  • 1. Data: 2006-03-03 07:36:04
    Temat: GE kredyt mieszkaniowy
    Od: "RafałW" <r...@u...pl>

    Witam Wszystkich
    Chcę wziąć kredyt na zakup mieszkania
    20% wkład własny, waluta oczywiście CHF,suma 60kPLN,oprocentowanie - tylko
    na zasadzie LIBOR'u
    Wróżby z fusów po kawie Prezesa mi nie potrzebne...:) jak napisał kiedyś
    któryś z szanownych grupowiczów
    Zdloność kr. jest.
    Co wiecie Drodzy o ofercie GE Money?
    Pan z Expandera uprzejmie mnie informuje, że ich oferta jest najlepsza
    a inne banki są daleko daleko z tyłu, nie przedstawiając mi w ogóle innych
    ofert
    z innych Banków i nie proponując możliwości złożenia wniosku w np.3
    placówkach i pozniej wybraniu najlepszej oferty. Podobno to NIEZALEŻNY
    doradca finansowy ?
    Szukam oczywiście innych źródeł info - ale w natłoku wielu parametrów i
    bardzo ograniczonego czasu
    (co skrzętnie wykorzystuje Pan z Expandera mówiąc że np.w Millenium czeka
    się miesiącami.) jest to trudne.
    Nie podważam oczywiście kompetencji firmy EXP., ale poszedłem do nich żeby
    przedstawili kilka ofert a decyzję pozostawili mnie.
    Czy są jakieś np. portale internetowe porównujące różne AKTUALNE oferty
    Banków w sektorze kr. hipotecznych? Co sądzicie o kr. właśnie w GE Money?

    --
    Rafał

  • 2. Data: 2006-03-03 09:34:54
    Temat: Re: GE kredyt mieszkaniowy
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > Czy są jakieś np. portale internetowe porównujące różne AKTUALNE oferty
    > Banków w sektorze kr. hipotecznych? Co sądzicie o kr. właśnie w GE Money?

    Hmm, takie to dziwne, wyglada jakby rzeczywiscie 'wciskal' GE klientowi, a
    to nieladnie jest.

    Jezeli masz zdolnosc kredytową, a nie ufasz doradcy z Expandera, to idz do
    innego i zacznij od pytania, jakie banki ma w ofercie. Najlepiej do kogos
    poleconego. Popytaj wsrod znajomych, moze ktos zna w Twoim otoczeniu, kogos
    godnego zaufania.

    A jesli chodzi o GE, to napisz moze jakie warunki Ci zaproponowali?
    Generalna uwaga jest taka, ze GE ma bardzo wysoki spread jesli chodzi o
    waluty, wiec kredyt w CHF wyjdzie Ci drozej, niz z takim samym
    oprocentowaniem w innym banku z mniejszym spreadem.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 3. Data: 2006-03-03 10:06:13
    Od: "Kret" <m...@w...net.pl>

    > Nie podważam oczywiście kompetencji firmy EXP., ale poszedłem do nich żeby
    > przedstawili kilka ofert a decyzję pozostawili mnie.

    Twój przypadek potwierdza regułę, że sposób obsługi zależy od konsultanta,
    niekoniecznie od firmy doradczej. Ja podobnie jak Ty poczułem się w
    OpenFinance gdzie zaoferowano mi mBank i... tyle. Nie pomagały pytania o
    inne kredyty. W Expanderze _nie dostałem_ w ogóle oferty GE - na pierwszy
    rzut poszła Nordea a potem na ich firmowym druku gość wypisywał mi oferty
    banków, które mu podawałem.

    Siłą rzeczy IMHO musisz odwiedzić kilku pośredników i najlepiej kilka banków
    żeby porównać to co mówią z rzeczywistością. To przykre, ale bez urlopu
    będzie ciężko...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2006-03-03 10:14:05
    Od: "RafałW" <r...@u...pl>

    > Hmm, takie to dziwne, wyglada jakby rzeczywiscie 'wciskal' GE klientowi, a
    > to nieladnie jest.

    Nie umniejszam nic EXP - gdyby nie on wpakowałbym się w mBANK, ale
    rozczarowali mnie tym, że nie przedstawili obiektywnie ofert a to wróg
    zdrowej konkurencji na rynku.

> [...]
    > innego i zacznij od pytania, jakie banki ma w ofercie. Najlepiej do kogos
    > poleconego. Popytaj wsrod znajomych, moze ktos zna w Twoim otoczeniu,

    Kolega postąpił trochę nieładnie ( ale life is brutal :) - Banki nami się
    też nie przejmują ). Miał z Open Finance ofertę z Nordea chciał wynegocjować
    mniejszą prowizję banku 1% zamiast 2% - powiedzieli nie , a on na to że
    właśnie jedzie do EXP po kolejne oferty.
    Oczywiście "rura okazała się mieksza" ;) niż faktycznie i wynegocjował tą
    wysokość prowizji. Kwestia więc chyba w pokerowych zagraniach :)

    > A jesli chodzi o GE, to napisz moze jakie warunki Ci zaproponowali?

    1. Prowizja 0% ( pod warunkiem że przez EXP.w innych przypadkach cesja z
    obowiązkowego w 1-szym roku spłaty ubezp.od utraty pracy i wtedy też 0%).
    2. Ubezp od utraty pracy gratis (pod war. EXP.- tutaj nie mam pewności czy w
    końcu gratis czy na ogólnych warunkach) , w normalnym przypadku ubezp. to
    jest obowiązkowe przez 1-szy rok spłaty i wynosi 1,2% kw. kredytu
    3. Marża banku 1%+LIBOR tylko że nie wiem jaki ? 3M, 6M ? Prawdopodobnie
    jest 3M , ale to bede wiedział dzisiaj - to napisze o tym
    4. Wcześniejsza spłata - 0%, gdy kwota nadpłat nie przekracza 50% kapitału w
    3 latach, w przeciwnym wypadku do 2%
    5. Przewalutowanie 0% - po kursach Banku , 1,5% - po kursach NPB .

    Czy sie opłaca brać po kursach NBP i płacić prowizję, czy może ten spread
    nie jest aż tak straszny jak go opisujecie :) ? Co sądzicie ? Zjawisko
    spreadu nie jest mi znane wiec tego się najbardziej obawiam jak go oblliczyć
    ?
    Czy to różnica pomiedzy (k. sprzed.- k.kupna)*100

    6. Inspekcja nieruchom. 0% - EXP. , w innych przypadkach 60 CHF (ok. 155zł)

    Uważam ogólnie że te warunki są atrakcyjne, zwłaszcza jeśli chodzi o ubezp.
    od utraty pracy - gratis ( jeśli to oczywiście jest w EXP - bo tego na
    razie na 100% nie moge potwierdzić)

    --
    pozdrawiam
    Rafał

  • 5. Data: 2006-03-03 12:14:06
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > Czy to różnica pomiedzy (k. sprzed.- k.kupna)*100
    >
    > 6. Inspekcja nieruchom. 0% - EXP. , w innych przypadkach 60 CHF (ok.

    W sumie tak zle to nie wyglada na pierwszy rzut oka.
    LIBOR 3M + 1% marzy to jest ok, jesli chodzi o oprocentowanie.

    A spread to sie liczy (kurs sprzedazy)/(kurs kupna) -1. Spread wg NBP bedzie
    ok.2%, wg GE 5,35%.
    Mozesz sobie policzyc po jakim czasie te 1,5% prowizji zamortyzuje Ci sie na
    nizszym spreadzie.

    Pozdrawiam
    _________________________

  • 6. Data: 2006-03-04 07:06:02
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Mar 2006 11:06:13 +0100,
    osoba podpisana: Kret <m...@w...net.pl>
    napisała:
    [...]
    > Siłą rzeczy IMHO musisz odwiedzić kilku pośredników i najlepiej kilka banków
    > żeby porównać to co mówią z rzeczywistością. To przykre, ale bez urlopu
    > będzie ciężko...
    To po co jeździc po pośrednika, skoro i tak trzeba po bankach ?
    KJ

    Remember: Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.
    -- Dave Butler

  • 7. Data: 2006-03-04 07:25:50
    Od: "RafałW" <r...@u...pl>

    Witam grupowiczów po raz kolejny
    Chciałem wyjaśnić kilka rzeczy które tu wcześniej napisałem, a nie wygladają
    one tak różowo
    jak opisywałem. Otóż po wczorajszej wizycie w EXP oferta GE wyglada
    następująco:

    0%).

    nic z tych rzeczy :(
    2% prowizji jesli chcesz oproc. 2,8%
    1,5% prowizji jeśli chcesz oproc. 2,85%

    nic z tych rzeczy po raz 2-gi:
    1,2% kw. kredytu przez 1-szy rok spłaty
    niezlaeżnie czy załatwiasz przez EXP, czy Pana Boga (przepraszam za
    bluźnierstwo)

    Prawdopodobnie

    i jeszcze nie tak jak miało być (czy ja zostałem zle poinformowany
    poprzednim razem
    czy Pan moze mówił o ofercie całkiem innego Banku ? np. Nordea, której
    promocja skończyła się właśnie z koncem miesiąca)
    LIBOR3M+1,6 marża Banku, co przy dzisiejszym LIBORZE daje właśnie 2,8%

    to ok..

    to też nie tak - po kursach NBP mają szansę spłacać tylko ci wybrańcy,
    którzy zaciągna kredyt powyżej 500kPLN
    ja jestem płotką więc jestem zdany na kursy Banku

    to ok. bo zdjęcia robi Pani z EXP, a nie pracownik Banku

    Piszę Wam to wszystko bo może komuś to się przyda i stoi właśnie przed takim
    dylematem jak ja.
    Może przyczynię sie do tego że komuś bedzie lepiej i wybierze sobie lepszą
    ofertę.
    Moja sytuacja jest taka, że od EXP nie poznałem do tej pory innych ofert
    Banków ponieważ
    TEN bank jest najlepszy. Złożyłem wniosek do GE na warunkach jakie Wam
    opisałem - zobaczymy.
    To co możemy poczytać na stronach Banków to czysty marketing , 1,5% dla
    zwykłych ludzi jest nieosiągalne, ponieważ trzeba spełnić kilka wygórowanych
    warunków które przez zwykłego człeczka są nie do osiągnięcia.
    Pozostaje mi tylko jak napisał Szanowny Grupowicz Kret wziąć urlop 2 tyg. i
    jeździć od banku do banku i pokazywać im
    co udało mi sie u konkurencji załatwić. Nie mam przy tym pewności czy to
    zadziała przy dzisiejszym popycie na produkt jakim jest
    kr. hipoteczny.
    Pozdrawiam wszystkich dzięki za uwagi.. może któś zna lepszą ofertę Banku i
    załatwia w innym na lepszych warunkach
    Niech pisze i nie milczy .....

    --
    Rafał

  • 8. Data: 2006-03-05 18:34:20
    Od: amico_pl <amico_pl-malpa-yahoo.com>

> [...]
    > z innych Banków i nie proponując możliwości złożenia wniosku w np.3
    > placówkach i pozniej wybraniu najlepszej oferty. Podobno to NIEZALEŻNY
    ..oczywiscie wiesz ze Expander nalezy do GE Money, glosno o tym nie
    mowia, co oczywiste.

  • 9. Data: 2006-03-06 07:14:55
    Od: "RafalW" <r...@u...pl>

    > ..oczywiscie wiesz ze Expander nalezy do GE Money, glosno o tym nie
    > mowia, co oczywiste.

    To chyba jakies zarty z Twojej strony ? :)
    Sorki ale nie moge w to uwierzyc...

  • 10. Data: 2006-03-06 07:57:43
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > To chyba jakies zarty z Twojej strony ? :)
    > Sorki ale nie moge w to uwierzyc...

    Jest na stronie na dole.
    http://www.expander.pl/expander/index.jsp?place=Menu
    1&news_cat_id=391&layout=1