  • 1. Data: 2006-04-24 11:22:55
    Temat: Patent na serwis internetowy
    Od: p...@o...pl

    Mam pewien pomysl na serwis internetowy. Ze wzgledu jednak na jego
    spore rozmiary i duzo pracy nie jestem w stanie zrealizowac go
    samodzielnie. Oczywiscie nie ma problemu w znalecieniu programistów
    którzy to zrobia - boje sie jednak, ze najzwyczajniej w swiecie
    ukradna mi pomysl. Moga to równiez zrobic inni, którzy zobacza
    ten serwis juz dzialajacy. I tutaj moje pytanie: Czy mozna
    opatentowac poomysl na serwis internetowy (np. randkowy, aukcje
    internetowe, czy sprzedaz muzyki przez siec, oczywiscie taki jak ja
    chce to jeszcze nie ma w sieci). Czy orientuje sie ktos czy mozna
    to zrobic i ewentualnie na co zwrócic uwage przy zastrzeganiu
    pomyslu?

  • 2. Data: 2006-04-25 09:41:26
    Temat: Re: Patent na serwis internetowy
    Od: Maniek <m...@i...pl>

    p...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > chce to jeszcze nie ma w sieci). Czy orientuje sie ktos czy mozna
    > to zrobic i ewentualnie na co zwrócic uwage przy zastrzeganiu

    Witam

    Zgodnie z art. 24 ustawy, patenty są udzielane na rozwiązania, które są
    nowe, posiadają poziom wynalazczy i nadają się do przemysłowego
    stosowania. Zatem wszelkie przypuszczenia, pomysły, koncepcje, projekty
    udoskonaleń, nie sprawdzone rozwiązania, usprawnienia nie mogą być
    przedmiotem zgłoszenia do opatentowania.W przypadku konieczności
    zasięgnięcia porady lub konsultacji można zwrócić się do rzecznika
    patentowego.

    zajrzyj do FAQ na http://www.uprp.pl/Polski

    Pozdrawiam

    Konrad Mańkiewicz