  • 21. Data: 2014-12-05 12:25:19
    Temat: Re: Kocioł c.o. gaz- ustawienie temperatury
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Użytkownik_zyga" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Hmm, moze i tyle jest kWh, ale w/g Ciebie kwota wydana na grzanie wynosi
    > 50 zł na dzien., co nie prawdziwe!

    No to właśnie Ci wyliczam, że Twój kocioł nie pracuje ciągle - bo gdyby
    pracował to byś więcej wydawał.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2014-12-06 18:48:35
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    In news:m5s1tk$pe1$1@node1.news.atman.pl,
    *Ergie* <e...@s...pl> typed:
    > Użytkownik "Użytkownik_zyga" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ok, to policzę to od Twojej strony:
    >
    > skoro zużycie masz 12/14m3 to mnożąc to przez kaloryczność 30MJ/m3
    > otrzymujemy 360 - 420 MJ na dobę. Przeliczając to na kWh otrzymujemy
    > 89-117 kWh na dobę. Co daje 3,7 - 4,9 kW na godzinę.
    > Więc skoro Twój kocioł ma moc minimalną 6,5 to nie może pracować
    > non-stop, a tylko przez 57-75% czasu.
    >
    > Po prostu Twój kocioł (tak samo jaki i mój i prawie wszystkie inne) jest
    > zbyt mocny na potrzeby ogrzewania domu i dlatego nie pracuje ciągle tylko
    > cyklicznie.

    OK, dzieki za pouczajacy wyklad ;-)

    Teoria, teoria a w praktyce jest inaczej.
    Piszesz, ze kociol nie moze pracowac ciagle.
    Nie bedzie pracowal jesli mu ustawie temp. na centralne np. 55, 60 stopni i
    wieksza, to na 100% nie bedzie pracowal nonstop gdyz blyskawicznie dogrzeje
    (grzejniki) pomieszczenia do zadanej/ustawionej temepratury np. 22stopnie.
    Natomiast gdy np. ustawie temp. 30 stopni lub nizsza na kotle do c.o, a w
    pomeiszceniu ustawie np. temp. 22 stopnie przy dzisiejszej temp. zewnetrz.
    to na 100% kociol bedzie pracowal ciagle bo temperatura grzejnikow nie
    nagrzeje pomieszczen do ustawionej temp. np. 22 stopnie i czujnik pokojowy
    nie wylaczy kotla.

  • 23. Data: 2014-12-07 23:26:11
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 06-12-14 18:48, Użytkownik_zyga pisze:

> [...]
    > zewnetrz. to na 100% kociol bedzie pracowal ciagle bo temperatura
    > grzejnikow nie nagrzeje pomieszczen do ustawionej temp. np. 22 stopnie i
    Ale wyłączać będzie ograniczenie do 30 st na kotle.I to co chwila.

  • 24. Data: 2014-12-08 06:49:45
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    In news:5484d403$0$20134$65785112@news.neostrada.pl,
    *Dupek Żołędas* <s...@g...com> typed:

    > Ale wyłączać będzie ograniczenie do 30 st na kotle.I to co chwila.

    No nie do końca tak. Piec jak zagrzeje wode do zadanej temperatury to dalej
    pracuje ale na minimalnym 'gazie' tak aby tylko podtrzymywal ta temperature.
    W kotle olejeowym mialem tak, ze jak zagrzal wode np. do temp. 50 stopni to
    wylaczal palnik calkowicie. A tu w kotle gazowym viessmanna nie widze takiej
    opcji i tez pytalem w serwisie, powiedziano mi ze kociol po osiagnieciu
    zadanej temperatury nie wylacza sie a przechodzi na maly zakres podgrzewania
    czy cos takiego.

  • 25. Data: 2014-12-08 09:05:11
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2014-12-08 06:49, pepe wrote:

> [...]
    > mi ze kociol po osiagnieciu zadanej temperatury nie wylacza sie a
    > przechodzi na maly zakres podgrzewania czy cos takiego.

    W Aristonie palnik gaśnie a pracuje tylko pompa obiegowa w kotle a zawór
    miesza wodę podgrzaną z zimną.

    t.

  • 26. Data: 2014-12-08 16:19:19
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 08-12-14 06:49, pepe pisze:

> [...]
    > mi ze kociol po osiagnieciu zadanej temperatury nie wylacza sie a
    > przechodzi na maly zakres podgrzewania czy cos takiego.
    No to wciskają marketingowy kit.
    Vitodens 100 (bo o nim tu mowa ) ma minimalną moc 6.5kW przy i tak dużym
    zakresie modulacji 6.5-35kW.
    Vitodens 300 ma zakres modulacji (w zależności od wersji) 1.9-11kW lub
    1.9-19kW lub 4-26kW lub 4-35kW.
    Przy braku zapotrzebowania na ciepło ZAWSZE będzie taktował choć troszkę
    rzadziej wg deklaracji producenta niż Vitodens 100 .
    Generalnie podchodziłbym z należytym dystansem do zapewnień serwisu...
    Firma Viessmann słynie z tego, że jej urządzenia są , delikatnie mówiąc,
    overpriced...