  • 11. Data: 2014-12-03 18:36:32
    Temat: Re: Kocioł c.o. gaz- ustawienie temperatury
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    In news:m27nlu$qno$1@node2.news.atman.pl,
    *Ergie* <e...@s...pl> typed:
    > Użytkownik "Użytkownik_zyga" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Obecnie to jest _niemożliwe_ :-)
    >
    > W necie wyskoczyło mi że minimalna moc Twojego kotła to 6,5 kW. Tyle
    > wynosi zapotrzebowanie na ciepło średnio ocieplonego domu 150m2 czyli to
    > oznacza że aby Twój kocioł pracował ciągle na mocy minimalnej na zewnątrz
    > musi być -20.

    Nie wiem jak to wyliczyles, ze przy temp. -20 na zewnatrz, kociol bedzie
    pracowal ciagle.
    W ostatnich dniach jest jest za oknem ponizej zera (-5 do -3), a kocioł
    teraz pracuje ciagle - ustawienie temperatury na kotle, na 3 tj. temp. ~45
    stopni, a w pomieszczeniach mieszkalnych jest 22 stopnie.

  • 12. Data: 2014-12-04 08:56:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Użytkownik_zyga" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    a.pl...

    > Obecnie to jest _niemożliwe_ :-)

    > Nie wiem jak to wyliczyles, ze przy temp. -20 na zewnatrz, kociol bedzie

    Parametr nazywa się zapotrzebowanie na moc - jest to moc ogrzewania która
    równoważy straty ciepła budynku gdy na zewnątrz jest temperatura
    obliczeniowa. Zwykle do obliczeń przyjmuje się właśnie -20.

    Każdy projekt ma ten parametr podany. Dla współczesnych domów o powierzchni
    ok. 150m2 wynosi on 6-8 kW w zależności od ocieplenia. Oczywiście bywaj a
    lepiej ocieplone domy gdzie 4 to nadto, ale gorzej już od lat nie widziałem
    (normy nie pozwalają).

    > W ostatnich dniach jest jest za oknem ponizej zera (-5 do -3), a kocioł
    > teraz pracuje ciagle - ustawienie temperatury na kotle, na 3 tj. temp. ~45
    > stopni, a w pomieszczeniach mieszkalnych jest 22 stopnie.

    Skoro kocioł ma moc minimalną 6,5 kW to jeśli teraz pracuje ciągle to znaczy
    że zapotrzebowanie na ciepło Twojego domu wynosi 10-12 kW co w nowym domu
    jest nieprawdopodobne. I co by oznaczało że obecnie codziennie wydajesz na
    grzanie prawie 50zł (dla gazu po 30gr / kWh).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2014-12-04 15:51:47
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    In news:m5p440$t8$1@node2.news.atman.pl,
> [...]

    > nowym domu jest nieprawdopodobne. I co by oznaczało że obecnie codziennie
    > wydajesz na grzanie prawie 50zł (dla gazu po 30gr / kWh).

    No nie az tyle. Zuzycie codzienne przy max pracy kotla tj. ciaglej pracy
    wynosi ~12 do 14 m3/dobe, co daje kwote ~25 zł/dobe i wiecej nie wyniesie,
    to jest przy max ciaglej pracy.
    Natomiast jak jest na zewnatrz powyzej zera (2 do 6 stopni) to zuzycie
    wynosi ~8 do10 m3 ale wtedy piec pracuje z przerwami - nie ciagle.
    Co dawaloby kwote ~20 zl/dobe - taryfa W3.

  • 14. Data: 2014-12-04 16:33:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Użytkownik_zyga" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No nie az tyle. Zuzycie codzienne przy max pracy kotla tj. ciaglej pracy
    > wynosi ~12 do 14 m3/dobe, co daje kwote ~25 zł/dobe i wiecej nie wyniesie,
    > to jest przy max ciaglej pracy.

    Skoro piec ma moc minimalną 6,5 kW a doba 24h to nie ma siły dobowe zużycie
    musi wynosić: 156 kWh

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2014-12-04 17:16:04
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    In news:m5puru$i97$1@node1.news.atman.pl,
> [...]
    .pl...

    > Skoro piec ma moc minimalną 6,5 kW a doba 24h to nie ma siły dobowe

    Hmm, moze i tyle jest kWh, ale w/g Cibie kwota wydana na grzanie nie wynosi
    50 zł..
    Nie przeliczam m3 na kWh i nie wiem jak przeliczyc, wiem natomiast i to jest
    pewne na 100% ze zuzycie jest w ~12/14m3/dobe co daje kwote 25 zł/dobe -
    odczyt zuzycia z licznika.
    Taryfa W3 - 1.97 zł/m3 gazu.

  • 16. Data: 2014-12-04 17:23:20
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

> [...]
    .pl...

    > Skoro piec ma moc minimalną 6,5 kW a doba 24h to nie ma siły dobowe

    Hmm, moze i tyle jest kWh, ale w/g Ciebie kwota wydana na grzanie wynosi
    50 zł na dzien., co nie prawdziwe!

    Licza sie fakty, a one sa inne:

  • 17. Data: 2014-12-04 19:01:24
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > od lat nie widziałem (normy nie pozwalają).

    > Skoro kocioł ma moc minimalną 6,5 kW to jeśli teraz pracuje ciągle to

    Kociol + Zasobnik 100l

    > znaczy że zapotrzebowanie na ciepło Twojego domu wynosi 10-12 kW co w
    > nowym domu jest nieprawdopodobne. I co by oznaczało że obecnie codziennie
    > wydajesz na grzanie prawie 50zł (dla gazu po 30gr / kWh).

    Dodam, ze podane zuzycie ~14 m3/dobe jest razem co+cwu+kuchnia
    (cwu dla trzech osob)

  • 18. Data: 2014-12-05 11:37:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Użytkownik_zyga" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie przeliczam m3 na kWh i nie wiem jak przeliczyc, wiem natomiast i to
    > jest pewne na 100% ze zuzycie jest w ~12/14m3/dobe co daje kwote 25
    > zł/dobe - odczyt zuzycia z licznika.
    > Taryfa W3 - 1.97 zł/m3 gazu.

    Ok, to policzę to od Twojej strony:

    skoro zużycie masz 12/14m3 to mnożąc to przez kaloryczność 30MJ/m3
    otrzymujemy 360 - 420 MJ na dobę. Przeliczając to na kWh otrzymujemy 89-117
    kWh na dobę. Co daje 3,7 - 4,9 kW na godzinę.
    Więc skoro Twój kocioł ma moc minimalną 6,5 to nie może pracować non-stop, a
    tylko przez 57-75% czasu.

    Po prostu Twój kocioł (tak samo jaki i mój i prawie wszystkie inne) jest
    zbyt mocny na potrzeby ogrzewania domu i dlatego nie pracuje ciągle tylko
    cyklicznie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2014-12-05 12:09:44
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 05.12.2014 11:37, Ergie wrote:
    > Po prostu Twój kocioł (tak samo jaki i mój i prawie wszystkie inne) jest
    > zbyt mocny na potrzeby ogrzewania domu i dlatego nie pracuje ciągle
    > tylko cyklicznie.
    Bardzo trafny wniosek. Ale ja nie miałem odwagi zakupić 13kW pieca
    gazowego bo tak wychodziło z wyliczeń. Efekt... nawet przy -5*C, 24kW
    kocioł mi taktuje. :( A miałem brać 20kW ale akurat nie było na stanie i
    musiał bym czekać, a różnica w kwocie pomiędzy 20 a 24 to ze 200zł chyba
    było i był od ręki. :)

    PS: Sory za offtopic, ale musiałem się podzielić.

    GreDi

  • 20. Data: 2014-12-05 12:24:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "GreDi" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > kocioł mi taktuje. :( A miałem brać 20kW ale akurat nie było na stanie i
    > musiał bym czekać, a różnica w kwocie pomiędzy 20 a 24 to ze 200zł chyba

    No właśnie różnica w cenie niewielka więc aż żal nie brać mocniejszego :-)
    Ale to nie jest tak że ta dodatkowa moc się nigdy nie przyda. Idzie
    sylwester i jak się zjedzie 15 osób i wszystkie zechcą się wykąpać o
    podobnej porze to kocioł z zasobnikiem po chwili zaczyna pracować jak
    przepływowy i wtedy te 20-25 kW się przydaje.

    Pozdrawiam
    Ergie