.

    Jednozdaniowy komunikat na temat uroczystości z udziałem prezydenta i
    nowych członków TK pojawił się na stronie internetowej trybunału. - 5
    grudnia 2019 r. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda odebrał
    ślubowanie od sędziów Trybunału Konstytucyjnego: Krystyny Pawłowicz,
    Stanisława Piotrowicza oraz Jakuba Steliny - czytamy. Podczas ceremonii
    odbierania ślubowań od nowych sędziów nie było dziennikarzy. Kancelaria
    Prezydenta jeszcze nie zakomunikowała faktu powołania członków Trybunału
    Konstytucyjnego.

    Krystyna Pawłowicz, Stanisław Piotrowicz i Jakub Stelina zastąpili w TK
    sędziów Marka Zubika, Piotra Tuleję i Stanisława Rymara. Ich kadencje
    upłynęły dokładnie 3 grudnia. Kandydatury - wyłonione przez Sejm -
    wzbudzały ogromne kontrowersje. W przypadku Pawłowicz opozycja i część
    prawników krytykowała fakt nominacji na członka trybunału byłej
    posłanki, bardzo związanej z PiS i linią programową rządu Zjednoczonej
    Prawicy. Ponadto przypominano o nieparlamentarnych słowach Pawłowicz w
    kierunku dziennikarzy i polityków PO oraz Nowoczesnej.

    O wiele większe emocje budziła kandydatura Piotrowicza. Opozycja i wielu
    publicystów zarzuca mu przeszłość w aparacie prokuratorskim w latach 80.
    Ponadto polityk był długoletnim działaczem PZPR. Po objęciu władzy przez
    PiS odpowiadał za prace legislacyjne nad ustawami sądowymi.

    Większość sejmowa początkowo miała przeforsować Elżbietę Chojny-Duch -
    wiceminister finansów w rządzie Donalda Tuska - jako trzecią kandydaturę
    w Trybunale Konstytucyjnym. Ostatecznie zrezygnowano z niej, a
    postawiono na innego profesora prawa, byłego dziekana Wydziału Prawa i
    Administracji Uniwersytetu Gdańskiego - Jakuba Stelinę.

    Małgorzata Kidawa-Błońska negatywnie oceniła postępowanie prezydenta w
    sprawie odebrania ślubowania od nowych sędziów TK. Zagroziła, że jeśli
    wygra wybory prezydenckie, usunie "nielegalnie wybranych" członków gremium.

    - Prezydent Duda nie miał na tyle odwagi, by przeciwstawić się tym
    kandydaturom. Jak widać ważniejszy od przestrzegania Konstytucji jest
    strach przed prezesem Kaczyńskim. Jako Prezydent doprowadzę do tego, że
    wszyscy nielegalnie wybrani sędziowie zostaną z TK usunięci - obiecała
    kandydatka PO w prawyborach.

    GW
    Źródło: Salon24.pl
    Opublikowano: 5 grudnia 2019, 18:08 ; Ostatnia aktualizacja: 5 grudnia
    2019, 18:42
    (C) Artykuł jest chroniony prawem autorskim.

  • 2. Data: 2019-12-06 03:54:39
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-12-05 o 22:29, u2 pisze:

    Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    czyli do ustawienia filtra na oponenta. :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-12-06 13:13:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >słychać ubeków wycie ? znakomicie:)))))
    >https://www.salon24.pl/newsroom/1004302,andrzej-dud
    a-przyjal-slubowania-od-nowych-sedziow-tk-pawlowicz-
    piotrowicza-i-steliny

    ubekow jak ubekow, teraz oni beda mowili, jak jest prawidlowo.
    Takze Tobie, ale moze Ci nie przeszkadza.

    To PiS chyba juz 14 z 15 obsadzil ?
    Po dwoch kadencjach w zasadzie nie dziwne, ale rzadza dopiero 5 lat.
    Bo 3/5 to tak prawem piesci ...

    I mamy niniejszym polityczny TK, lepszych kandydatow nie bylo ?
    Czy lepsi by tylko PiS przeszkadzali ?

> [...]
    >odebrał ślubowanie od sędziów Trybunału Konstytucyjnego: Krystyny
    >Pawłowicz, Stanisława Piotrowicza oraz Jakuba Steliny - czytamy.

    A orzeczenia lekarskie odebral ?
    Bo tak sedziowie po 70 to powinni co roku :-)

> [...]
    >latach 80. Ponadto polityk był długoletnim działaczem PZPR. Po
    >objęciu władzy przez PiS odpowiadał za prace legislacyjne nad

    No i nie wiadomo - zyczyc rychlej smierci, czy dlugiego zycia ... na
    obcietej emeryturze :-P

> [...]
    >strach przed prezesem Kaczyńskim. Jako Prezydent doprowadzę do tego,
    >że wszyscy nielegalnie wybrani sędziowie zostaną z TK usunięci -

    Tylko czy ci byli nielegalnie wybrani ?

    Troche za starzy, ale przeciez jawnej granicy wieku nie ma.
    A moze ich wyslac na zasluzone emerytury ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2019-12-06 14:29:39
    Od: Runt <r...@a...gov>

    W dniu 2019-12-06 o 03:54, RadoslawF pisze:
> [...]
    > prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    > czyli do ustawienia filtra na oponenta. :-)

    ten spamer u2 jest na pl.soc.polityka uważany za przygłupa genetycznego.
    --
    Runt

  • 5. Data: 2019-12-07 00:11:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2019 o 13:13, J.F. pisze:

    > I mamy niniejszym polityczny TK, lepszych kandydatow nie bylo ?

    W jakim sensie lepszych? Takich niezależnych od prezesa? Żartować pan raczy.

    > No i nie wiadomo - zyczyc rychlej smierci, czy dlugiego zycia ... na
    > obcietej emeryturze :-P

    Z wątłym zdrowiem leczonym w publicznej służbie zdrowia:P Ale na to
    wpływu nie mamy, więc niech mu jego bóg wynagrodzi - podobno jak każdy
    komuch jest obecnie głęboko wierzący:P

    Zależy kto ekspertyzy zamawiał.

    --
    Shrek