  • 1. Data: 2019-12-05 22:20:21
    Temat: Czego nie można wpisać w akcie urodzenia
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://www.polishclub.org/2019/12/05/wielkie-zwycie
    stwo-dwoch-ojcow-ani-dwoch-matek-nie-mozna-wpisac-w-
    akcie-urodzenia/

    Szanowni Państwo,

    śpieszę przekazać Państwu informacje o naszym niezwykle ważnym sukcesie!

    Naczelny Sąd Administracyjny orzekający w składzie siedmiu sędziów
    zgodził się z naszą argumentacją i zdecydował, że

    w akcie urodzenia dziecka nie mogą być jako rodzice wpisani dwaj
    mężczyźni lub dwie kobiety!

    Zwycięstwo w tej bardzo istotnej batalii sądowej nie byłoby możliwe,
    gdyby nie ścisła współpraca naszych prawników i Darczyńców Instytutu.
    Bardzo im za to dziękuję!

    Dwie matki w dokumentach

    Przypomnę, że uchwała NSA dotyczy rozbieżności decyzji sądów i urzędów
    związanych z transkrypcją zagranicznego aktu urodzenia, w którym jako
    rodzice widnieją osoby tej samej płci.

    Wpisania dwóch matek do polskich aktów stanu cywilnego domagały się
    m.in. dwie kobiety, które w Wielkiej Brytanii zawarły układ
    jednopłciowy. Choć trudno w to uwierzyć, w październiku 2018 r. Naczelny
    Sąd Administracyjny poparł żądania lesbijek. Od tego czasu wydano wiele
    aktów urodzenia fałszujących prawdę o biologicznym pochodzeniu dzieci.

    Jednak nie wszystkie sądy zgodziły się z orzeczeniem NSA. Kilka miesięcy
    później Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uznał wpisanie ,,dwóch
    matek" do aktu urodzenia za niedopuszczalne. Wyrok zapadł w bardzo
    podobnej sprawie - dwie kobiety, które zarejestrowały swój związek za
    granicą i uzyskały akt urodzenia dziecka z wpisem dwóch matek jako jego
    rodziców, żądały przepisania tych nieprawdziwych informacji do polskich
    ksiąg stanu cywilnego.

    Wojewódzki Sąd Administracyjny stwierdził wówczas, że tego typu żądania
    są sprzeczne z polskim porządkiem prawnym i łamią prawa dziecka do
    poznania własnej tożsamości.

    Matka dziecka złożyła kasację do NSA, który zdecydował, że w związku z
    rozbieżnymi orzeczeniami sądów sprawę zbada poszerzony skład siedmiu
    sędziów NSA.

    Przełomowa decyzja sądu

    Wiedzieliśmy dobrze, że ta uchwała będzie miała kolosalne znaczenie dla
    wielkiej sądowej kampanii, którą wzorem innych państw europejskich
    podjęli aktywiści LGBT, by obejść polskie prawo.

    Dlatego natychmiast zwróciliśmy się do Naczelnego Sądu Administracyjnego
    o uznanie Ordo Iuris za uczestnika postępowania. Gdy tylko uzyskaliśmy
    ten status, złożyliśmy obszerną opinię prawną. Nasi eksperci wykazali,
    że roszczenia aktywistów LGBT są sprzeczne z prawem oraz zmierzają do
    utrwalania fałszywych informacji o pochodzeniu dziecka, które zostałoby
    pozbawione prawa do wiedzy o swym rzeczywistym pochodzeniu.

    W stanowisku Ordo Iuris pokazaliśmy, że nie mają żadnego uzasadnienia
    argumenty podnoszone w sprawie przez aktywistów LGBT i wspierającego ich
    Rzecznika Praw Obywatelskich oraz Helsińską Fundację Praw Człowieka. W
    szczególności pokazaliśmy, że żadne dziecko nie będzie wskutek odmowy
    transkrypcji aktu urodzenia pozbawione prawa do uzyskania polskiego
    obywatelstwa, numeru PESEL, czy paszportu. Stanowisko zbieżne z naszym
    zajął Rzecznik Praw Dziecka.

    I wygraliśmy!
    W poniedziałek, 2 grudnia, NSA w składzie siedmiu sędziów zdecydował o
    niedopuszczalności transkrypcji zagranicznego aktu urodzenia
    wskazującego jako rodziców osoby tej samej płci.

    Sąd jednoznacznie stwierdził, że formalizacja układów jednopłciowych
    jest sprzeczna z polskim systemem prawnym, a rodzicami dziecka mogą być
    jedynie matka i ojciec!

    Fiasko ideologów LGBT i ich sojuszników

    Wagi tej uchwały wprost nie sposób przecenić - uchwała NSA w składzie
    siedmiu sędziów będzie miała olbrzymie znaczenie interpretacyjne dla
    kolejnych orzeczeń sądów w podobnych sprawach. Liczne media, w tym
    portal środowiska ,,Gazety Wyborczej" OKO.press,
    zaatakowały orzeczenie NSA i starały się pomniejszyć jego
    znaczenie.Jednak aktywiści LGBT doskonale rozumieją,
    jak wielką ich klęską jest orzeczenie NSA. Od lat robili przecież
    wszystko, by na drodze sądowych precedensów doprowadzić do zmiany
    porządku prawnego i uznać w polskim prawie skutki zawartych w innych
    krajach układów jednopłciowych.

    Gdyby koalicja aktywistów LGBT, wsparta przez Rzecznika Praw
    Obywatelskich Adama Bodnara i Helsińską Fundację Praw Człowieka
    doprowadziła do innej decyzji NSA, prowadziłoby to do uzyskania przez
    osoby wpisane jako druga matka czy drugi ojciec szeregu uprawnień,
    którymi cieszy się rzeczywisty rodzic, a w przyszłości również do
    przyznania układom jednopłciowym uprawnień zarezerwowanych dla
    małżeństw, z prawem do adopcji włącznie.

    Dlatego jeszcze raz bardzo dziękuję wszystkim, dzięki którym ten sukces
    był możliwy!

    Łączę wyrazy szacunku!

    adw. Jerzy Kwaśniewski
    Prezes Instytutu na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris

    P.S. Sprawa dwóch kobiet żądających wpisania siebie jako ,,matki" i
    ,,ojca" dziecka tocząca się przed NSA już za nami, ale cały czas trwają
    postępowania w analogicznych sprawach przed Europejskim Trybunałem Praw
    Człowieka.

    Włączyliśmy się w m.in. w postępowania dotyczące skarg złożonych przez
    dwie kobiety z Łodzi, którym odmówiono transkrypcji aktu urodzenia
    sporządzonego w Wielkiej Brytanii, oraz przez dwóch mężczyzn, którym za
    granicą surogatka urodziła bliźnięta i którzy chcą być wpisani jako dwaj
    ojcowie dzieci.

    Również te wyroki będą miały bardzo ważne znaczenie, dlatego tak istotne
    jest, by trzymać rękę na pulsie i interweniować wszędzie tam, gdzie
    dobro małżeństwa, rodziny i dzieci jest zagrożone.

    Cały czas staramy się również o przyjęcie przez polski parlament
    przygotowanego przez naszych ekspertów projektu ustawy, która ukróci
    praktykę przepisywania zagranicznych aktów stanu cywilnego sprzecznych z
    polskim prawem.

    Instytut na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris jest fundacją i prowadzi
    działalność tylko dzięki hojności swoich Darczyńców.

    Wspieram działania Ordo Iuris

    https://formularz.ordoiuris.pl/pl/wspomagam.html

    Instytut na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris
    ul. Zielna 39, 00-108 Warszawa(22) 404 38 50

    www.ordoiuris.pl

    Nadesłane: Jerzy Kwaśniewski Ordo Iuris, 4 grudnia 2019.

  • 2. Data: 2019-12-06 03:53:56
    Temat: Re: Czego nie można wpisać w akcie urodzenia
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-12-05 o 22:20, u2 pisze:

    Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    czyli do ustawienia filtra na oponenta. :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-12-06 12:57:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >jednopłciowy. Choć trudno w to uwierzyć, w październiku 2018 r.
    >Naczelny Sąd Administracyjny poparł żądania lesbijek. Od tego czasu

    I co - zmienil zdanie ?

    >aktów urodzenia fałszujących prawdę o biologicznym pochodzeniu
    >dzieci.

    Hm, tak mi sie wydaje, ze akt urodzenia czesto nieprawde mowi.
    Np ojciec jest zawsze niepewny.
    A w przypadku adopcji nie wystawia sie nowego aktu ?

    >Jednak nie wszystkie sądy zgodziły się z orzeczeniem NSA. Kilka
    >miesięcy później Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uznał
    >wpisanie ,,dwóch matek" do aktu urodzenia za niedopuszczalne.

    No dobra, to jest teraz.
    A co zrobimy w przyszlosci - przyjedzie taki obcokrajowiec,
    pelnoletni, moze nawet bedzie sie domagal uznania polskiego
    obywatelstwa ... a w zagranicznym akcie urodzenia ma dwie matki. Albo
    dwoch ojcow.
    A moze tylko chce objac spadek po dziadkach ... niekoniecznie
    biologicznych.

    Hm, a co mu wpisac w "imie ojca" ?

    >Wojewódzki Sąd Administracyjny stwierdził wówczas, że tego typu
    >żądania są sprzeczne z polskim porządkiem prawnym i łamią prawa
    >dziecka do poznania własnej tożsamości.

    A ma dziecko takie prawo ?
    Szczegolnie np gdy ojciec z anonimowego banku spermy ?

    >Sąd jednoznacznie stwierdził, że formalizacja układów jednopłciowych
    >jest sprzeczna z polskim systemem prawnym, a rodzicami dziecka mogą
    >być jedynie matka i ojciec!
    >Fiasko ideologów LGBT i ich sojuszników

    Taa ... a teraz moze jeszcze spytajmy kto wyslal tych sedziow do NSA,
    i kto ich wylosowal do sprawy :-)

    J.

  • 4. Data: 2019-12-06 15:56:11
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2019-12-06 o 12:57, J.F. pisze:
    > Taa ... a teraz moze jeszcze spytajmy kto wyslal tych sedziow do NSA, i
    > kto ich wylosowal do sprawy :-)

    A teraz jeszcze spytajmy kto tych homoseksualitów wsadził do ważnych
    urzędów.
    I tak niedługo homoseksualiści i Ukraińcy będą rządzić w Polsce. Kręgi
    zaczną się powiększać.

    --
    animka