  • 1. Data: 2006-04-24 17:36:35
    Temat: KRS i Informacje dodatkowe
    Od: "mario" <m...@w...pl>

    Witam.

    Jestem Prezesem Stowarzyszenia, które prowadzi (z wpisu w rejestrze sądowym
    KRS) działalnośc gospodarczą. Schedę przejąłem po prezesie, który założył
    stowarzyszenie, uzyskał wszelkie niezbędne dokumenty, numery (NIP i REGON,
    KRS), ale nie rozpoczął działalności i zapomniał o składaniu corocznych
    zeznań do Sądu Gospodarczego. Sąd, oczywiście, po 3 latach się obudził i
    zażądał złożenia-uzupełnienia wszystkicj wymaganych prawem dokumentów.
    Po tygodniach poszukiwań i zbierania podpisów udało się złożyc dokumenty.
    Sąd przyjął wszystkie oprócz tzw. "Informacji dodatkowej". Pomimo
    trzykrotnego składania tych dokumentów, za każdym razem przychodziła
    odpowiedź, że jest nie tak.

    Zwróciłem się do Centrum Organizacji Pozarządowych o pomoc, aler tam
    stwierdzono, że nioe mają żadnych dokumentów, ani nie są w stanie udzielic
    mi pomocy, bo nie wiedzą jak (sic!). Przeszukałem Internet, ale nie
    znalazłem takiego dokumentu.

    Mam więc prośbę. Gdyby ktoś dysponował namiarem na taki dokument, albo
    dysponował dokumentem. Nie chodzi mi o dane liczbowe, ani o dane firmy, ale
    o elementy, które to zestawienie powinno posiadac. Przystosuję sobie jego
    treśc do działalności Stowarzyszenia, tylko, żebym wiedział w jaki sposób.

    Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, bo w końcu sąd się "wkurzy" i
    przyfasoli mi karę, a nie chciałbym płacic za jakiegoś kretyna co założył
    stowarzyszenie i zapomniał, że jest jego prezesem.

    Pozdrawiam >>> mario.

    Chodzi o tzw. Informacje dodatkowe (powinna zawierac istotne dane i
    objaśnienia niezbędne do tego, aby sprawozdanie finansowe odpowiadało
    warunkom określonym w art. 4 ust.1 Ustawy o rachunkowości)
    : Mają one zawierac:
    - wprowadzenie do sprawozdania finansowego zawierające opis przyjętych
    zasad (polityki) rachunkowości, w tym metod wyceny i sporządzania
    sprawozdania finansowego w zakresie w jakim ustawa pozostawia jednostce
    prawo wyboru, oraz przedstawienie przyczyn i skutków ich ewentualnych zmian
    w stosunku do roku poprzedniego.
    - dodatkowe informacje i objaśnienia: do pozycji bilansu, rachunku zysków i
    strat, zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym oraz rachunku
    przepływów pieniężnych za okresy sprawozdawcze objęte sprawozdaniem
    finansowym; proponowany podział zysku lub pokrycia straty; podstawowe
    informacje dotyczące pracowników i organów jednostki; inne istptne
    informacje dla zrozumienia sprawozdania finansowego.