  • 1. Data: 2014-09-26 11:27:57
    Temat: Kocioł gazowy z zamknietą komorą spalania
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    Witam.
    Stary kocioł termet po 18 latach pracy postanowiłem wymienić na nowy.
    Kupiłem GCO-24-00, ale jeszcze go nie uruchomiłem. Nie wiem czy nie
    popełniłem błędu. Dom ma 40 lat, komin murowany z cegły sprawny, ale po
    30 latach opalania gazem trzeba by pomyśleć o wkładzie z kwasówki.
    Zamiast inwestować w komin, może lepiej zainstalować kocioł z zamkniętą
    komorą spalania i wypuścić rurę na zewnątrz kotłowni przez ścianę?
    Nie miałem z tego typu instalacją do czynienia i chciałbym poznać minusy
    takiego rozwiązania. Jak zrobić prawidłowo odprowadzenie spalin? sztuką.

    --
    niebieski

  • 2. Data: 2014-09-26 12:25:26
    Temat: Re: Kocioł gazowy z zamknietą komorą spalania
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "niebieski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > latach opalania gazem trzeba by pomyśleć o wkładzie z kwasówki.
    > Zamiast inwestować w komin, może lepiej zainstalować kocioł z zamkniętą

    Zdecydowanie lepiej bo taki kocioł nie wychładza pomieszczenia więc bilans
    energetyczny wychodzi korzystniej.

    > komorą spalania i wypuścić rurę na zewnątrz kotłowni przez ścianę?
    > Nie miałem z tego typu instalacją do czynienia i chciałbym poznać minusy
    > takiego rozwiązania. Jak zrobić prawidłowo odprowadzenie spalin? sztuką.

    Minusów brak ale są ograniczenia prawne na odległość od okien i moc kotła.

    Jakby się okazało, że nie możesz przez ścianę to zawsze możesz wpuścić rurę
    w komin i jej używać jako komina spalinowego, a powietrze do spalania
    pobierać szachtem kominowym - polepszy to jeszcze nieznacznie sprawność
    kotła.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-09-26 12:28:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-26 o 11:27, niebieski pisze:
> [...]

    > Zamiast inwestować w komin, może lepiej zainstalować kocioł z zamkniętą
    > komorą spalania i wypuścić rurę na zewnątrz kotłowni przez ścianę?
    A masz możliwość zwrotu tego Termeta albo zamiany na inny z zamkniętą
    komorą?
    Jacek

  • 4. Data: 2014-09-26 12:40:07
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 26.09.2014 12:28, Jacek pisze:

    > A masz możliwość zwrotu tego Termeta albo zamiany na inny z zamkniętą
    > komorą?
    > Jacek

    Kocioł został rozpakowany i podłączony do instalacji, ale nie
    uruchomiony. Raczej będzie trudno wymienić :(

    --
    niebieski

  • 5. Data: 2014-09-26 12:49:52
    Temat: Re: Kocioł gazowy z zamkniętą komorą spalania
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 26.09.2014 12:25, Ergie pisze:
> [...]
    > bilans energetyczny wychodzi korzystniej.

    > Minusów brak ale są ograniczenia prawne na odległość od okien i moc kotła.

    Okno - ok 100cm od rury. O co chodzi z mocą? 24kW to za dużo?

    --
    niebieski

  • 6. Data: 2014-09-26 13:12:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-26 o 12:40, niebieski pisze:

    > Kocioł został rozpakowany i podłączony do instalacji, ale nie
    > uruchomiony. Raczej będzie trudno wymienić :(
    No to nie ma o czym gadać. Niech Ci służy jak najlepiej.
    Ja zmieniłem Termeta z otwartą komorą na Saunier DUval z zamkniętą.
    Podłączony jest do tego samego starego komina z cegły i nic się nie
    dzieje. IMO spaliny tu i tu jednakowe, więc co za różnica.
    Jacek

  • 7. Data: 2014-09-26 13:22:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-26 o 13:12, Jacek pisze:
    > Podłączony jest do tego samego starego komina z cegły i nic się nie
    > dzieje. IMO spaliny tu i tu jednakowe, więc co za różnica.
    Dodam jeszcze, że musiałem zrobić nowe doprowadzenie powietrza, ale o
    ile pamiętam, to nie było z tym problemu ani jakichś dużych kosztów.
    Jacek

  • 8. Data: 2014-09-26 14:29:37
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 26.09.2014 13:12, Jacek pisze:

> [...]
    > Podłączony jest do tego samego starego komina z cegły i nic się nie
    > dzieje. IMO spaliny tu i tu jednakowe, więc co za różnica.

    U mnie komin ma już swój wiek i na górze zaczyna się sypać, więc myślę,
    że bez remontu się nie obejdzie.

    --
    niebieski

  • 9. Data: 2014-09-26 14:57:55
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 26.09.2014 12:25, Ergie pisze:

    > Minusów brak ale są ograniczenia prawne na odległość od okien i moc kotła.
    Blisko ściany jest szafka z licznikiem gazowym. Są tutaj jakieś wymogi
    odnośnie odległości?

    --
    niebieski

  • 10. Data: 2014-09-26 15:36:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "niebieski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Blisko ściany jest szafka z licznikiem gazowym. Są tutaj jakieś wymogi
    > odnośnie odległości?

    Nie wiem.

    Pozdrawiam
    Ergie